Gå til innhold

Blodig slim i halsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har masse tykt, blodig slim i halsen. Greier ikke å få det opp heller. Noen som vet hva det kan være? Halsen føles veldig sår og særlig når jeg drikker juice... Føles ut som sandpapir. Har vært sånn i ca en uke nå. Om natten blir det ekstra ille. Drømmer blant annet om at jeg blir kvalt...

Noe som går over av seg selv eller bør jeg dra til legen? Har også hatt litt vondt i hodet og føler generelt litt sliten...

Skjønner at det kan være vanskelig å svare på, men kanskje noen som har opplevd noe lignende før...

NB! Jeg har ikke mandler...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som en hard halsbetennelse, synes jeg. Er den bakteriell, forsvinner den kjapt med litt antibiotika, er den forårsaket av virus har antibiotika så liten effekt at det er best å bare vente til den går over av seg selv.

Legen kan kjapt finne ut av om det er halsbetennelse eller noe annet, og når du har vært plaget i en uke, er det et passe tidspunkt å gå til ham ;)

Skrevet
Det høres ut som en hard halsbetennelse, synes jeg. Er den bakteriell, forsvinner den kjapt med litt antibiotika, er den forårsaket av virus har antibiotika så liten effekt at det er best å bare vente til den går over av seg selv.

Legen kan kjapt finne ut av om det er halsbetennelse eller noe annet, og når du har vært plaget i en uke, er det et passe tidspunkt å gå til ham  ;)

Hun skrev at hun ikke har mandler, så det kan ikke være halsbetennelse.

Jeg tror jeg ville gått til legen jeg, det høres ikke helt bra ut når det er blodig. Det kan vel være alt fra en forkjølelse til kyssesyken til noe helt annet.

Skrevet
Hun skrev at hun ikke har mandler, så det kan ikke være halsbetennelse.

Det går da an å få infeksjoner i halsen selv om man ikke har mandler.

Gjest gjesta
Skrevet
Det går da an å få infeksjoner i halsen selv om man ikke har mandler.

Det går ikke an å få halsbetennelse når man ikke har mandler, det er derfor man fjerner dem.

Skrevet

Det er feil.

De fleste får færre halsbetennelser når man fjerner mandlene, men fraværet av mandler gjør ikke at halsen til enhver tid er fri for virus og bakterier.

Skrevet

Halsbetennelse eller ei, takk for svar!

Jeg får ringe til legen på tirsdag. Formen har gått litt opp og ned. Halsen har vært skikkelig ille en dag, for å så bli mye bedre neste dag, og så like ille igjen :forvirret: Hodepinen kommer og går den også.. Blir liksom litt lurt. Tror at jeg blir frisk og så plutselig snudde det helt tilbake igjen. Irriterende.

Skrevet
Det går ikke an å få halsbetennelse når man ikke har mandler, det er derfor man fjerner dem.

Det går ann å få halsbetennelse selv om man har fjernet mandlene. Mannen min fjernet mandlene for 7 år siden, men for 4 år siden fikk både han, jeg og sønnen vår halsbetennelse, en skikkelig streptokokk innfeksjon. Vi ble behandlet med antibiotika alle tre, mannen min ble ikke riktig så syk som jeg og sønnen ble, det kommer nok av at han hadde fjernet mandlene (for vanligvis er mannfokene myyyye sykere enn alle andre ;) )

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

Det høres ut som en streptokokk infeksjon. Altså en bakterieinfeksjon i halsen.

Det at det føles som du har et sår i halsen, og at du har litt hodeverk og er slapp er alle symptomer på streptokokk infeksjon. Spesielt dersom du ikke er forkjølet, i tillegg.

Jeg har hatt det mange ganger før. Det går over med antibiotika :)

Men får du ikke antibiotika kan du risikere at infeksjonen kommer tilbake, igjen og igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...