hjertesukka Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Vet ikke om det har vært oppe før her, men har noen vært ute og reist alene til steder som kan anbefales til andre single.......? Jeg har fryktelig lyst å reise til et varmt og godt sted alene, der jeg kan slappe av, ta et bad, rusle alene uten å bli antastet av selgere og der jeg slipper å vasse i kjernefamilier med unger. (no offence, har selv vært i en kjernefamilie på tur- men behovene endrer seg). Et sted jeg kan drive med egenpleie uten at det koster skjorta. Ikke nødvendigvis shoppemuligheter, det kan jeg gjøre hjemme. Heller kulturseverdigheter. Har tenkt litt på slike reiser som er beregnet for enslige, men vet ikke, jeg- føler at jeg må kunne disponere tiden min selv og ikke være avhengig av andres opplegg. Men kanskje verdt å prøve..... Forslag noen?
-bolla- Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 Når du reiser alene kan du jo bare dra akkurat dit det passer deg! Søk litt rundt på nett, sjekk Lonely Planet - for å få et inntrykk av hvilke spesielle steder som passer kravene dine. Aller først kan det jo være greit å se for seg hvilken del av verden du har lyst til å reise til, for så å se seg ut akkurat hvilket område som passer best senere.
L.v.b.s Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 På kanariøyene er selgerne skikkelig slitsomme,særlig på kveldstid,der kommer de bort til bordet du sitter og spiser på i tur og orden!!!Så styr unna=) Det er litt bedre på de greske øyene.Men jeg er lei av det turistoppbygde syden. Vet ikke hvor mye penger du skal bruke,men har du råd,reis til sør-amerika,der kan du grave litt i kultur,nyte strandliv,se fantastisk natur,jungel og fossefall=)
Donpedro Skrevet 30. desember 2006 #5 Skrevet 30. desember 2006 Det er litt bedre på de greske øyene.Men jeg er lei av det turistoppbygde syden. ← Nå er ikke alle greske øyer like mye basert på masseturisme, da...
Champagnepiken Skrevet 1. januar 2007 #6 Skrevet 1. januar 2007 Jeg reiste til Dubrovnik alene for halvannet år siden, og det var nesten perfekt. Sol og bad hvis jeg ville det, kultur når jeg hadde lyst på det, og restauranter og barer der det var uproblematisk å være jente alene. Kanskje det kunne være noe?
flowerpower Skrevet 1. januar 2007 #7 Skrevet 1. januar 2007 Jeg ser at en mener selgerne på Kanariøyene er innpåslitne. Det kommer helt an på hvor du er! Jeg bor på Gran Canaria mellom Arguineguin og Puerto Rico. I P.R. er selgerne fæle, mens i Arguineguin får du sitte i fred. Jeg er der nede alene og stortrives . Ikke et spesielt feststed, men med mange små, koselige restauranter,- og altså UTEN innpåslitne selgere. + et nydelig healingsenter Anbefales
Mixelite Skrevet 20. januar 2007 #8 Skrevet 20. januar 2007 Den begynner å bli litt gammel, denne tråden, men jeg så den ikke før nå! Jeg vil gjerne slå et slag for Chios. Man kan komme dit både med rutefly og charter, men charterturismen er på et slikt nivå at man godt kan gå ut og slippe å "vasse i turister". På Chios er mengden barnefamilier styrt av skoleferien. Reiser man utenom skoleferiene er det fint lite barnefamilier å se. Vi var de eneste på det hotellet vi bodde på da. Jeg har iallfall planlagt husmorferie på Chios i høst Da skal jeg sitte i freden og roden på balkongen med min bok og min frappe, høre på fuglesangen i hagen og gløtte litt ut over sjøen. Når jeg blir lei av det, skal jeg tusle ned til favorittavernaen og kose meg med et godt måltid og en kvartkilo retsina Og får man lyst til å være sammen med noen, er det ikke så vanskelig å komme i kontakt med medreisende. Bostedene er små og man kommer lett i kontakt med naboen hvis man ønsker det.
Gjest Gjesta Skrevet 20. januar 2007 #9 Skrevet 20. januar 2007 finnes det ikke sånne singelturer da? Der man kan menge når man vil og være alene når man vil?
Gjest Gjest 1 Skrevet 20. januar 2007 #10 Skrevet 20. januar 2007 Jeg ville ha styrt unna alt som heter chartersteder fra de typiske katalogene en finner i reisebyråer. Hva med Lisboa og kysten like ved (da får en både by og sjøliv)?
hjertesukka Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 20. januar 2007 Takk for mange gode forslag. #går i tenkeboksen#
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå