Gå til innhold

Falsk kristen og sann kristen

Gjest runehera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest 1: vanskelig å gi ein ordkorrekt definisjon! både enig og uenig i det du skreiv! :) er iallefall enig med at Gud har lagt evigheten ned i kvart menneskehjerte! og at sjela enten tilbringer evigheten i himmelen eller helvete avhengig av om Han ville tru eller ikkje.

Ja, riktig :klappe::Nikke:

Fint du er enig i alt jeg sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Eh...Runehera, bare til din informasjon: alt jeg har skrevet i denne tråden som synspunkter, er ikke ment seriøst, tvert i mot. Det ringte ikke en bjelle da jeg skrev "flyr opp til himmelen i ulik fart avhengig av hvor kristen man er"...?

Jeg er ikke enig med deg i noe av det du skriver, hvis du skulle være i tvil.  :klappe:

hmm, enten har eg misforstått deg eller så er du flink til å skuespela ? :) har snakt og skreve med så mange at eg har dotte heilt ut :) kan godt vera misforståelsar i bildet og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Hvor sikker kan man være på sin egen tro når man må poengtere den i hvert eneste innlegg man skriver?

uten at nokon forkynner er det heller ingen som kommer til tru ;) trua kjem av forkynnelsen og forkynnelsen kjem av Ordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
uten at nokon forkynner er det heller ingen som kommer til tru ;) trua kjem av forkynnelsen og forkynnelsen kjem av Ordet :)

Troen kommer fra sjelen...Ikke fra forskynnelsen troen fra forskynnelse er tvang.

Den sanne tro kommer uten at man trenger og bli fortalt hva man skal tro.

Det er den sanne guds tro. Og da vil det sanne ordet komme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Troen kommer fra sjelen...Ikke fra forskynnelsen troen fra forskynnelse er tvang.

Den sanne tro kommer uten at man trenger og bli fortalt hva man skal tro.

Det er den sanne guds tro. Og da vil det sanne ordet komme

spørst om du trur på deg sjøl,om du trur på ein avgud,om du trur på den sanne Gud,osv. da ;) er ikkje tvang å tru! er jo derfor du ikkje trur, fordi det ikkje er tvang! ;)

tru på kva du vil, du! :) ingen som skal ta frå deg di tru! ;) men eg hadde blitt skuffa om eg hadde trudd på ein fantasigud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm, enten har eg misforstått deg eller så er du flink til å skuespela ? :) har snakt og skreve med så mange at eg har dotte heilt ut :) kan godt vera misforståelsar i bildet og! :)

;);););):klappe::klappe::enig: :enig_anim: :Nikke::hjerter_rundt::hjerter_rundt::klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...