Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bakepulver  :hjertesmil:

Ja nå ble jeg veeldig nyskjerrig...forklaring takk :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om leppene først har sprukket bruker jeg Savex til leppene er bra igjen, den fungerer godt.

Honning hjelper også godt fordi den holder på fuktigheten.

Skrevet

Sjølv brukar eg mest den grøne Lypsylen med aloe vera. Vurderar å testa ut Savex og Weleda, desse får jo mykje skryt :sjarmor:

Gjest Fjellsippa
Skrevet
Bakepulver  :hjertesmil:

Er det for at leppene skal heves og bli fyldigere? :legrine:

Nå må du snart fortelle hvordan du gjør det. Kanskje dette er vidundermiddelet vi alle går og venter på. :)

Skrevet

Jeg synes faktisk aloe vera-lypsylen er ganske bra, mange ganger bedre enn de andre lypsylene. Men det siste året har jeg bare brukt Lepo fra helsekost - veldig fornøyd med den; leppene blir ikke avhengige og holder seg myke lenge, og Dr. Hausckha sin stick, som jeg også er veldig fornøyd med av samme grunner. Denne gir også mye fukt.

Men når leppene blir såre må jeg ty til Savex eller Blistex, men synes disse produktene er altfor "sterke" til å brukes hele tiden. Brukte en av dem som leppepomade en lengre periode, og resultatet var faktisk konstant såre lepper. Men i korte perioder funker de bra.

Ja, også har jeg laget selv av bivoks, vegetabilske oljer og eterisk olje (appelsin). Den er god den også.

Skrevet

Jeg bruker Mentholatum fra apoteket - ikke den som er på tube, men den som er beregne for leppene.

Jeg synes den er helt super (men har ikke prøvd noe av de andre forslagene i denne tråden - bortsett fra Lypsyl, Labello osv, noe jeg ikke synes hjelper i det hele tatt)

Skrevet

Aloe lips fra Forever living og Ole Henriksen fresh lips slår det meste synes jeg!

Skrevet (endret)

Jeg har vært hekta på leppepomade sålenge jeg kan huske, og bruker stort sett lypsyl. Prøvde weleda sin også og den var god, men merket ikke så mye forskjell. Forever Living sin likte jeg ikke da den var for tynn. Er jeg ekstra sår bruker jeg Elisabeth Arden's Eight Hour Cream på leppene eller mentholatum (helst hvis jeg er forkjølet)

Endret pga skrivefeil...guuud, de har jeg visst mange av ;)

Endret av kitekatt
Skrevet
Nå kommer sikkert noen av dere til å rynke på nesen, men det er nå så.. ;)

Jeg husker ikke akkurat hva den heter, men på apoteket selges lanolinsalve (gul tube) for bruk på såre brystvorter pga amming. Det er den beste leppepomaden jeg har vært  borti.

Den heter PureLan og er helt super både til sprukne lepper og såre brystvorter. Det er forresten denne Celina Middelfart bruker i følge ryktene.

Ikke koster den mye heller tror det er en 50-60 kroner for en tube og denne har du leeeenge.

Skrevet

Bruker Elisabeth Ardens Eight Hour Cream på leppene hver kveld før jeg legger meg. Ellers bruker jeg Clarins' leppepomade på dagen hvis det trengs.

Disse blir man ikke "avhengig" av. Før brukte jeg Blistex, Mentholatum, Lypsyl osv., men opplevde at jeg bare "måtte" ta på hele tiden før å ikke bli verre... :forvirret:

Skrevet
...Jeg husker ikke akkurat hva den heter, men på apoteket selges lanolinsalve (gul tube) for bruk på såre brystvorter pga amming. Det er den beste leppepomaden jeg har vært  borti.

Purelan heter denne - jeg synes også den er god på leppene.

Skrevet
Er det LPL kremen for fortykket/eksemhud eller en annen Locobase variant du bruker?

Gul tube, fet krem for tørr hud.

Skrevet
Jeg kjøpte en Weleda leppepomade på helsekosten som jeg er veldig fornøyd med. Den er litt dyr (60 kr ca), men det er den beste jeg har prøvd  :)

enig

Skrevet
Disse blir man ikke "avhengig" av. Før brukte jeg Blistex, Mentholatum, Lypsyl osv., men opplevde at jeg bare "måtte" ta på hele tiden før å ikke bli verre...  :forvirret:

Samme her.

Jeg er avhengig av lepomade og bruker stort sett Lypsyl. Men synes det er slitsomt å "fylle" på hele tiden.

Noe gode tips for å kutte ut lepomade bruken ????

Disse andre merkene dere skryter av, hvor får man kjøpt disse ?

Skrevet

Den i Body Shops Hemp-serie er god. Weleda også, men den lukter/smaker mat...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...