Gå til innhold

*Fiona*s dagbok

Gjest *Fiona*

Anbefalte innlegg

Gjest *Fiona*

Tror jeg vet sånn noenlunde hva jeg skal kjøpe.

Lørdag kommer det sikkert til å gå litt hulter til bulter, men fryser'n er full så det ordner seg nok.

Detta blir bra :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du sier noe, Billa - hvor tar du det fra?  :ler:

Det kommer helt naturlig :rodme:

... og curry er bare såå godt - laget det lørdag - og i går.

Noen ganger gjør jeg det skikkelig - ellers så bruker jeg "Creamy Chicken Curry" krydderblandingen - med masse grønnsaker og kikerter og sånt ... :sikle:- nå ble jeg ikke sulten - og drømmer om den lille resten som står i kjøleskapet hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Å, har du oppskriften i hodet? Kan jeg få den?

Kjekt å ha :) hvilken krydderblanding, mener du? Er det i en sånn ferdigpakke? Har du ris til eller bare nan, eller what?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager stort sett kyllingcurry (enten på den skikkelige indiske måten .. det tar litt tid) - men den med ferdigpose er het suveren.

Blå pose (tror jeg) - står sammen med Chevapcici/Bifteki osv.

Steker kylling - evt. "peller" en ferdig grillet (det er litt juks .. men).

Steker hakket løk, paprika, oppskåret minimais, sukkererter, gulrøtter - eller det jeg har av grønnsaker for hånden. Blander i kyllingen en boks kikerter og evt. litt bønner (alt etter som hva som er i skapene).

Krydderblanding + 2 del vann + cream fresh røres i - og ferdig.

Jeg synes det er godt med ris eller bare brød/loff/nan til. Når jeg bare lager til meg selv - tar jeg det enten alene - eller bare med litt loff. Skal jeg ha gjester på det - bruker jeg gjerne ris også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*
står sammen med Chevapcici/Bifteki osv

:ler: Åja, der ja, under hyllene med Rtadkjhnkgfsfdi og Pnkfhbskhgb3w?

Nemlig.

Hvilken butikk er dette? Du vet, jeg bor i provinsen jeg nå, og har ikke sett matvarer med tre stavelser på mange år :ler:

Men jeg er reddet, venninne S tilbød seg å lage, og hun har lageret fullt av paste'r og kokosmelk og hva enn. Vi digger indisk, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flirer - bor jo litt i provinsen jeg også, men vi har jo noen urbane matvarer - så jeg kjøper det hos min vanlige Menybutikk.

Paster og kokosmelk er yppelig det - og ikke noe er bedre enn at noen andre lager :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesten

Eg et nesten alt eg får (unntatt brokkoli og oliven, blæh) berre eg slepp å lage nåke sjøl. Og sånn sia eg har vore heime og slitt livet av meg siste to vekene (sett LOTR, extended version og div andre filma...) så hadde eg glømt å vaske kle til den store reisa! Men eg har fått orden på det no *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, jeg husker deg!

Likte innleggene dine veldig godt den gang, så jeg må prøve å følge med her i dagboken din.

Xavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Hei, Xavia, så koselig! :vinke:

Du får et januar barn? De er usedvanlig vakre, intelligente og sympatiske :sjarmor: Det er bare å glede seg :ler:

Madrugada, vin, ommøblering, rydde hylle på badet til atta kommer og legge på nytt sengetøy på sengen og legge frem varmeflaska (skal jeg sette på varmekablene eller sover du i kaldt rom? Synes å huske du pleier å ha vinduet oppe i leiligheten, men da var det kanskje sommer?), og snart kommer venninne S og skal sitte og skravle videre mens jeg rydder.

(Det er DET drittværet, håper ikke du får for store forsinkelser i morgen... ville vært typisk denne vår-vinteren om det første snøfallet med påfølgende kaos ville skje i morgen :ler: )

Har startet feiringen så smått, med kakeselskap hos familien, fikk penger (helgen er reddet :sjarmor: jeg kan kjøpe noen lekre drinker uten å ha nerveproblemer resten av måneden) og ikke minst et kjøkkenapparat jeg har saaaavnet, med en lur finesse jeg aldri har sett før, men som vi får prøve under brunsjen til søndag (hvis det blir noen :sjenert: det er en slik typisk ting som virker som en voldsomt god idé på forhånd, men som søndag morgen er mer sånn "ERRU GÆÆRN?!" :ler:

Jeppjepp, må videre!

*henter mer vin*

Handleliste:

mørk neglelakk

lyspærer

rødvin, hvitvin

øl

aioli

juice

tomater

frukt

...resten har jeg i mitt ryddige, oversiktlige og sterilt rene kjøkkenskap med alfabetisk sortering.

Not.

*løper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Ja, det krever litt av en garderobe det løpet du skal igjennom de neste par dagene :ler: det bli'kke mye brokkoli i løpet av helgen, det er et løfte, og jeg spiser ikke oliven hvis det ikke er på en Peppe's pizza, og det har de ikke her...

Jeg tror du er trygg. Mer eller mindre :sjarmor:

Fikk ikke gjort en dritt etter at jeg fikk besøk, så nå må jeg bare komme meg i seng og ta resten i morgen.

Natta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Eg like kalt ja, alltid. Sov med vinduet ope på Lillehammer i -20 grader... Ekte viking serru! Men ska det vere kalt må dyna vere varm altså, eg har jo dyndyne lissom... :sjenert: Så om det ikkje er varm dyne kan varmekablane vere på det lavaste :-D Stortforlangade gjest?? MOI?? Neeeiiiii :blunke: Vel, eg har vore med Anonyma i dag, så har eg filt neglene, vaska kle og satt vekkerklkokka på 11.30 sånn at eg når å pakke før eg eg ska reise... Snudd døgnet? MOI?? Neeeeiiii ;) Ellers høyrest alt ut som ein god plan.

Her er det snø i dag. Masse. Og laaange køa over alt, fram til godt over 6 jaffal. Og søndag tar vi som det komme, eg har ingen avtala før 13 på måndag, så før eller seinare på søndag er det vel tid for ein eller annan form for mat... Glede meg!! :hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Heeeeei! :hoppe:

Dyna er god, og det er pledd over, men om den er økologisk håndstappet med dunfjær fra påfugl vet jeg ikke :ler: Det er relativt mildt, og meldt fortsatt mildt over helgen, så jeg lar være å sette på varmen og fikser varmeflaska i stedet. Rommet varmes fort opp hvis du trenger varmekablene. Men hvis du klarte -20 på Lillehammer, så tror jeg det skal gå greit, altså :sjenert:

Det er greit føre nedover, det blir vel i så fall verst ut av Oslo.

Har bare DET programmet i dag da, siden jeg fikk gjort absolutt nada i går...

handle

trene

rydde

såvidt vaske

Hm, ok, lista ble ikke så veldig lang, da, men ting tar tid :ler: og jeg er bare så trøtt...

Mulighet for at S og jeg spiser litt tidligere, pleier å være mannevonde av sult i 8-tida hvis vi ikke har spist ordentlig middag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Xavia, så koselig! :vinke:

Du får et januar barn? De er usedvanlig vakre, intelligente og sympatiske  :sjarmor:  Det er bare å glede seg  :ler:

Åååå, nå gleder jeg meg enda mer!!! :hoppe:

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Hmpf, berre de spare litt til meg, så får eg heller overleve å ete aleine. Det er kanskje best og då, så får de snakka litt mens eg har kjeften full :blunke: No ska eg gjere meg ferdig her, og så ska eg ut og møte Litjmæ, før eg reise. Ja, og så må eg levere skoa mine til såling, og håpe dei får gjort det i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*
Hmpf, berre de spare litt til meg, så får eg heller overleve å ete aleine. Det er kanskje best og då, så får de snakka litt mens eg har kjeften full

:ler: Så bra du skjønte hensikten med planen! Nei, det er altså ingen fare for at du får spise i fred, for fråtsing er noe vi kan... om vi tar første bordsetning litt på forhånd, så skal vi jaggu klare å ete oss gjennom en omgang til etterpå :sjarmor: eller om jeg knasker til og lager en forrett til oss, så vi får stagget den verst sulten, så spiser vi ikke deg når du har fått den ene foten inn døra.

Du må hilse Litjmæ så mye, får ta henne med deg hvis hun lar seg overtale.

Jeg har sånn skikkelig bursdagsstemning i dag :hoppe: Jeg synes bursdagen min er helt topp, det har jeg synes siden jeg tok kontroll over den selv. Altså, heeelt siden i fjor :ler: da hadde jeg også en sånn yrende følelse av at dette, dette er MIN dag, i dag gjør jeg som jeg vil, og ingen kan ta det fra meg! Og når jeg i år har det sånn på en lørdag, så er det ikke rart at fredagsfølelsen er litt sterkere. Er litt yr, gleder meg til å stresse litt i ettermiddag som kick off, og besøk i kveld - stas! :hoppe: Og nå har vi offisielt bikket lunsjtid, og alle vet at etter lunsj på fredager er det praktisk talt helg :sjarmor:

*trala-laaa*

:klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem:

*deler ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest *Fiona*

Dere er en dag for tidlig ute, men siden jeg tjuvstarter med alt i år så er det bare hyggelig :ler: Takk for hilsner :klem:

Jeg har SÅ nedtelling, og nå er det bare knappe to timer igjen til helg :hoppe:

Helghelghelghelghelghelghelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...