Gjest Gjesten Skrevet 26. januar 2007 #141 Del Skrevet 26. januar 2007 Fredag Øhh, koffor hoppe eg? Alt eg gjer er å gå på skulen 8 timar i veka, og så skal eg lissom lese då, men det gjer eg ikkje enkli, for forelesaren e innmari god, og forklare bøkene beire enn bøkene, og det er bestått/ ikkje bestått eksamen, og det klare eg, det trur eg verkeleg altså! Og dessuten finst ikkje pensumboka i Oslo, for eg har vore over alt og masa, den kjem ikkje før måndag, og så får vi eksamensteksten på fredag... Strålande du! Men jaffal, fredag e for meg berre ein annan dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 29. januar 2007 #142 Del Skrevet 29. januar 2007 Fyllesyk på andre dagen. Tilstanden i går lar seg ikke beskrive med ord, jeg kan bare si at jeg har mye tanker i hodet i dag om at "min kropp er mitt tempel" og jeg drikker grønn te og har ambisjoner om å ringe et kloster. *lider* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 29. januar 2007 #143 Del Skrevet 29. januar 2007 Uffa!! Eg og var ein gong fyllesjuk i to døgn, spydde som ein helt (det andre, faste uttrykket blei litt ekkelt...) og klarte jo spy opp pillen og blei smelt på... Jepp, du veit. Men uansett, det var ganske forjævlig, og eg har ikkje klart lukta av tequila etter det, kjenner det igjen i alle forkledningar, uansett ka folk seier... God bedring, og så håpar vi på referat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 29. januar 2007 #144 Del Skrevet 29. januar 2007 Du ville ikke trodd det om jeg stavet det baklengs. Jeg har nådd en milepæl i livet. De sier at dypere åndelig forståelse kommer gjennom meditasjon og innsikt. Det gjøkke det, vøtt. Omvendelsen finnes i bunnen på en spritflaske. Jeg er nesten nyreligiøs. Til alt hell har jeg fått bekreftet at det er sånt som skjer av og til, og at lykken jevnt over er bedre enn forstanden. Jeg krever full refusjon på IQ-testen min man skulle tro intelligens var verdt noe, men som med alt annet i våre dager kommer det helt an på graden av flaks, og ikke dyktighet/mangel på det. Klokka er snart fire og jeg skal hjem. Jeg har aldri i dette livet vært mer glad for at klokka er fire. *aaaooouuuuummmmmmmmm* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 1. februar 2007 #145 Del Skrevet 1. februar 2007 I dag kommer jeg også til å være glad klokka er fire, men ikke av samme grunn. Mye stemninger her om dagen, liker det ikke, det er slitsomt. Prøver å holde meg på forumene det er nøytralt. Men det blir litt tannløst det også. Det må være litt av en jobb å være moderator. Men med klare retningslinjer burde det være mulig å følge dem, og ikke la seg prege av person. Det er litt overraskende med forskjellsbehandling, når et forum har retningslinjer - de er nøytrale, og det burde være en smal sak å ta det trinnvis. Utover det tenker jeg mitt om forumet som en parallell til det virkelige liv, og det er i seg selv ganske skremmende. Hvordan svært mange brukere mener veldig mye, veldig tidlig, uten å være informert. Å få et inntrykk av noe ut fra rykter og spekulasjoner eller info fra den ene siden er nå én ting, men guri hvor lett antennelig det er - og det gjelder ikke bare den ene saken, ser i andre tråder hvordan folk begrunner sine innlegg. Noen av trådene på Aktuelle saker og Generell debatt - jeg tar meg i å håpe at KG ikke på noen måte er representativt for befolkningen, for da har vi svært lite å le av når det dukker opp slike klipp som viser hvor dumme amerikanere er, for eksempel Mange begrunner sine syn ut fra "info" de har fått på debattprogrammer på TV, og de tror på det de har hørt, ukritisk, og danner sin mening ut fra det. Det er jo livsfarlig. Er folk flest klar over hvor stort sprik det ofte er mellom medias versjon og rene skjære fakta? At mye av det som står i beste fall er en forvridd versjon, i verste fall er det vranglære. Kombinert med at hver enkelt leser tolker det med sine briller, blir det jo det fullkomne kaos av fullstendig ukvalifiserte meninger. Ikke spesielt optimistisk på menneskers vegne i dag, men det går sikkert over. Hvis jeg bare sniker meg stille inn og tar en brownie så løser det seg nok etter hvert. Jeg ønsker meg gode, gamle KG, uten at jeg helt kan sette fingeren på hva det er. Venter og ser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 6. februar 2007 #146 Del Skrevet 6. februar 2007 Tittei. Er her altså, men ikke så mye her som før pga ny-jobben. Kan ikke snike meg inn på KG sånn hele dagen som før... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 14. februar 2007 #147 Del Skrevet 14. februar 2007 Med mars og venus i en skjønn dans er det absolutt lagt opp til en deilig uke for deg. Du kan forvente positivitet i kjærlighetslivet, og hvis du ikke har en partner kan dette være uken der du møter den eneste ene. Fy faen, stjernene har sær humor Gledelig nyhet 1; snøen ser ut til å regne bort den kommende uken. Jeg kommer tilbake til nummer 2, hvis jeg finner en *grønn te med sitron* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 14. februar 2007 #148 Del Skrevet 14. februar 2007 Er ikke sikker på at jeg liker gladnyheten din - hvis det regner på den sneen som er - blir det bare holke - og da er dog sne bedre. ... men jeg har en gladnyhet nr. 2 - En eske med Mozartkuler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 14. februar 2007 #149 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Ja, det er meldt to tre grader og regn og sludd, så det blir finfint føre fremover - men jeg er bare glad det nærmer seg at snøen forsvinner. Vel, det kan fint komme flere uker med frost, men jeg tror ikke det vil bli som i fjor i kortversjon. Valentine's day, alle singles festdag! (Må jeg vifte?) Jeg klager ikke, skal tilbringe dagen med yndlingsbarna, lage meg deilig middag til fortæring etter barna har lagt seg, drikke litt rødvin og se på TV. Tenne masse lys og duftlys. Og så har jeg fått masse e-postkort med hjerter på og hilsener fra gode venninner (og en... ja, hva skal vi kalle ham for noe?) Og så er jeg bedt på gourmetrestaurant med en god venninne, vi fant ut at 2007 er et fint år til å være luksusdyr. Jeg har fikset og ordnet litt med økonomiske ting, så i siste halvår vil min økonomi være radikalt endret. Hva bedre enn å unne seg å senke skuldrene og bruke litt penger på ting som betyr noe for meg - samvær med venner og turer hjem. Badehylla mi er fylt opp med eksklusive saker og ting, jeg tar vare på meg selv (det synes faktisk også, det er jo deilig) og mitt fokus er på "hvordan er dagsformen i dag og hvordan kan jeg ha det bra i dag?". I dag er en fin dag til å telle velsignelser. Teller for harde livet. Endret 14. februar 2007 av *Fiona* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 14. februar 2007 #150 Del Skrevet 14. februar 2007 Likte den avarten de har i Bergen jeg - Balentines dag - alle single går på polet og kjøper en flaske Balentine - og så drikker de den i fellesskap. - det kan det sikkert bli mye morro ut av. Det er alltid et fint år å være litt luksusdyr - men har vi ikke vært det tidligere - er det absolutt grunn til å starte i 2007 *fordi vi fortjener det* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 14. februar 2007 #151 Del Skrevet 14. februar 2007 Aldri gjort det før jeg aldri hatt penger. Aldri brukt noe på klær, sminke, reiser, utskeielser, ingenting. Først det siste året har jeg kunnet gå ut og spise på restaurant uten å bikke hele regnskapet, for eksempel, eller ha innmari dårlig samvittighet. Kjøper klær på HM et par ganger i året, bare standardtøy, aldri noe spes pent eller til fancy anledninger - for hvem har råd til å gå på fancy anledninger?! Har spart på strøm og fryst masse, spist labert, i det hele tatt gjort en hel masse ting som folk ikke engang tenker over - og egentlig er jeg litt glad for det nå, fordi jeg ser med skrekk og gru på dem som synes klær og sminke og dill er en helt naturlig ting å bruke mange hundre/flere tusen i måneden på Jeg har lavt forbruk av det meste, er vant til å ha det skikkelig kjipt og tenker i grunnen ikke over det. Før nå, når det har begynt å lette litt. Nå er jeg egentlig ganske stolt over å ha holdt ut, over å ha klart det, klare meg selv, aldri betalt en regning en eneste dag for sent - har søren meg ikke vært noen dans på roser. Å kunne kjøpe ting til meg selv nå uten å velte økonomien føles intenst som luksus, jeg går og titter på krukkene mine og gliser, og hvis jeg er ute og spiser et sted er det sikkert en mye større glede for min del enn det er for andre som synes det er en selvfølge å ha råd til det. Når jeg betaler, er det faktisk med en litt triumferende følelse. Føler meg litt stolt i dag, når jeg ser tilbake. Jeg tjener mine egne penger, jeg ligger ikke ett menneske til byrde, jeg betaler til felleskassa, og mine valg og mine innkjøp går ikke ut over noen. Fy fillern - det er en god følelse! Neste mål, på lengre sikt, må være å eie egen bolig. Men det tar jeg ikke som noen selvfølge. Jeg tror ikke markedet blir enklere med det første. Hvis det blir i Norge som det har vært i utlandet i mange år, vil fremtiden bringe at voksne (godt voksne) mennesker bor i kollektiv sammen for å ha råd til å bo noenlunde sentralt, eller leier lusne kvadratmeter for vanvittige priser. Hårreisende. Men, ingen sorger på forskudd. En seier om gangen Bergen har skjønt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 14. februar 2007 #152 Del Skrevet 14. februar 2007 Angående hus; hvorfor frir du ikke til meg *prøver å sjarmere...* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 9. mars 2007 #153 Del Skrevet 9. mars 2007 Heihei! Jeg vil bare hilse på! Jeg har da altså fått æren av å være moderator på F-J en stund fremover. Jeg har luska rundt en liten stund nå, men har nesten ikke sagt eller gjort et pip enda. (Dere oppfører dere jo så pent! ) Så ville bare si hei og at dere må bare sende meg PM osv. hvis det er noe som skal slettes, redigeres osv. så kommer jeg løpende for å stå til tjeneste. :bukke: Hilsen Colargol -moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå