Gå til innhold

Kokebok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har også Stiansen til hverdags, og må si meg enig med de andre som skryter av den. Jeg skal prøve ut mange flere oppskrifter derfra, for alt frister egentlig. Den boka jeg bruker mest er imidlertid en middags-kokebok fra Wenche Andersen, hun som er på God morgen, Norge på TV2. Den boka har jeg hatt masse glede av.

Videoannonse
Annonse
Gjest -eline-
Skrevet

Bøkene til Jamie har jeg brukt mye, samme med de jeg har av Nigella. Ellers så har jeg kokebokmani og har altfor mange... :sjenert: Til jul fikk jeg og sambo Årstider av Arne Brimi (med koooselig hilsen inni! :)), kjempeflott bok med masse flotte oppskrifter. Mye norske råvarer brukt på en annen måte. Fisk & Vin av Bølgen&Moi er og en flott bok om man er glad i fisk!

Gjest Orinoco
Skrevet

"Den store vegetarkokeboken" må det bli. Har mange kokebøker, men de er bare den jeg faktisk har brukt, enda jeg ikke er vegetarianer.

Skrevet
"Den store vegetarkokeboken" må det bli. Har mange kokebøker, men de er bare den jeg faktisk har brukt, enda jeg ikke er vegetarianer.

Jeg har også ofte vegetarisk middag. Det er litt fordi jeg føler meg tung i kroppen hvis jeg spiser mye kjøtt, men også av idealistiske årsaker. Jeg vil heller bruke penger på kjøttprodukter av god kvalitet og spise kjøtt sjeldnere enn å proppe i meg alskens kjøtt med dårlig kvalitet ofte. Så kanskje jeg skal kjøpe denne kokeboken? :)

Skrevet

Stiansen til hverdags, Det beste jeg vet (Viestad) og Jamie sine bøker er mine helt klare favoritter.

Jeg vil også anbefale alle matglade det svenske bladet Elle ala Carte og det norske Maison Mat og Vin. Inspirerende mat i alle kategorier - det meste helt vanlig hverdagsmat.

Skrevet

Den rutete kokeboken er kjökkenbibelen min! :D

• 4 år senere...
Gjest Mauna Lee
Skrevet

jeg dytter fram en gammal tråd jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...