Gå til innhold

Hva spiser dere på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis har vi spist kakun, men siden vi skal ha det både idag og på lørdag blir det ribbe på nyttårsaften - som på julaften.

Skrevet

Jeg er invitert bort og tror nok kanskje at dette blir menyen. Det kan bli spennende, tror jeg.

Skrevet

Skal en tur innom Vampis og siden jeg ikke spiser kjøtt blir det nok mye waldorfsalat ;)

Skrevet

Vi spiser kalkun med mandelpoteter, fløtesaus, waldorfsalat og div grønnsaker.

Skrevet

Samme som på julaften: pinnekjøtt med kålrabistappe og poteter. :)

Skrevet

Vet ikke. Vi er hjemme hos oss selv og har hatt alt fra pizza til lasagne til pølser på nyttår. :ler:

Skrevet
Vi spiser kalkun med mandelpoteter, fløtesaus, waldorfsalat og div grønnsaker.

Samme her :)

Skrevet

I hvertfall ikke kalkun, for det er kjedelig. For to år siden var vi på en fest hvor vi fikk servert and, og i fjor var vi hjemme hos oss og spiste rype. I år har vi ikke peiling, for vi vet ikke hva vi skal enda.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Det bruker å være skalldyr at et eller annet slag.

Tror det blir kamtsjatkakrabbe i år. Eller litt av hvert av reker, hummer og krabbe.

Serveres med ferske baguetter, aioli og champagne.

Skrevet

I år skal vi ha koldtbord, skal ha svigers over på kalkun kvelden før så jeg antar at det blir litt rester, så vi setter fram det og alt annet vi har, mekker noe tilbehør og koser oss med dette utover kvelden :)

Skrevet

Ofte skalldyr i en eller annen form til forrett - i fjor var det blåskjell med karri og safran. Til hovedrett har det en tendens til å bli lam, feks lammestek, lammesadel eller lammegryte. Vi har også hatt fiskeretter noen ganger.

I år vet jeg ikke helt foreløpig. :klø:

Skrevet

Kalvestek med fløtegratinerte poteter, minimais, sukkererter og stekt tomat. Med god saus :fred:

Skrevet

Skal lage kalkunsalat med diverse tilbehør. (fordi vi har masse kalkun-rester etter middagen igår). ;)

Skrevet

I år skal vi ha sjørøverfest sammen med venner. Vi blir mange store, og enda flere små sjørøvere. Til mat lager vi tapas, så finner alle noe de liker.

Skrevet

I år som ifjor skal vi ha kalkun. Spiser sammen med naboene(bor i samme hus) og noen venner, vi blir 13stk. Lager to kalkuner, farmors stuffing, poteter og grønnsaker. I år dropper vi waldorf salaten, er ikke så mange som liker den fant vi ut.

Dessert blir en kransekake og kanskje is til, og noe snacks vi kan kose oss med utover kvelden.

Skrevet

Sammen med familien min blir det kalkun, når det har vært bare meg og sambo har vi brukt lammefilet eller andebryst. I år er vi invitert på middag hos venner, så da blir det and på 1. nyttårsdag i stedet. :)

Skrevet

Tradisjonelt sett pinnekjøtt annethvert år (min familie) og kalkun annethvert (hans familie) HAN kan ikke huske at det er kalkun som er tradisjon hos hans familie, så det er mulig at det er tilfeldig at det er det vi har fått de 3 gangene jeg har feiret nyttår der da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...