Gå til innhold

Nytt år nye muligheter!


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Velkommen tilbake, Vampyra! :blomst: Og god tur til London, kos deg masse!

Det skader ikke å ta kontakt med legen iallefall. Jeg vet ikke hvordan de undersøker stoffskiftet jeg. Men det kan jo ikke være så kompliserte greier?

Er stille i tråden her for tiden. Er det det at vi har holdt på så lenge at vi er blitt så drevne i gamet at vi ikke lurer på noe lengre?

Status her: :forkjola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært lite action her nå ja... Jeg har vært borte noen dager, trodde jeg hadde masse oppdatering å gjøre...

Hvordan går det jenter?

Kanskje en idè å sjekke stoffskiftet ja, Vampyra. Er en blodprøve som må taes, så ingen big deal.

Opp 300 gram på meg i dag. Var en del god mat forrige uke. Var på teambulding. Men var også på et par skikkelige turer, så alt i alt ble ikke resultatet så ille... Har også fått mensen igjen, selv om det kun er to uker siden sist. Har sannsynligvis noe med at jeg kuttet ut p-pillene for en stund tilbake. Har gått så greit fram til nå, men var jo litt for rart at alt skulle gå helt på dagen.

Så det har nok også noe med de 300 grammene.

Uansett, ingen gode unnskyldninger nå. Fint vær å komme seg ut i, og må være flinkere med maten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9/4-07

Høyde: 173 cm

Vekt: 72,9 kg

Midjemål: 81 cm

BMI: 24,4

Delmål: 70 kg før 29/5-07

Hovedmål: 65 kg i løpet av sommeren 2007

Startvekt 1/9-06: 85 kg

16/4-07

Høyde: 173 cm

Vekt: 72,6 ( - 0,3 kg )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vektnedgang på 300 gram denne uka må jeg si meg fornøyd med. For jeg har vært :forkjola: og trent lite. Men vært flink med maten da. Men det blir litt mer mat enn vanlig når man går hjemme hele dagen. Noe må jeg jo finne på og! Men har stort sett fått i meg riktig antall kalorier.

Nå har jeg tatt steget og tatt kontakt med det lokale treningssenteret. Skal ha prøveuke der denne uka, så da får jeg litt tid til å finne ut om dette er noe jeg vil. Hadde vært kjempekjekt å hatt muligheten til å trene andre steder enn på jobb og. Skal iallefall på en steptime der i kveld, og det gleder jeg meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann alle sammen,ja har ikke vært innpå her siden det har vært så lite liv her de siste dagene,men legger inn litt oppdateringer jeg. Har fått ordnet med ellipse maskinen,fikk det båndet på lørdagen allerede ennå jeg sendte mail til de på torsdags kvelden.Så de er kjempe flink til å ordne opp sånn sett. Så trente igår og idag og kommer endelig igang igjen etter en slapp uke uten nesten noe som helst trening. Gått tur men syns liksom ikke det har noe virkning på samme måte,men det har også sikkert sine grunner :) Har heldigvis ikke gått opp noe bemerkelses verdig mye heldigvis,så det går greit å få det av seg igjen og komme tilbake til der jeg var i påske uken :) Så har vært flink med spising og det med å holde meg unna snacks. Nå i helgen ble det overraskende lite og det er jeg glad for. Etter bare litte grann så ble det nok,det sa bare automatisk stopp. Så selv om jeg merker suget hver dag,så når jeg tar meg noe i helgene så er det under halvparten enn hva jeg noen gang har spist før. Og det er veldig oppmuntrende for da ser man at det skjer noe.Dess mindre jeg klarer å spise og mere jeg klarer å styre unna,dess mere håp nærer jeg for at dette kan gå den riktige veien. Syns mange av dere har vært kjempe flinke og jeg gleder meg enormt til jeg kommer på deres nivå :)

God natt. Håper det snart blir litt mere liv her inne igjen. Lurer på hvordan det går med FALLOUTGIRL jeg.............. :vetikke: :icon_question:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra

Hei jenter!

Jeg har kost meg masse i London, men trass i et relativt ok kosthold og trasking i Londons gater hver eneste dag har jeg som vanlig ikke gått ned et eneste gram :forvirret:

Jaja...

Når det gjelder stoffskiftet sjekket jeg det i fjor da jeg prøvde å gå ned, men det var helt fint. Det jeg tenkte jeg skulle sjekke meg for er pcos... Jeg skal til lege på kontroll for spiralen snart og da tenkte jeg at jeg kunne forhøre meg litt om det samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, kjedelig når det stopper sånn uten grunn.

Har stoppet her også, men jeg vet jo egentlig grunnen her da. Så må bare stå på videre. Er under to måneder igjen, så trenger å ta litt styrkeløft...

Bra du fortsatt henger med, solsmurfa. Du er kjempeflink :klappe:

Tenkte kanskje å sette opp et par treningsprogram som jeg kan ta hjemme... Kanskje hver kveld eller i hvert fall annen hver.

Noen tips her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente79: he he takk takk :) Ja det kommer jo an på hva du orker å gjøre da. Men sit ups,kne bøy og litt sånne div ting er jo noe du kunne drevet med hjemme. Jeg tar bare situps og litt sånn type crunch jeg. Pga sliter med ryggen så kan ikke gjøre det så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente79. Sjekk ut iForm sine internettsider, der ligger det masse bra stoff. Fant bl.a. denne.

Ellers så var det et bra program i et av de første papirutgavene dette året, bootcamp heter det. Så om du har det bladet eller kjenner noen som har det så anbefales det. Det er et program som tar 10 minutter + pauser, som kan gjøres om igjen flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Hadde vært greit med et fast program en kan gjøre hjemme, da blir det litt enklere.

Frister fryktelig lite med treningsrommet i kjelleren på jobben når sola skinner ute ;)

Sykler på jobb igjen i dag da, godt med litt sånn trim. Må pushe meg litt mer merker jeg. så ga meg selv alternativ til morran i dag. Enten sykler du på jobb ellers blir det ny tur i lysløypa med bikkja i kveld. han blir kanskje skuffet når jeg prioriterer sånn, men grei måte å presse seg selv på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Jeg er tilbake :trene:

Etter smågodt- påske og en uke med all inclusive i syden ( buffet tre ganger per dag) har jeg gått opp en kilo! Det er jeg veldig fornøyd med. Hadde trodd jeg skulle gå opp enda mer. Men nå er jeg veldig motivert til å komme i gang igjen. Idag skal jeg ut å gå en time.

Stå på jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er tilbake, Primula.

Er godt å se at sånne utskeielser ikke ødelegger altfor mye, så lenge en er flink ellers.

Har ikke blitt noe trening denne uka og vet ikke helt om det blir det heller. Litt for fint vær. Men gikk en times tur med bikkja på mandag og har syklet på jobb både i går og i dag.

Kjørte ut et styrkeprogram her, tenkte å få gjennomført noe sånt på kvelden.

Kostholdet har vært veldig bra, ligger LANGT under kalorigrensa. Koste meg med woket svinekjøtt på mandag og en svær salat til middag i går. :sikle:

Gjelder å lage de grønnsaksmiddagene når sambo jobber kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra

Men er det så bra å ligge langt under kalorigrensa da jente79? :klø: Da har vel ikke kostholdet vært så bra likevel ;)

Og å skylde på at været er for fint til at man får trent blir vel litt feil? Det er jo da man absolutt har gode muligheter til å være aktiv ute i naturen :)

Jeg har med meg treningstøy i dag, så jeg skal trene etter jobb, men hva er jeg foreløpig usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen alle sammen!

Har ikke vært så mye på nett i det siste, for jeg har vært på besøk hos venner noen dager. -Og selvsagt blitt vartet opp som seg hør og bør på alle måter. Hjemmelaget mat med mye godt (=ikke særlig magert) oppi, og nyyydelig kake laget spesielt for meg...vanskelig å si nei da.. Men det var veldig koselig da!

Men...jeg har nok en gang fått bekreftet problemet mitt... Jeg er kjempeflink i uka, og ser på vekta (jeg vet man helst ikke skal gå så ofte på vekta, og har mandag morgen som veiedag, men jeg smugkikker litt iblant) at det går nedover...kanskje tilogmed en hel kg om jeg har vært veldig flink, og så, etter helga, har jeg fått på igjen flere hundre gram. Og det er jo ikke verdt det, sånn som jeg svetter og sliter og passer på maten i uka. Så nå er det skjerpings... Lett å si på en onsdag, hehe... Men det å kose seg litt ekstra er nå forbeholdt kun lørdag. -Ikke lørdag, litt fredag og litt søndag. Så kanskje det blir litt tempo på saker og ting her :)

Er så gøy å se hvor flinke dere er, er bare å gå inn her på en dårlig dag for å samle motivasjon:)

Hvordan går det med maskinene dine solsmurfa? Er de snart tilbake på plass? Håper det iallfall :)

Stå på jenter!! :trene:

-og husk å nyte sola da! :) Og om det frister lite å trene inne i sola, ta med musikk på øret og gå/jogg/sykle en tur i den friske vårlufta isteden. Pleier iallefall jeg å få en veldig god følelse av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Falloutgirl,godt å se deg tilbake igjen :) Joda har fått igang igjen ellipse maskina nå heldigvis,fikk bånd på lørdagen så nå har jeg trent hver dag foreløpig siden søndagen,skikkelig deilig å få begynt igjen. Er sliten om dagen men man må gjøre det som må gjøres :) Ang det du skriver om å smygkikke litt på vekta selv om man bare skal gjøre det helst på mandager så gjør også jeg akkurat det samme som deg. Smug kikker litt mer enn hva som er anbefalt,var en periode jeg gjorde det hver dag :sjenert: Men nå har jeg klart å styre meg litt mer enn hva jeg gjorde før,he he. Jeg og har det problemet med å gjøre det bra i uke dagene og skeier litt ut i helgene og dermed er jeg nesten tilbake til start nesten hver mandag for da har jeg gått opp fra 0,5-1 kg som regel i helgen. Men nå har jeg begynt å være litt hardere med meg selv tilogmed i helgen så da får vi se hvor det bærer. Har samme holdning som deg jeg og og det er at jeg og akter å kose meg litt,men da bare i helgen. Godt å høre at det går så bra med deg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det så bra å ligge langt under kalorigrensa da jente79? :klø: Da har vel ikke kostholdet vært så bra likevel ;)

Og å skylde på at været er for fint til at man får trent blir vel litt feil? Det er jo da man absolutt har gode muligheter til å være aktiv ute i naturen :)

Ja, mye av grunnen til at det ble langt under er jo nettopp fordi jeg har trekt av for trening...

Med trening så mente jeg sånn svettetrening og styrke... Spinninga er over for denne gang. Men jeg har vært i bevegelse så og si hver dag. Så synes ikke jeg fortjener sånn kjeft... :sjenert:

Ellers er jeg lik dere FallOutGirl og solsmurfa. Jeg gikk ned masse i begynnelsen når jeg var flink. Nå har det vært mye i helgene og nor utenom. Derfor har det stoppet opp.

Men med under to måneder til den store dagen må jeg bare skjerpe meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vampyra

kjeft... :ler:

Det var ikke kjeft, men det var bare en påminnelse på at vi må slutte å spre rundt oss med unnskyldninger (for det har mange av oss blitt flinke til, inkludert meg selv) . Men hvis du kompenserer for treningen ellers gjør det jo ingenting jente 79! :)

Jeg må jobbe noen timer ekstra i dag, så da utgår treningen. Jeg må prioritere lesing og jobbing for tiden for penger må man ha og eksamen kommer man ikke utenom. Heldigvis får jeg lest mye på jobb da :) Nå gikk jeg fra 9-18 hver dag i london så jeg har ikke dårlig samvittighet for å prioritere jobb og skole i dag. Neste uke skal jeg til legen og da skal jeg be de sette igang flere undersøkelser på meg så vi finner ut av hvorfor jeg står så stille. I morgen skal jeg trene uansett for da har jeg ingen planer på kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel litt dårlig samvittighet... ;) Min vennine ville ha meg med på trening, men jeg hadde tatt sykkelen. Er ikke så glad i å sykle hjem etter trening, siden jeg da er ganske sliten...

Men hadde jo tenkt å gjennomføre det etter litt tenking... Men så ble jeg sittende og vente på en viktig telefon som jeg måtte få før jeg gikk, og da ble det for sent... Men det er mange bakker hjem, så jeg blir stort sett god og varm på veien :)

I dag er det symøte, så da rekker jeg ingen trening. Men får jo inn sykleturen og en liten tur med bikkja. (Greit med alle de tingene en må gjøre ;) )

Kostholdet går veldig greit. Sto inne i kaffekroken, litt sliten etter alt styret i går og kikket ned i en pose med noe sjokolade noen hadde satt igjen... Hadde fryktelig lyst på, men satte posen ned og gikk på plassen min uten å ta :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Væh! Fallt av helt i påska (sjokoladetrøfler... :sur: ), og har ikke akkurat kommet meg helt på rett kjør igjen! I det minste har jeg satt i gang treningen! Er egentlig vant til at vekta går ned med engang jeg ikke spiser veldig usunt (har tidligere gått ned over 30 kg i etapper), men det skjer ikke denne gangen, så blir man deppa også trøster man seg med en liten sjokolade... Perfekt! Lurer på om det har noe med at jeg har sluttet med p-piller å gjøre... Uansett, har skrapt meg selv opp og satser hardt igjen, så får jeg ta den tiden det trenger.

Skal veie meg i morgen, gruer meg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra

Jeg får ikke trent i dag, vi hadde et dødsfall i nærmeste svigerfamilie i går, så vi skal i minnestund i ettermiddag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...