Gjest bente85 Skrevet 26. desember 2006 #1 Skrevet 26. desember 2006 Skulle gjerne likt å vite. Fikk magesmerter her istad, sånn ovenfor magen. Kjentes ut som det lå et stort press der. Og det ble bare værre og værre. Hadde vondt når jeg satt, når jeg stod. Uansett hva jeg gjorde, hadde jeg skikkelig vondt. Etter noen minutter med smerter, ble jeg litt uvel, fikk følelse av at jeg ville kaste opp. Også gikk det over ganske fort, og da ble smertene mindre også. Mens så kom de tilbake. Nå går det greit, enn så lenge..
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2006 #2 Skrevet 26. desember 2006 Kan ligne litt på magesår. Du får se om det varer, eller om du blir verre. Da får du gå til legen.
Mary_H Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Sure oppstøt er når magesyren går opp i halsen/munnen. Da kjenner du en brennende/sviende følelse i mellomgulvet og oppover. Har du plager med det som ikke er så alt for ofte kan du kjøpe reseptfrie tabletter på apoteket, men om det vedvarer og det er store plager bør du oppsøke lege.
Gjest Sativa Skrevet 27. desember 2006 #4 Skrevet 27. desember 2006 Skulle gjerne likt å vite. Fikk magesmerter her istad, sånn ovenfor magen. Kjentes ut som det lå et stort press der. Og det ble bare værre og værre. Hadde vondt når jeg satt, når jeg stod. Uansett hva jeg gjorde, hadde jeg skikkelig vondt. Etter noen minutter med smerter, ble jeg litt uvel, fikk følelse av at jeg ville kaste opp. Også gikk det over ganske fort, og da ble smertene mindre også. Mens så kom de tilbake. Nå går det greit, enn så lenge.. ← Gallesten. Jeg kan nesten garantere det. Kom deg til legen og få deg noen piller som du kan ha liggende før neste anfall. Personlig syntes jeg det kunne hjelpe bittelitt å gå fram og tilbake over golvet med en varmeflaske og pute presset mot magen. Ikke prøv å spis eller drikk noe på en god stund når smertene er der. Det gjør det bare verre. Og for all del, hold deg unna Paralgin Forte og alt som inneholder opiater. Det får gallegangene til å trekke seg sammen rundt steinen(e) i smertefulle kramper.
Helen Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 Gallesten. Jeg kan nesten garantere det. Kom deg til legen og få deg noen piller som du kan ha liggende før neste anfall. Personlig syntes jeg det kunne hjelpe bittelitt å gå fram og tilbake over golvet med en varmeflaske og pute presset mot magen. Ikke prøv å spis eller drikk noe på en god stund når smertene er der. Det gjør det bare verre. Og for all del, hold deg unna Paralgin Forte og alt som inneholder opiater. Det får gallegangene til å trekke seg sammen rundt steinen(e) i smertefulle kramper. ← Jeg hadde ikke slike smerter når jeg hadde gallestein. Første gangen jeg hadde det trodde jeg at jeg skulle dø!! Det var helt jævlig. Det strålte på en måte ut i ryggen også. Alt var vondt, det var vondt å prate, vondt å røre seg til og med vondt å puste. For meg høres det ikke ut som gallestein, men det er vel kanskje forskjell fra person til person hvordan smertene er. Fant noe om det her Men uansett bør du ringe lege hvis du får igjen smerter.
Gjest Sativa Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 Jeg hadde ikke slike smerter når jeg hadde gallestein. Første gangen jeg hadde det trodde jeg at jeg skulle dø!! Det var helt jævlig. Det strålte på en måte ut i ryggen også. Alt var vondt, det var vondt å prate, vondt å røre seg til og med vondt å puste. For meg høres det ikke ut som gallestein, men det er vel kanskje forskjell fra person til person hvordan smertene er. Fant noe om det her Men uansett bør du ringe lege hvis du får igjen smerter. ← Er nok forskjellig intensitet på anfallene. Jeg hadde også slike smerter som du beskriver, men det kom først etter et par runder med slikt som TS beskriver. Kommer sikkert an på om hvorvidt steinen lett kan bevege seg, eller om den nærmest sitter fast. (dette spiller inn på hvordan gallegangene og galleblæren oppfører seg)
Prinsessepaien Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 Synes du skal gå til legen så fort som mulig, og ikke begynne og ta respetfrie medisiner for f. eks magesår, for da får du aldri vite om det er det som gjør at du har vondt!
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2006 #8 Skrevet 29. desember 2006 Magesår må du til legen for, da må du får skikkelig medisin, men hørest ikke helt ut som at du har magesår. Har du magesmerter skal du til legen, for det kan så mye, også noe som trenger øyeblikkelig behandling. Er det sure oppstøt du har?(magesyre som går opp i spiserør og svelg), eller har du vondt i magen?
Prinsessepaien Skrevet 29. desember 2006 #9 Skrevet 29. desember 2006 Det høres ut som akkurat de samme symptomene jeg hadde da jeg hadde tre magesår.... Men TS gå til legen og få svar!
ashera Skrevet 29. desember 2006 #10 Skrevet 29. desember 2006 Nå syns jeg dere skremmer TS litt - disse symptomene kan like gjerne komme av sur mage som mer alvorlige ting som gallestein og magesår. Mange har det slik når de har drukket for mye syreholdige drikker som juice eller kaffe. Men - er dette noe som bekymrer TS, og noe som vedvarer og er plagsomt, bør hun selvsagt få det sjekket ut hos lege.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2006 #11 Skrevet 29. desember 2006 Gallesten. Jeg kan nesten garantere det. ← Ja, ikke sant for du er vel en lege som har fått full medisinsk historie, gjort en full undersøkelse og tatt de rette prøvene?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå