Gå til innhold

Hvorfor lesper (relativt) mange homser?


Sniff

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Subkulturer har ofte oppførsel som er lett gjenkjennelig. Gothere springer i svart med knallrød leppestift, wannabeganstere med svære gullsmykker og homser vifter med håndleddet og lesper. Det er en måte mennesker bruker for å vise hvilken gruppe man tilhører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

For at det skal være lettere å gjenkjenne andre homofile. Lurer på om de sa det på typisk norsk, eller et annet program på nrk ?! :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi før, da det var forbudt å være homofil brukte homofile et "hemmelig" språk (skrulling) for å indentifisere seg ovenfor andre homofile.

Dette sa de, som Nemesis påpeker, på typisk norsk ;)

Endret av speedbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

må bare innrømme at for meg blir det litt komisk (UUUuu politisk ukorrekt :sjarmor: ) . Jeg ER homo, og jeg MÅ vise det til alle og enhver liksom. Jeg snakker ikke på noen spesiell måte som understreker at jeg er hetero?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare innrømme at for meg blir det litt komisk (UUUuu politisk ukorrekt  :sjarmor: ) . Jeg ER homo, og jeg MÅ vise det til alle og enhver liksom. Jeg snakker ikke på noen spesiell måte som understreker at jeg er hetero?

for meg blir det litt komisk at noen tror at alle homofile lever ut den urbane, homofile stereptypien.

Vi som er heterofile er heldige. Vi er i flertall, det er vi som er "de normale" so to speak. Jeg skjønner godt at mange homofile velger å benytte koder for å "finne hverandre" og jeg skjønner godt at mennesker som har vært så uglesett av resten av samfunnet lager egne subkulturer med egne rollemodeller og koder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke hørt en eneste homse som lesper jeg. Og jeg kjenner en del. Er det et lurespørsmål?

For å være pirkete, så lesper de vel egentlig ikke, det er vel mer en veeeeldig ustemt s-lyd...

og ps, jeg har bare sett det på tv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^

Det vil alltid være de som skiller seg ut som blir lagt merke til, så det er kanskje ikke så rart? Forøvrig enig med resten av innlegget ditt. Lurte egenltig bare på hvorfor de har valg akkurat den type kode. Synes det er interessant, that's all.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest *Fiona*
Jeg skjønner godt at mange homofile velger å benytte koder for å "finne hverandre" og jeg skjønner godt at mennesker som har vært så uglesett av resten av samfunnet lager egne subkulturer med egne rollemodeller og koder.

Og så en kode som er så uknekkelig da gitt! Ingen heterofile har jo ører.

Lurte egenltig bare på hvorfor de har valg akkurat den type kode. Synes det er interessant, that's all.

Synes også det er interessant. For jeg synes det høres omtrent like intelligent ut som når jenter legger seg til en sylskarp S som skjærer i ørene, for å matche det blonde håret og Bærumsimaget for øvrig :ler:

Nei, der må jeg forresten ombestemme meg. Jeg liker homser, men kan være foruten Paris-wannabes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...