Gå til innhold

Chanel no. 5?

Gjest Deception

Anbefalte innlegg

Gjest Deception

Min avdøde bestemor brukte Chanel no. 5, så for meg har dette lenge vært en "bestemor-parfyme". Men jeg luktet på den i tax freen forleden, syntes jeg den luktet som en lovende kandidat for meg, og nå får jeg den ikke ut av hodet.

Er det noen her som har den, og er det edt eller edp som er best? Jeg er litt redd den skal være for påtrengende så jeg kjenner den i nesen (veldig sterk luktesans)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne ønsker jeg meg og. Da tenkte jeg at jeg skulle kjøpe edp.

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe den i leppestift-form, slik som bestemoren min hadde. :P Men tror den koster 700 kr, trodde den skulle koste mindre. Men neida, ser visst ut til at de "store" er endel billigere. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Edt og synes ikke den er for påtrengende iallefall. Tror ikke jeg har prøvd Edp eller ren parfyme. En deilig duft etter min mening, og har jammen holdt koken i maaange år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Chanel no. 19 virker også interessant, men den appellerer ikke til meg sånn som den lukter i flasken. Jeg har en mistanke om at jeg vil like den hvis jeg tør å teste den på huden. Generelt har jeg begynt å like grønne parfymer, og chypre-parfymer i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chanel no. 19 virker også interessant, men den appellerer ikke til meg sånn som den lukter i flasken. Jeg har en mistanke om at jeg vil like den hvis jeg tør å teste den på huden. Generelt har jeg begynt å like grønne parfymer, og chypre-parfymer i det siste.

Jeg er også nysgjerrig på no. 19, men lenge siden jeg har prøvd. Har hatt sansen for grønne parfymer i perioder, og Y fra YSL er mitt siste kjøp her. Den hadde jeg for mange år siden, og har aldri glemt. Den er en flott chypre duft. Har lest mye positivt om Miss Dior også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss.Chanel

jeg bruker no 5 nå.

syntes den luktet såpe men etter drydown`n er den nydelig! og ikke påtrengene i det hele tatt. kjempedeilig.

kjøpt alt i serien nå! + sensual olje(som gjør vannet om til hvit melk!) og sensual elixir.

se :

http://www.basenotes.net/ID10210628.html

Endret av Miss.Chanel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
jeg bruker no 5 nå.

syntes den liktet såpe men etter drydown`n er den nydelig! og ikke påtrengene i det hele tatt.

kjøpt alt i serien nå! + olje og sensual elixir.

se :

http://www.basenotes.net/ID10210628.html

Det var den såpeaktige lukta jeg falt for da jeg testet den på huden. Jeg hadde aldri før hatt den på huden, og på flasken luktet den bare bestemor. Den blir nok kjøpt. Jeg må innrømme at jeg liker tanken på å bruke en ekte klassiker som ikke så mange yngre bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel
Min avdøde bestemor brukte Chanel no. 5, så for meg har dette lenge vært en "bestemor-parfyme". Men jeg luktet på den i tax freen forleden, syntes jeg den luktet som en lovende kandidat for meg, og nå får jeg den ikke ut av hodet.

Er det noen her som har den, og er det edt eller edp som er best? Jeg er litt redd den skal være for påtrengende så jeg kjenner den i nesen (veldig sterk luktesans)...

samme skjedde meg! fikk den ikke ut av hodet ! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri likt den før når jeg har prøvd den, men parfymesmaken min har endret seg drastisk det siste året, så er nok redd den havner på badehylla snart... Bare synd at den er så dyr! Har både den og le Femme på ønskelista nå, og det er jo kjapt 1400 bare i parfyme, det... Eller jeg klarer meg kanskje med 50 ml av hver..? Vanskelig...

Edit: Jeg kan ikke bruke EdP. Samme hvilken parfyme det gjelder. For alle parfymer lukter veldig sterkt på meg. Mye sterkere enn på venninnene mine. :klø:

Endret av niomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

den må gis en tjans! virker sterk ved første dæsj men utviklingen er så innmari spesiell å god!

puster man inn og ut med nesa nedat huden forandrer duften seg! rareste parfymen jeg har hatt! og desidert beste. endelig funnet "min duft".

Endret av Miss.Chanel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier Le Femme, mener du den nye til Boss?

Jeg har lyst på både no. 5 og Agent Provocateur.... :roll:

Nei, JPG. Aldri prøvd den før nå i jula, men ei venninne hadde den og den var jo bare helt meg!!! Ellers har jeg lyst på "L" fra Lempicka. Aner ikke hvordan den lukter, men flaska er så fin... :sjenert:

Boss er for meg sommerparfyme, så lysta på Boss kommer tilbake når det blir litt mildere... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Deception

L fra Lempicka lukter også ganske krydret og vanilje. :) Jean Paul Gaulthier Classique (tror jeg den egentlig heter) er en av mine all-time favoritter, men det er litt kjedelig at det er en parfyme annenhver jente i Norge bruker.

Hmm, jeg har jo en femhundrelapp i bursdagspenger liggende....:sjarmor: Og det er virkelig fatalt å være innom tax free-butikkene en gang hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

BOSS for meg er "billiparfyme", varer i et par timer.

L fra lolita er for my appelsin og kanel, en fjortisduft.kvalmende. orginale lolita er min nummer 2 favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Miss.Chanel
Nå får jeg lyst til å gi chanel no 5 en ny sjanse, vil også like den lukta!!

ta en dusj på håndbaken din og lukt etter ca 3 timer igjen, du vil bli kjempepositiv og ikke minst overasket! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BOSS for meg er "billiparfyme", varer i et par timer.

L fra lolita er for my appelsin og kanel, en fjortisduft.kvalmende. orginale lolita er min nummer 2 favoritt.

Det er sant at Boss varer kortere enn andre parfymer, men det er derfor den passer meg så bra om sommeren, da parfymen sitter så på meg, og sterk parfymelukt er ikke godt når det er veldig varmt i været (I sommer brukte jeg faktisk CK "One" da vi var i Frankrike under hetebølgen).

"Lolita" er den jeg bruker nå, varierer med Angel Innocent, men jeg begynner å bli lei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chanel no. 5 er en duft jeg har likt i mange år og som jeg alltid kommer tilbake til. Den er forbausende enkel og delikat etter en tid på huden. Den lukter kanskje litt gammel dame, men på en glamourøs måte ;) En classy og feminin duft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

jeg har fortsatt til dags dato til gode å lukte at en gammel dame lukter den! eller "sånn". men er enig i at det er en superclassy duft! elegant til spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...