Gå til innhold

Livet med Julegaven og Lillebror

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

iss: :klem:

Håper du koser deg og nyter magen nå! Og ikke minst koser deg med alle de tingene som er vanskelige å gjøre med et lite knøtt i hus! ;) Som å spise varm middag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært på sykehuset med Julegaven. Han hadde time hos fysioterapauten sin.

Har fått beskjed om at nakken hans ser helt fin ut, men at han er bittelitt stiv i ryggen.

Så vi skal tilbake om ca en måned, og ha time hos manuellterapauten igjen. :)

Og så har vi vel bestemt oss så smått for å kjøpe barnehage/ veranda-vogn.

Kjøper en brukt vogn, og så har vi den sannsynligvis mye ute.

Vi trenger nok en ekstra hvis han får barnehageplass uansett, og sånn som det er nå, hadde det vært fint å ha soveplass ute. Da hadde han nok fått mer frisk luft. (Så får jeg heller ha vinduet til verandaen på gløtt akkurat når han ligger der ute.)

Sånn er det å bo i 3. etg. Det er ikke bare å bære vogna opp og ned.

Har kjøpt massevis av scrappe-greier i det siste, og skal sette igang med liv og lyst! (Og litt dårlig samvittighet for bryllupsalbumet. )

Og så skal jeg og Svigermor ordne bordkort til navnefesten, og har tatt fotavtrykk av Julegaven som er scannet inn og printes i passe størrelse.

Ellers koser jeg meg masse med den nye printer/scanner-en og ikke minst den fantastiske DVD-opptakeren med harddisk.

Nå får jeg plutselig med meg alle TV-program jeg vil, og slipper å se alle de dårlige seriene som går midt på dagen. (Jeg ser heller de som går til ugudelige tider på døgnet! :ler: ) Det er bare en helt fantastisk oppfinnelse!

Savner kun et lenger buffer-minne på live opptak. Det hender rett som det er at jeg pauser TV'en, og så må jeg styre så lenge med Julegaven at jeg ikke får sett videre før minnet er oppbrukt, og da er alt borte! :tristbla:

Tok forresten meg selv i å tenke noe pussig her om dagen... :ler:

Jeg satt og sang for Julegaven da jeg begynte å tenke på hva jeg egentlig gjorde... Her er jeg hjemme for å passe på verdens herligste baby, og hva bruker jeg dagene på?

Jeg forsøker å få han til å sovne igjen så fort som mulig etter at han har våknet, så jeg kan gjøre andre ting... :ler::sjenert::flau:

Ikke at det lar seg gjøre så lett, men på en måte er det jo det jeg prøver på. All lek, kos og morro er jo bare et forsøk på å få han sliten igjen, for da sovner han! :sjenert:

Men det går jo med flere timer om dagen bare til lek og kos, så jeg er en god Mamma alikevel! Dessuten har jo så små babyer bare godt av å sove masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iss:  :klem:

Håper du koser deg og nyter magen nå! Og ikke minst koser deg med alle de tingene som er vanskelige å gjøre med et lite knøtt i hus!  ;) Som å spise varm middag...

*skriv under på den* :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at nakken til Julegaven er helt fin i nakken! Får håpe på at ryggen kommer fort etter :Nikke:

Hørtes lurt ut med en ekstra vogn som Julegaven kan ha på verandaen, og etterhvert i barnehagen.

Scrapping er så gøy... Gleder meg s masse til jeg har samvittighet til å drive med det (dvs når jeg har kommet "ovenpå" med skolen)

Ønsker deg og gutta dine en riktig god helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forsøker å få han til å sovne igjen så fort som mulig etter at han har våknet, så jeg kan gjøre andre ting...  :ler:  :sjenert::flau:

Ikke at det lar seg gjøre så lett, men på en måte er det jo det jeg prøver på. All lek, kos og morro er jo bare et forsøk på å få han sliten igjen, for da sovner han!  :sjenert:

Men det går jo med flere timer om dagen bare til lek og kos, så jeg er en god Mamma alikevel! Dessuten har jo så små babyer bare godt av å sove masse!

Ha ha ha, akkurat de samme tankene har jeg. Babyer er så herlige, særlig når de sover.... Huff, jeg har følt meg som en dårlig mor fordi jeg koser meg så fælt når han sover, men han trenger jo den søvnen da....

Har ei vennine som hadde baby med søvnproblemer. Ungen sov nesten aldri. Jeg tror jeg hadde klikket, jeg.... Min lille gutt tar seg deilige og lange lurer flere ganger om dagen, pluss er så flink til å sove om natten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*skriv under på den* :ler2:

:ler: Ikke bare meg som ser på det som luksus, nei... ;)

Så godt å høre at nakken til Julegaven er helt fin i nakken! Får håpe på at ryggen kommer fort etter :Nikke:

Hørtes lurt ut med en ekstra vogn som Julegaven kan ha på verandaen, og etterhvert i barnehagen.

Scrapping er så gøy... Gleder meg s masse til jeg har samvittighet til å drive med det (dvs når jeg har kommet "ovenpå" med skolen)

Ønsker deg og gutta dine en riktig god helg!

Skal hente barnevogn i morgen. Vi bruker penger Julegaven her fått. Så satser vi på at vi får barnehageplass! Det ble en ganske ny vogn, nesten samme som vi har fra før. (Og så har den ordentlig regntrekk som jeg har lyst på, og det jeg kaller "sommerhjul". Så da kan vi bruke ting litt ettersom det passer oss. )

Nå er ikke ryggen til Julegaven noe som ser ut til å plage han. Men manuellterapauten ville jo gjerne at alt skulle være helt tipp-topp før han sa seg helt ferdig.

Scrapping er veldig gøy, hvertfall når man er i gang.

Jeg sliter litt med avgjørelser da... Så det vanskeligste er alltid å velge bakgrunnsark! :sjenert:

Tok litt av på nettbutikken til Panduro nylig, så nå har jeg hvertfall masse å velge i! :flau:

Ønsker deg en riktig god helg! Kanskje det blir fødehelg? :klem:

Ha ha ha, akkurat de samme tankene har jeg. Babyer er så herlige, særlig når de sover.... Huff, jeg har følt meg som en dårlig mor fordi jeg koser meg så fælt når han sover, men han trenger jo den søvnen da....

Har ei vennine som hadde baby med søvnproblemer. Ungen sov nesten aldri. Jeg tror jeg hadde klikket, jeg.... Min lille gutt tar seg deilige og lange lurer flere ganger om dagen, pluss er så flink til å sove om natten :)

:ler::klem:

Bra noen kjenner seg igjen, og det ikke er meg som er unormal!

Forstår ikke hvordan man klarer det hvis babyen ikke sover endel på dagtid.

Jeg er jo ganske heldig som har et knøtt som også kan underholde seg selv i et kvarter av gangen også da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Er helt sikker på at jeg skrev et langt innlegg i morges, rett etter klemmen til Cr@sh... :forvirret::sur::sur::frustrert::frustrert:

Skulle hvertfall fortelle at Julegaven sov en hel natt igjen. Fra 20.45 til 07.00! 07.00 våknet jeg av veldig melkespreng. Siden han var urolig og hørtes ut som han holdt på å våkne, tok jeg han over i vår seng, og lot han få melk fra begge bryst. (Men det ble jo mest fra det ene....) Syntes han spiste bra, men da han sovnet igjen var det ene brystet fortsatt så sprengt at jeg måtte gå og pumpe. Pumpet nesten en hel flaske, bare fra det brystet! :overrasket:

Den flaska ga Elsklingen fra nå i kveld. Han fikk i seg ca halvparten, og tullet og gliste masse til pappan sin mens han spiste.... :ler: Julegaven har nemlig ikke tid til å spise så mye som han orker, for det er så mye annet han skal gjøre samtidig... ;)

Han fikk litt pupp etterpå, og nå sover han igjen.

Det virker som han foretrekker å ligge på siden og sove. Han sovnet når vi la han på siden nå, og begge gangene han har sovet hele natta har han blitt lagt på siden. (Han har favorittside, og vi forsøker å venne han av med den. )

Vi har vært og hentet barnehage/veranda-vogna, og har brukt den både på kjøpesenter og inne hjemme idag. De som solgte den hadde kjøpt ny vogn fordi den de hadde brukt gikk i stykker helt på tampen av vognperioden. Derfor er den lite brukt, og ser veldig fin ut.

I morgen skal vi på middag hos mine foreldre. Det blir tidlig middag, for Elsklingen skal se fotball. :sjenert:

Blir spennende å høre hvordan fødselen til Holly H. har vært, når hun har tid til å fortelle det! Synes det var hyggelig å høre at hun endelig har fått gutten sin, hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere har kjøpt en vogn som har gått i stykker, men allikvel har dere brukt den allerede...? :klø: Tror ikke jeg henger helt med, får skylde på lite søvn... ;)

En hel natts søvn høres deilig ut, gleder meg veldig til det. Det oppsparte søvnlageret mitt begynner å bli tomt. Men melkespreng høres ikke deilig ut, sliter litt med det selv. Lillegutt spiser ikke alltid så mye før han bestemmer seg for å sove litt igjen, og da kan det fort gå noen timer før puppen blir spist av igjen. Pumper litt da, men er redd han plutselig skal våkne og ville ha mat, også har jeg nettopp pumpet meg tom. Merker at alt fortsatt er litt nytt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere har kjøpt en vogn som har gått i stykker, men allikvel har dere brukt den allerede...?  :klø: Tror ikke jeg henger helt med, får skylde på lite søvn... ;)

En hel natts søvn høres deilig ut, gleder meg veldig til det. Det oppsparte søvnlageret mitt begynner å bli tomt. Men melkespreng høres ikke deilig ut, sliter litt med det selv. Lillegutt spiser ikke alltid så mye før han bestemmer seg for å sove litt igjen, og da kan det fort gå noen timer før puppen blir spist av igjen. Pumper litt da, men er redd han plutselig skal våkne og ville ha mat, også har jeg nettopp pumpet meg tom. Merker at alt fortsatt er litt nytt.  :)

:ler::hoho: Neida, vi kjøpte ikke den vogna som hadde gått i stykker, vet du... Vi kjøpte den nesten ubrukte de hadde kjøpt fordi den andre gikk i stykker.

Jenta deres trengte nemlig ikke vogn lenger nå.

Har hatt litt samme tankene som deg om pumping. Men har begynt å tenke litt annerledes... Hvis han våkner rett etter at jeg har pumpet, så har jeg jo fortsatt like mye melk. Det er bare at noe av den er på flaske. ;)

Joda, det er litt mer styr å gi flaska, men det er ikke stress heller. :)

Melkespreng er uansett veldig vondt! Hadde litt da jeg skulle legge meg igår, så jeg pumpet litt før jeg la meg. Men i natt har han våknet flere ganger.

Endret av Susan Sto Helit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff det er vondt med melkespreng, husker jeg hadde det noen dager etter fødselen.

Håper han sover gjennom hele natta fremover.

Det er godt, å være mer uthvilt om dagen ja. :)

Håper dere koser dere på middag! :klem:

Fotball... Fatter ikke den lidenskapen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, sov Julegaven så lenge...!? Det må vel ha vært herlig for mamsen og papsen, hvertfall!

...helt til du våkna og merka at puppene var fullere enn fullest! :ler:

Julegaven høres så sjarmerden ut... :hjerter: Må være herlig å ha en gutt som virker så fornøyd!

Dere var heldig med vogna! :Nikke:

Diger :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkespreng kan være skikkelig vondt.... Det har stadig hendt at jeg har våknet med eksplosjonfarlige pupper, og det er ikke å anbefale... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, så deilig at Julegaven begynner å sove hele natta! (Av og til ihvertfall.) Må være herlig å våkne etter en hel natts søvn, det kan man vel trygt kalle luksus. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er vondt med melkespreng, husker jeg hadde det noen dager etter fødselen.

Håper han sover gjennom hele natta fremover.

Det er godt, å være mer uthvilt om dagen ja.

Håper dere koser dere på middag!

Fotball... Fatter ikke den lidenskapen

Vi koste oss på middag!

Melkespreng er vondt, men det er jo ikke verre enn å ta fram pumpa hvis man våkner av det. Uansett er det herlig med hele netter der vi kan sove alle sammen!

Jøss, sov Julegaven så lenge...!? Det må vel ha vært herlig for mamsen og papsen, hvertfall!

...helt til du våkna og merka at puppene var fullere enn fullest!

Julegaven høres så sjarmerden ut...  Må være herlig å ha en gutt som virker så fornøyd!

Dere var heldig med vogna!

Var heldige med den vogna, ja!

Var litt overrasket selv, over at han sover så lenge allerede. Spiller jo ikke så stor rolle at det ikke blir hver natt. Når vi får en av og til får vi jo hvilt ut. :)

Vil vel egentlig si det er lettere å gjøre noe med fulle pupper, enn med de våte flekkene som dukker opp i senga av og til... Puppene finner nemlig ut at de skal lette seg selv litt. Og så våkner jeg med våt flekk på dyna og våt flekk på madrassen. (Orker ikke sove med BH, så det er min egen feil! :flau: )

Det er helt fantastisk hvor heldig jeg føler jeg har vært med babyen min altså! Julegaven kunne vært så mye vanskeligere på alle måter! Han er bare nydelig! Blid, glad og fornøyd! :hjerter:

Pappan hans skrek så ille som baby at ingen i den familien sov en hel natt før han var 4 år... Og jeg var en sånn baby som nektet å ta pupp! Masse dårlige egenskaper å slekte på, altså, men han har ikke fått noen av dem!

Vi satser på at Burpelita blir like fantastisk! (For det skal hun da? :sjarmor: ) :klem: Synes det er litt vel spennende i boka di for tida! Det høres ut som om vi snart får gode nyheter! :hoppe:

Oj, så deilig at Julegaven begynner å sove hele natta! (Av og til ihvertfall.) Må være herlig å våkne etter en hel natts søvn, det kan man vel trygt kalle luksus.  ;)

En hel natts søvn er luksus! (Men egentlig føles det som mer luksus når han sover flere timer sammenhengende på dagen midt i helga! :sjenert::ler: Det er nemlig veldig deilig å få litt alenetid med Elsklingen midt på dagen også. (Ikke bare på kvelden når vi begge er slitne.)

Det er faktisk utrolig hvordan terskelen for luksus settes ned når man har baby! :legrine:

Cr@sh:

:ler: Nei, sprengferdige pupper er ikke å anbefale! Men baby som sover 10 timer i strekk er!

Idag har Julegaven bare tullet når han skulle spise, helt fra morgenen av! :riste: Dermed har det blitt veldig mange små måltider. Han skal følge med over alt for å se om det skjer noe et sted... Og så skal han prate, og le og smile! :ler: Og ikke minst se om mamman hans følger med på hva han gjør! :legrine:

Ikke at han ikke har fått i seg mat, altså... Han fyller fortsatt masse bleier!

Heldigvis spiste han masse nå på kvelden nå, så jeg er helt trygg på at han har spist godt idag, og sansynligvis sover det meste av natta.

Vi forsøker å trene Elsklingen og Julegaven i flaskemating om kveldene nå. Det er ikke så lett. Den ene dagen gikk det bra, Julegaven gliste og pratet, og hadde øyekontakt med pappan sin gjennom hele måltidet. (Selv om flaska tydeligvis renner litt vel sakte etter hans mening, så han var mer sulten like etterpå, selv om han ikke tømte flaska. )

I går måtte jeg varme flaska litt opp igjen, og syne han rolig før han ville ta den. Da drakk han hele, men vi hadde jukset og stukket ekstra hull i smokken.

Idag... Da var han krakilsk, og nektet plent å ta melk fra flaske! :riste:

Ble masse pupp da han endelig roet seg igjen, men det ble også en frustrert pappa som ikke forsto hva han kunne gjort annerledes. :tristbla:

Men nå må jeg nesten legge meg... Litt søvn bør man vel få! Selv med luksusbaby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har begrensninger på alt!! :frustrert::ler:

Så godt at Julegaven er så god og snill da!

Blir spennende å følge med videre...

Når er det de begynner å krabbe, rundt 6 mnd alderen?

ha en suuuuuuper tirsdag!

Ps! er du med i barselgruppe?

litt misfornøyd med min.. :forvirret: de er litt "konete". :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...