Gjest Tweek Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Vi reiser i februar en uke og skal bo på Royal court apartments. Noen som har vært der? Gleder oss kjempemye og jeg har bare vært i skandinavia før, så dette blir annerledes. Skal selvfølgelig shoppe masse, både i shoppingatene (må undersøke litt hvor disse er da først) og på små og store markeder. Men jeg har lyst til å få med meg andre ting som london eye og voksmuseet. Har prøvet å sett litt på forestillinger eller noe, men det var hvis ikke så lett. Hvis ikke når vi skal uansett. Noen som har forslag, og hvor er forslagene ?
Rosenrød Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 Kjempekjekt marked: Spitalfields som ligger like ved Liverpool street station.
Prinsessepaien Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 Top Shop øverst i Oxford Street og Covent Garden!!!
Gjest Tweek Skrevet 29. desember 2006 #5 Skrevet 29. desember 2006 Topshop skal jeg værtfall på 3 etasjer med klær og sko er jo mekka!!
Rosenrød Skrevet 29. desember 2006 #6 Skrevet 29. desember 2006 Spitalfields er et gammelt marked som er inne under tak. Utrolig masse boder med kjempemye fint, smykker, klær, mat, snop og allslags rart du kan tenke deg. Jeg har vært på mange markeder i London, men tror dette er en favoritt. I tillegg til bodene er det mange kjekke småbutikker rett ved siden av, med interiør og dilldall.
Gjest Tweek Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 Ååå så gøy! Håper jeg ikke finner noe fine interiør ting for jeg har ikke plass til dem
treningsjenta Skrevet 29. desember 2006 #8 Skrevet 29. desember 2006 et kjempe godt shoppingsråd er dette: primark:) søk på nettet så finner du ut hvilken bane du må ta for å komme dit (for det husker jeg nemlig ikke) men dette er butikken som har alt, absolutt alt. alle klærne i oxford street til en myyyyye billigere penge. to etasjer.. jeg kunne gått total bananas her om jeg hadde hatt mer tid:) anbefales på det sterkest god tur
Malin23 Skrevet 29. desember 2006 #9 Skrevet 29. desember 2006 Voksmuseet må du få med deg. Kjempe gøy
Badlands Skrevet 29. desember 2006 #10 Skrevet 29. desember 2006 Det er de små tingene med London som gjør at jeg drar tilbake dit gang etter gang... sukk! Å kjøpe varmt beger med suppe fra Fresh & Wild og rusle rundt i Soho, eller å drikke "pitchers" (mugger) med Pim's, snakke med engelske menn på pub, spise på koselige restauranter, og selv om det er turistfelle, er jeg SVÆRT glad i Camden-markedet, der finner jeg min type klær i overflod, pluss en veldig god bruktbokhandel og andre ting. Men har du ikke vært der før, er det gøy å se noen kjente ing, som Madame Tussauds, Tower of London, Tate modern art gallery, Natural history museum... og det er sikkert for kaldt i februar (?) men en båttur på Themsen er svært utbytterikt!
genacvale Skrevet 29. desember 2006 #11 Skrevet 29. desember 2006 Bodde i London i 3 uker i september En ting du må huske på, er å ta med en stor nok koffert som du bare fyller opp til max 1/3, for shopping mulighetene er større enn du aner! Vel, det er veldig bra uteliv der, mange utesteder, og de fleste busser går faktisk døgnet rundt, så man slipper styr med taxi. Ellers er London Eye (som du allerede har nevnt) fint å få med seg, men det finnes mye annet som er spennende der også, som jeg ikke kommer på nå i farta... Egentlig jeg var der og jobba så det var på en måte ikke no særlig ferie, så jeg ha'kke vært i denne typiske "turist-situasjonen", men spennende er det! Og en ting til: Dra til kjøpesenteret på Canada Water, de har en sånn maskin som måler nøyaktig høyde, vekt og fettprosent! Ganske spennende Takket være denne gikk jeg ned 4,5 kg på de 4 ukene jeg var der, hehehe.... Koster bare 0,5 £ !
Gjest Tweek Skrevet 30. desember 2006 #12 Skrevet 30. desember 2006 Skal få med med kjente ting og ukjente. Vil jo se delen av london som ikke er turist invadert. london fashion week sparkes igang dagen før vi reiser derfra så da blir det vel liv
genacvale Skrevet 31. desember 2006 #13 Skrevet 31. desember 2006 (endret) london fashion week sparkes igang dagen før vi reiser derfra så da blir det vel liv ← Å??? Når da?? Dette vil også jeg få med meg! Planlegger nemlig en jentetur snart Endret 31. desember 2006 av genacvale
Gjest Tweek Skrevet 31. desember 2006 #14 Skrevet 31. desember 2006 Fashionweek er fra 14-19 feb tror jeg det var. Vi reiser hjem 15 feb så vi får med en dag av sirkuset
Kylling Skrevet 3. januar 2007 #15 Skrevet 3. januar 2007 Top Shop er DYRT! Du kan finne mye av de samme klærne til halve prisen i mange av de andre butikkene i Oxford Street. Og om du beveger deg litt ut av gryta, så finnes det små skattkamre rundt omkring. Camden er et must. Det kan være lurt å kjøpe Travel Card (t-banen) på forhånd, slik at du har det når du ankommer byen. Vi betalte rundt 300 kr for et kort som varte i 5 dager. Da kunne vi reise med buss og t-bane (2 soner) så mye vi ville. Til sammenligning koster én enkeltbillett med banen 50 kr nå...
Gjest Vidvandre Skrevet 3. januar 2007 #16 Skrevet 3. januar 2007 Jeg syntes det er fint å gå tur i parkene, litt avbrekk fra shoppingen; Hyde Park anbefalles absolutt og det er jo ret tmed der dere skal bo. I Regents Park er det også dyrehage. Ellers er jo slottet og changing the guard en populær attraksjon. Et besøk i British Museum anbefalles også, de har blandt annet en god egypt-utstilling (The Mummy 2 flashback )
Rosenrød Skrevet 3. januar 2007 #17 Skrevet 3. januar 2007 Top Shop er DYRT! Du kan finne mye av de samme klærne til halve prisen i mange av de andre butikkene i Oxford Street. Og om du beveger deg litt ut av gryta, så finnes det små skattkamre rundt omkring. Camden er et must. Det kan være lurt å kjøpe Travel Card (t-banen) på forhånd, slik at du har det når du ankommer byen. Vi betalte rundt 300 kr for et kort som varte i 5 dager. Da kunne vi reise med buss og t-bane (2 soner) så mye vi ville. Til sammenligning koster én enkeltbillett med banen 50 kr nå... ← Hmm, jeg har aldri opplevd å finne de samme klærne billigere i andre butikker i Oxford street, og jeg har vært mye i London.... Hvilke butikker er det snakk om da??
Kylling Skrevet 3. januar 2007 #18 Skrevet 3. januar 2007 (endret) Hmm, jeg har aldri opplevd å finne de samme klærne billigere i andre butikker i Oxford street, og jeg har vært mye i London.... Hvilke butikker er det snakk om da?? ← Jeg snakker ikke om de eksakt samme klærne, men tilsvarende type klær. Har ikke sjanse til å huske hva de forskjellige butikkene heter, men jeg kjøpte på en og samme butikk skinnjakke, genser og topp til 40 pund tilsammen. På Top Shop fant jeg en jakke som var veldig lik til 55 pund. Og masse topper som lignet den jeg kjøpte til over dobbel pris. I skoavdelinga på Top Shop fant jeg sorte ballerinasko til 30 pund (som jeg nesten kjøpte), men på en diger skobutikk lenger nede i gata fant jeg noen prikklike til 8 pund. Veske fant jeg samme sted til 5 pund mot 25 på Top Shop.. Skal se om jeg kan finne kvitteringene eller posene til det jeg kjøpte. Der må jo butikkenes navn stå. Edit: Det må også nevnes at det var salg da jeg var i London nå nettopp. Endret 3. januar 2007 av Kylling
Gjest Mayamor Skrevet 3. januar 2007 #19 Skrevet 3. januar 2007 Disney Store måtte jeg bare ha med meg. Voksmuseumet er også å anbefale. For min egen del bruker jeg stor størrelse i klær; da var Evans og Marks & Spenser supert uten å ruinere meg. London Dungeon kan jeg ikke anbefale; kjedelig køvandring med stort sett uinspirerte skulespillere... Ellers anbefaler jeg å kjøpe dagskort på endten "The Original Tour" (vi tok denne) eller "Big Bus Compani" (skal ta neste gang for å se om den viser andre steder - men de er ganske like da...). Der kjørte vi rundt i dobbeldekkerbuss og kunne hoppe på og av alt ettersom hva som passet oss. Ble godt kjent i London på den måten. Vi bodde nær Tottenham Court, i Bedford Avenue - en sidegate fra Oxford Street og følte det var midt i smørøyet.
Gjest Tweek Skrevet 3. januar 2007 #20 Skrevet 3. januar 2007 Top Shop er DYRT! Du kan finne mye av de samme klærne til halve prisen i mange av de andre butikkene i Oxford Street. Og om du beveger deg litt ut av gryta, så finnes det små skattkamre rundt omkring. Camden er et must. Det kan være lurt å kjøpe Travel Card (t-banen) på forhånd, slik at du har det når du ankommer byen. Vi betalte rundt 300 kr for et kort som varte i 5 dager. Da kunne vi reise med buss og t-bane (2 soner) så mye vi ville. Til sammenligning koster én enkeltbillett med banen 50 kr nå... ← Herregud å dyrt!! Jeg tnekte på å kjøpe sånn kort for jeg vil jo dra rundt og bli kjent med london. Vi skal jo faktsik være der i en uke, og jeg gidder å ikke shoppe hele tiden Disney Store måtte jeg bare ha med meg. Voksmuseumet er også å anbefale. For min egen del bruker jeg stor størrelse i klær; da var Evans og Marks & Spenser supert uten å ruinere meg. London Dungeon kan jeg ikke anbefale; kjedelig køvandring med stort sett uinspirerte skulespillere... Ellers anbefaler jeg å kjøpe dagskort på endten "The Original Tour" (vi tok denne) eller "Big Bus Compani" (skal ta neste gang for å se om den viser andre steder - men de er ganske like da...). Der kjørte vi rundt i dobbeldekkerbuss og kunne hoppe på og av alt ettersom hva som passet oss. Ble godt kjent i London på den måten. Vi bodde nær Tottenham Court, i Bedford Avenue - en sidegate fra Oxford Street og følte det var midt i smørøyet. ← Kult, jeg vil å dra med dobbeldekker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå