Gjest Stifler's mom Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Jeg er bundet alene hjemme mesteparten av tiden, og skulle gjerne oppdaget en ny interesse eller en hobby jeg kan fylle kveldene med. Jeg bruker allerede biblioteket for filmer og bøker, og har trenings-dvd'er som jeg bruker annen hver dag. Men det hadde vært gøy med en hobby, noe å bruke tid og hode å etter podens leggetid, men det må ikke koste så mye penger, helst ingenting (men jeg ser at det kan bli vanskelig). Noen forslag? Hva bruker du tiden din til?
Mona32 Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 ULLSTIKKING!!! Du lager de mest fantastiske ting vha ull. Det eneste du trenger er ull i forskjellige farger, nåler til stikkingen og en skumgummiplate til å ha under det du lager (slik at du ikke stikker deg selv eller noe annet...) Ikke helt gratis, men nesten
Gjest Lea Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Hva med å strikke? Ullsokker og votter er alltid greie gaver å få og gi. Garnet kan gjerne være av billigste sort (slik de har på Rema 1000 og Europris).
Gjest Stifler's mom Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Så det ER det folk gjør når de blir voksne - strikker? Jeg skal prøve strikking også, men jeg tenkte mer på en hobby som, hm, jeg vet ikke - som engasjerer litt, krever full oppmerksomhet. Har brodert litt før, men broderier er dyre, og det meste av håndarbeid kan jo gjøres mens man gløtter på TV ved siden av. Ingen som har en skikkelig oppslukende hobby?
turtlelove Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 Jeg ELSKER scrapbooking. Det er bare utrolig engasjerende, og trenger ikke koste så utrolig mye hvis man gjør det enkelt. Du finner masse insirasjon her: www.scrapping.no Det er utrolig masse du kan lage f.eks kort til bursdager, julekort osv, fotoalbumer/fotosider, dekorere klokker, bokser osv. Utallige muligheter, man får brukt masse kreativitet, lekt med farger og fantasi. I utgangspunktet trenger man litt papir, litt lim, og så kan man supplementere litt etterhvert med det man evt. trenger. Kjempe lett å bli hekta! Og man får kjøpt det meste av utstyret på internett.
Catzy Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Sy om gamle klær. Se en del muligheter på http://community.livejournal.com/t_shirt_surgery/ Fordelen er at du kan bruke en del av det som muligens bare ligger og støver i hyller eller på loftet. Hvis du trenger mer, så er det bare å gå på loppemarked og se etter ting du kan lage noe nytt av. Blir supergira når jeg først setter i gang. Hvis du ikke har symaskin, så kan du håndsy en del. Jeg kjøpte boka 99 Ways to Cut, Sew, Trim, and Tie Your T-Shirt into Something Special da jeg var ute og reiste sist. En del av t-skjortene der trenger du ikke å sy noe på i det hele tatt.
gaja Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 broderier trenger ikke være så dyre. Leter du litt på nettet finner du gratis oppskrifter og billige matrialer. Jeg kjøpte 2 m aida på denne butikken for under 1/3 av norsk pris (på salg) http://www.vartoftagarn.se/shop/ Jeg husker ikke hvor, men jeg fant også et sted på nettet bra broderingsgarn for utrolig lav pris. Tror jeg betalte 150 kr for tre store bokser. Regner ikke med å kjøpe mer slikt garn på 15-20 år. Du finner som sagt mye gratismønstre, men det er også mulig å kjøpe bøker med tusenvis av mønstre, slikt er enkelt å finne brukt søk på cross stitch på google, så finner du alt mulig rart En helt annen ide er jo f.eks. å lære seg lineær algebra eller noe annet morsomt Det finnes massevis av nettbaserte kurs, eller du kan kjøpe/låne ei bok og lære deg noe selv. Har du en høgskole/universitet i nærheten kan du jo sjekke om det er noen kurs uten obligatorisk undervisning. Da kan du sitte hjemme og studere, og så møte opp til eksamen i slutten av semesteret.
L.v.b.s Skrevet 2. januar 2007 #8 Skrevet 2. januar 2007 Lær deg å spille gitar.En billig nybegynnergitar med nylonstrenger koster ca en tusenlapp(går jo an å ønske seg til jul eller bursdag?) Bøker med tekster og grep kan du låne på bibloteket eller printe ut det du finner på nett.Grepene er ikke vanskelig å lære seg hvis man starter med litt enkle sanger. Selv liker jeg veldig godt å spille gitar å synge når jeg har alenetid,man trenger jo ikke synge av full hals slik at poden våkner Og blir man flink så kan man jo ta den frem i sosialt lag også
Gjest LA Skrevet 26. november 2009 #9 Skrevet 26. november 2009 Du kan begynne å sy klær. Jeg har akkurat begynt i år. Morro og setter liv i kreativiteten. I tillegg får man mange fin og kule plagg til en rimelig penge. Sjekk http://www.stoffogstil.no/, http://www.burdafashion.com/en/Magazines/B...77-1000019.html
Grønt blad Skrevet 26. november 2009 #10 Skrevet 26. november 2009 Vi får håpe TS har funnet en hobby nå, siden det er nesten to år siden tråden ble startet...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå