Gå til innhold

Mistet midlertidig plombe

Fremhevede innlegg

Skrevet

For et par dager siden mistet jeg en midlertidig fylling som tannlegen har lagt på en tann som venter på krone. Hullet er på "utsiden" av tanna, dvs det er et lite hakk der og siden plomben er mye lysere i fargen enn tanna så kan jeg se at det ikke er hele som har falt ut, det sitter liksom igjen et tynt lag der. Tannlegen jeg går til har juleferie og på tannlegevakta får jeg bare telefonsvarer :frustrert:

Jeg har time om ca 2 uker, da skal jeg få laget krone til tanna siden den har blitt rotfylt i tillegg til hullet jeg nevnte.

Må jeg få denne fyllingen satt inn igjen før den tid? Jeg har jo ikke smerter siden tanna er rotfylt...eller holder det at jeg er flink til å pusse og bruke fluorskyll?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det må du ikke.

Jeg har gått uten midlertidig fylling nå i snart 6 mnd. Det er for lenge, men fordi jeg har vært syk har jeg ikke kunnet fikse det tidligere.

Det eneste problemet tannlegen min hadde med dette, var at han var redd for at tannen kunne knekke, og at det da ville bli vanskeligere å få kronen til å sitte ordentlig.

Skrevet

Takk for svar :) Da regner jeg med at det går bra og at jeg ikke trenger å gjøre noe før jeg skal til tannlegen å få laget krone.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...