miss Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 (endret) Er det et bra merke?? Noen med erfaringer???120 GB 1024 MB ,er dette bra?? 7995,- på elkjøp Endret 28. desember 2006 av miss
Gjest Gjesta Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Jeg har en toshiba og betalte det samme for et par-tre mnd siden kan du si noe mer om den?
miss Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2006 15,4 skjerm,trådløstnettverk ,media center software+hva er det?? minnekort leser er du fornøyd??
Dru Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 (endret) I overkant dyr ut fra det du sier her. Men litt vanskelig å si noe når jeg ikke vet noe om skjermoppløsning, skjermkort og ikke minst prosessor. Og så spørs det helt hva den skal brukes til. Endret 28. desember 2006 av Druscilla
miss Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2006 kraftig bærbar pc med intel care duo prosessor,står det sier det noe??
Dru Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Uten at jeg kjenner spesifikasjonene til Toshibaen, så tror jeg faktisk at denne er et bedre kjøp. Den har bra skjermkort og bra prosessor til å være i den prisklassen. I tillegg er jeg litt bekymret for service-nivået til Elkjøp.
Gjest Gjesta Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 Tja, den virker da grei nok, men jeg blir aldri overbevist over at et kjøp på elkjøp er spesielt godt dessverre... Den har mange av de samme spesifikasjonene som min (selv om det er vagt definert det du skriver). Men min ble kjøpt før prisene på prossessorer ble satt ned så man kan sikkert få den billigere dersom du er interessert i å kjøpe den et annet sted. Jeg er iallefall veldig førnøyd med min, og den passer min bruk veldig bra
Cata Skrevet 28. desember 2006 #8 Skrevet 28. desember 2006 Jeg hadde Toshiba laptop (eldre modell enn den du tenker på, selvsagt) og ble aldri helt fortrolig med den. Syntes den var stor og tung til laptop å være og batterikapasiteten på den var veldig lav. Dessuten likte jeg ikke tastaturet. Jeg syntes den tastaturtypen var "slarkete".
Gjest Gjesta Skrevet 28. desember 2006 #9 Skrevet 28. desember 2006 Den var tydeligvis eldre ja Cata! Min veier 1,9 kg og tastaturet er langt i fra slarkete. Jeg jobber med it, og samtlige på min avdeling har vært imponert over hvor godt kjøpt jeg har gjort
Gjest Maxagaze Skrevet 28. desember 2006 #10 Skrevet 28. desember 2006 Jeg hadde Toshiba laptop (eldre modell enn den du tenker på, selvsagt) og ble aldri helt fortrolig med den. Syntes den var stor og tung til laptop å være og batterikapasiteten på den var veldig lav. Dessuten likte jeg ikke tastaturet. Jeg syntes den tastaturtypen var "slarkete". ← Du skal ha en slik: LG ..for det har Maxagaze bestemt !
Gjest Gjesta Skrevet 28. desember 2006 #11 Skrevet 28. desember 2006 Ja glemte å nevne at min har 14,1 " skjerm... Den maxagaze linker til er veldig bra! Men det spørs vel om du faktisk trenger en så god pc Men jeg må innrømme at hardware ikke er min sterke side. Jeg så la ikke merke til noe pris der?
Cata Skrevet 28. desember 2006 #12 Skrevet 28. desember 2006 Jeg så la ikke merke til noe pris der? ← Står på nederste linje... fra. 12436,- Noe dyrere enn ElkjøpToshibaen altså.
Gjest Gjesta Skrevet 28. desember 2006 #13 Skrevet 28. desember 2006 Står på nederste linje... fra. 12436,- Noe dyrere enn ElkjøpToshibaen altså. ← aha, nei det hadde jeg aldri brukt på en pc dersom jeg ikke var utpreget interessert!
Gjest Miss_alexandria Skrevet 29. desember 2006 #14 Skrevet 29. desember 2006 Jeg har en toshiba laptop som jeg har hatt problemer med siden dag 1. Min søster og de kjøpte lik laptop som meg og de har problemer med sin også. Jeg betalte 10 000 kr for min toshiba og aldri mer! Aldri mer Elkjøp heller!
Gjest Maxagaze Skrevet 29. desember 2006 #15 Skrevet 29. desember 2006 Jeg har en toshiba laptop som jeg har hatt problemer med siden dag 1. Min søster og de kjøpte lik laptop som meg og de har problemer med sin også. Jeg betalte 10 000 kr for min toshiba og aldri mer! Aldri mer Elkjøp heller! ← Hvilke problemer har du hatt med den ?
Gjest Maxagaze Skrevet 29. desember 2006 #16 Skrevet 29. desember 2006 aha, nei det hadde jeg aldri brukt på en pc dersom jeg ikke var utpreget interessert! ← Men du jobber jo med it.. ? Hva ga du for din da ? Og hva heter den (merke/modellnummer takk) ? Siden du har en med 14.1 tommer så er den vel ikke av de aller billigste heller.. ? Synsing: Jo mindre skjerm, jo mer sjans for at det sitter en strømgjerrig prosessor i den. Vekta, 1,9 kg, tyder også på en strømgjerrig maskin totalt sett. Små, lette bærbare med lavt strømforbruk, pleier ikke å være de du får på billigsalg uansett !
miss Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #17 Skrevet 29. desember 2006 takk for gode råd,j tenker litt videre....... har dårlig erfaring med el kjøp selv!!!!! en grunn til ikke å hande der....
Gjest Gjesta Skrevet 29. desember 2006 #18 Skrevet 29. desember 2006 Jeg gav 8500kr (la til 512 ekstra minne) Det er en protege s100. Helt ok for mitt bruk, jeg driver mest med brukerstøtte og da er det ikke min maskin som får gjennomgå mest Nei den var ikke av de billigste, men absolutt rimelig likevel. Jeg bruker mest maskinen til surfing og oppgaveskriving. programmeringa har jeg lagt på hylla
Gjest Maxagaze Skrevet 29. desember 2006 #19 Skrevet 29. desember 2006 Jeg gav 8500kr (la til 512 ekstra minne) Det er en protege s100. Helt ok for mitt bruk, jeg driver mest med brukerstøtte og da er det ikke min maskin som får gjennomgå mest [..] ← 512MB originalt.. ? Hm.. kan det stemme med; nVidia GO 6200TE/1024x768 oppløsning/Pentium M-750 1.86Ghz ? Søkte litt på nett, og det finnst visst ihvertfall to utgaver s100, en med denne prosessoren, og en med Pentium M-750. Begge disse prosessorene er sk. "standard-voltage", dvs at de bruker noe mer strøm enn "low-voltage" og "ultra-low-voltage" utgavene. Hvis det er ett slik nVidia GO skjermkort i den også, vil også dette bruke endel strøm (usikker på hvor sultne slike er). Altialt, dette er ikke en veldig strømgjerrig maskin på papiret, hvor lenge kan du ha'n på ved batteridrift, og trådløst nett oppe ? Link til forskjellige utgaver Pentium M og strømforbruket deres: CPU Watt F.eks en maskin bestykket med en Pentium M ULV 773 hadde ikke vært så dum.. bare 3-5 W (!). Dessverre må man vel opp i en 20-15Kkr for noe slikt (uansett, det er dual core som gjelder nå).
Gjest Gjesta Skrevet 29. desember 2006 #20 Skrevet 29. desember 2006 Nei den er ikke spesilet strømgjerrig, det er noe av det negative. kan vel ha den på batteri i 2-3 timer, men da kjører jeg alltid full lysstyrke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå