Bustetroll Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Jeg har passord på mitt trådløse nettverk, og nå skal vi koble opp en maskin til på nettverken. Desverre husker jeg ikke passordet, og jeg finner heller ikke noe sted der det er skrevet nå. Hva gjør jeg? Går det an å endre passordet (uten å huske det gamle)? Kan man finne ut passordet på noen måte? Tusen takk for svar, jeg trenger hjelp.
Fingal Olsson Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Ja, du kan endre passordet for det trådløse nettverket uten å huske det gamle. Dette gjøres på den trådløse routeren/aksesspunktet. De fleste routere har et webgrensesnitt som man logger på for å gjøre slike endringer. OBS: Det er nok en fordel å være koblet på nettverket med kabel når man gjør endringene - disse vil jo også bli gjort gjeldende for eksisterende tilkoblinger slik at du mister kontakten med nettverket fra maskiner som måtte være koblet opp trådløst allerede.
Fakse Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Ja, du kan endre passordet for det trådløse nettverket uten å huske det gamle. Dette gjøres på den trådløse routeren/aksesspunktet. De fleste routere har et webgrensesnitt som man logger på for å gjøre slike endringer. OBS: Det er nok en fordel å være koblet på nettverket med kabel når man gjør endringene - disse vil jo også bli gjort gjeldende for eksisterende tilkoblinger slik at du mister kontakten med nettverket fra maskiner som måtte være koblet opp trådløst allerede. ← På vår router må du ha passordet for å kunne logge på webgrensesnittet, så det ville ikke ha funket her...
Fingal Olsson Skrevet 27. desember 2006 #4 Skrevet 27. desember 2006 På vår router må du ha passordet for å kunne logge på webgrensesnittet, så det ville ikke ha funket her... ← Passordet for å logge på ruteren er ikke det samme som for det trådløse nettet - såfremt man ikke har valgt samme passord for enkelhets skyld da når ruteren ble konfigurert. Dersom man ikke får logget på webgrensesnittet er siste utvei å resette ruteren for så å konfigurere den helt på nytt. Fremgangsmåten finnes nok helt sikkert i manualen.
Bustetroll Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. desember 2006 Ja, du kan endre passordet for det trådløse nettverket uten å huske det gamle. Dette gjøres på den trådløse routeren/aksesspunktet. De fleste routere har et webgrensesnitt som man logger på for å gjøre slike endringer. OBS: Det er nok en fordel å være koblet på nettverket med kabel når man gjør endringene - disse vil jo også bli gjort gjeldende for eksisterende tilkoblinger slik at du mister kontakten med nettverket fra maskiner som måtte være koblet opp trådløst allerede. ← Jeg skjønner ikke helt hva dette betyr. Dessuten har jeg ingen kabel, for jeg måtte sende tilbake ruter for nettverk med kabel da jeg fikk trådløst nettverk. Tusen takk for svar likevel.
Bustetroll Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. desember 2006 Passordet for å logge på ruteren er ikke det samme som for det trådløse nettet - såfremt man ikke har valgt samme passord for enkelhets skyld da når ruteren ble konfigurert. ← Jeg vet ikke hva passordet for å logge på rutern heller. Jeg visste ikke at det var et passord engang, men jeg lagde i allefall et eget passord som jeg bare har på tilkoblingen til det trådløse nettverket.
Fingal Olsson Skrevet 27. desember 2006 #7 Skrevet 27. desember 2006 Administratorpassordet (for pålogging) er for mange modeller ofte ordet "admin" (minus anførselstegnene). Hva slags ruter er det du har (merke/modell)? Det kan gjøre det litt enklere å gi gode svar når man vet hva slags hardware man skal forholde seg til.
Gjest Maxagaze Skrevet 27. desember 2006 #8 Skrevet 27. desember 2006 Jeg skjønner ikke helt hva dette betyr. Dessuten har jeg ingen kabel, for jeg måtte sende tilbake ruter for nettverk med kabel da jeg fikk trådløst nettverk. Tusen takk for svar likevel. ← Har du ikke kabel, så kjøper du en, f.eks denne:Link En kabel er ett must for ethvert hjem ! Kabelen kan selvsagt legges i skuffen når man ikke trenger den..
Bustetroll Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 28. desember 2006 Har du ikke kabel, så kjøper du en, f.eks denne:Link En kabel er ett must for ethvert hjem ! Kabelen kan selvsagt legges i skuffen når man ikke trenger den.. ← Det hadde jo ikke hjulpet, jeg har ikke noe sted å sette den...
Fingal Olsson Skrevet 28. desember 2006 #10 Skrevet 28. desember 2006 Hvilket merke/modell er den trådløse routeren din?
Bustetroll Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 28. desember 2006 Hvilket merke/modell er den trådløse routeren din? ← Netopia, Cayman*3357 Det er i allefall det som står på den. Tusen takk for at du gidder å hjelpe meg.
Gjest Tyr Skrevet 28. desember 2006 #12 Skrevet 28. desember 2006 (endret) Har du fått hjelp ? Om ikke ta en titt her. Endret 28. desember 2006 av Tyr
Fingal Olsson Skrevet 29. desember 2006 #13 Skrevet 29. desember 2006 Du er kanskje kunde hos Nextgentel? Svaret ovenfor ser i så fall ut til å være akkurat det du er ute etter.
Bustetroll Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #14 Skrevet 29. desember 2006 Takk for svar og hjelp alle sammen. Jeg ringte internett-leverandøren vår, som kunne hjelpe meg med passordet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå