Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger seriøst en god leppepomade til såre, sprukne lepper. Vanlige leppepomader hjelper ikke i det hele tatt, og de siste årene har jeg hatt permanent sprukne lepper, men i det siste har det blitt enda verre. Tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte en Weleda leppepomade på helsekosten som jeg er veldig fornøyd med. Den er litt dyr (60 kr ca), men det er den beste jeg har prøvd :)

Skrevet

Jeg bruker Weleda Everon til vanlig, og Savex når det er krise. Passer på å peele leppene med jevne mellomrom, det hjelper veldig.

Skrevet (endret)

Jeg får lett såre og sprukne lepper, og bruker Blistex. den er supergod og kan absolutt annbefales. ikke er den så dyr heller, rundt 40 kr tror jeg.

Endret av linky
Skrevet

Bruk vaselin om natta, da får du veldig deilige lepper.

Gjest Deception
Skrevet

Jeg bruker Weleda Everon til vanlig, men nå i jula ble det så ille at den ikke hjalp. Jeg kjøpte da en leppebalsam i tube fra Clarins (Baume Lèvres Réparatrice), og i løpet av få timer hadde den reparert de sprukne leppene mine. Eneste minus er lukta, for den lukter sånn som håndkrem/bodylotion fra samme merke.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Jeg sverger til Savex, men har jeg ikke den i nærheten fungerer vaselin også som en nødløsning

Skrevet

Eight Hour Cream (Elizabeth Arden) og Dr Hauschka (både den i stift og den i krukke) er mine favoritter.

Skrevet

Weleda og Dr. Hauschka er veldig bra begge to.

Skrevet
Jeg får lett såre og sprukne lepper, og bruker Blistex. den er supergod og kan absolutt annbefales. ikke er den så dyr heller, rundt 40 kr tror jeg.

Samme her. Ingen over, ingen ved siden!! Helt avhengig av den tuben, hvis leppene har sprukket.

Skrevet

Leppene mine kan ikke leve uten Savex. Den er 100 ganger bedre enn Lypsyl, Labello og de der. Den er veldig fet og voksaktig og sitter lenge. Absolutt den beste synes jeg :)

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Det eneste som hjelper meg er Weleda. Jeg må ha den i nærheten bestandig. Har prøvd de fleste andre merker, og noen av dem gjør det bare verre. Det svir og brenner ennå mer. Tror jeg har en 6 - 7 forskjellige merker liggende som jeg prøver med jevne mellomrom.

Skrevet

Jeg bruker en fet krem som heter Locobase fra apoteket på lepper, albuer, knær osv. drøyeste og beste jeg har brukt! ;)

Skrevet

For tiden bruker jeg stort sett Lypsyl Extreme, og synes den fungerer veldig bra. Ellers bruker jeg mentholatum eller Savex, og det fungerer også.

Skrevet

blistex, enkel og grei og funker som ei kule :)

Skrevet
Jeg bruker en fet krem som heter Locobase fra apoteket på lepper, albuer, knær osv. drøyeste og beste jeg har brukt!  ;)

Er det LPL kremen for fortykket/eksemhud eller en annen Locobase variant du bruker?

Gjest Dallandra
Skrevet

Nå kommer sikkert noen av dere til å rynke på nesen, men det er nå så.. ;)

Jeg husker ikke akkurat hva den heter, men på apoteket selges lanolinsalve (gul tube) for bruk på såre brystvorter pga amming. Det er den beste leppepomaden jeg har vært borti.

Skrevet

Bruker kun aloe Lips fra Forever Living products. Absolutt den beste! Koster 37,- og kan brukes til så mye mer enn lepper!

Skrevet

:Nikke:

Bakepulver  :hjertesmil:

Bakepulver? :overrasket: Aldri hørt at har blitt brukt til det formålet, mye annet rart bakepulver kan brukes til enn matlaging, men som lypsyl?

Forklar gjerne hvis du har vil! *nysgjerrig* :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...