Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg ganske oppgitt! Jeg hadde Must de Cartier for mange år siden, og har akkurat kjøpt meg Edt av denne duften. Den er kjøpt brukt, dvs kun tatt en dusj av den (men uvisst hvor lenge den har stått ..) Tror ikke den er fake, men det er ingenting som minner om Must de Cartier. Har de forandret duften så mye? Eller er det så kjempestor forskjell på Edt og Edp (to forskjellige dufter) Eller har den rett og slett stått for lenge (lukter egentlig ikke gammel)? Noen som begriper noe av dette?

Gjest Deception
Skrevet

Jeg kjenner ikke akkurat den duften, men generelt synes jeg det ofte er stor forskjell på edp og edt av samme duft. Nå sist la jeg merke til det med Agent Provocateur; jeg elsket eau de parfum-versjonen, mens edt-en bare luktet som en utvannet versjon av Bvlgari Omnia. Det samme med Burberry Brit; EdPen lukter mildere og mindre stikkende enn edt. Også hos Jean Paul Gaulthier Classique lukter edt og edp forskjellig, men der foretrekker jeg edt.

Så jeg tror rett og slett det ikke er noe galt med duften, bare at det er forskjell mellom

de to konsentrasjonene. Jeg har også lest at de kan være delvis ulikt oppbygget, til tross for at de inneholder de samme duftnotene.

Skrevet

Ja, jeg tror nok også som deg. At det faktisk ikke er noe galt med den. Den er iallefall en STOR skuffelse! Det jeg forbinder med Must de Cartier er en rund varm og spennende duft (litt maskulin). Edt er som en grønn lett floral type - blir ikke sittende lenge på huden heller. Fy så skuffet jeg er

Skrevet

Er det foresten noen som vet om Cartier finnes i Drammens området. Kunne tenkt meg å prøve den i et parfymeri, men ikke mange har dette merket lenger tror jeg. Må vel til Oslo kanskje

Skrevet

Så vidt eg har forstått, så er edt ein light utgåve av edp. Eeu de Parfyme utvannet med eit eller anna blir Eau de Toilette. Ikkje heilt sikker, og ei heller på skrivemåtene.

Gjest Deception
Skrevet
Så vidt eg har forstått, så er edt ein light utgåve av edp. Eeu de Parfyme utvannet med eit eller anna blir Eau de Toilette. Ikkje heilt sikker, og ei heller på skrivemåtene.

Men det stemmer nok ikke helt, for da hadde den eneste forskjellen vært holdbarheten. Ikke lett, dette her...

Skrevet

trodde faktisk det var derfor at edp er dyrere enn edt, fordi den er renere, og dermed holder seg lengre og er "renere" i duften

Gjest Deception
Skrevet
trodde faktisk det var derfor at edp er dyrere enn edt, fordi den er renere, og dermed holder seg lengre og er "renere" i duften

Som sagt har de av og til litt ulik lukt; selv om de inneholder de samme komponentene, kan de forekomme i ulike konsentrasjoner, slik at de to versjonene ikke lukter helt likt. Derfor er ikke alltid edt en lettere utgave av den samme duften. Merkelig, men i hvertfall er det slik min nese oppfatter det. Men du har rett i at edp er mer konsentrert, og derfor dyrere.

Skrevet

Jeg kjenner denne duften og er avhengi av den, husker den helt fra 80-tallet og steinrike fruer bar denne eksklusive dråpen ...med god-lukt som jeg kallte det.

Kjøpte edt i London for noen år siden, og fikk beskjed om å tenke meg godt om, fordi det var ett navn og to dufter. Valgte den med edt , orange væske inni og vinrød topp. Hiiiiiimmelsk duft av overlegen herlighet.

Vet ikke i Drammen, men de har den på glasmagasinet og steen og strom i oslo...

Kanskje du finner det her,,,,

http://www.aguiden.no/AGuiden2Web/Category...categoryId=1246

Skrevet
Jeg kjenner denne duften og er avhengi av den, husker den helt fra 80-tallet og steinrike fruer bar denne eksklusive dråpen ...med god-lukt som jeg kallte det.

Kjøpte edt i London for noen år siden, og fikk beskjed om å tenke meg godt om, fordi det var ett navn og to dufter. Valgte den med edt , orange væske inni og vinrød topp. Hiiiiiimmelsk duft av overlegen  herlighet.

Vet ikke i Drammen, men de har den på glasmagasinet og steen og strom i oslo...

Kanskje du finner det her,,,,

http://www.aguiden.no/AGuiden2Web/Category...categoryId=1246

Jeg ser det er 3 Esthetique foretninger i Drammen, så jeg får ta en tur å prøve. Beskrivelsen din er god, det er overlegen luksus og herlighet. Men jeg tror det er Edp eller ren parfyme jeg foretrekker av denne duften.

Jeg har vært i kontakt med henne som solgte meg denne, og hun sier den har stått i kjøleskap og er ikke gammel. Jeg tror kanskje duften har blitt litt ødelagt av å stå så kjølig. Har hørt at kjøleskap ikke er så bra, bedre med et kjølig soverom. Den virker ikke dårlig, men det er likevel noe som ikke stemmer.

Til dere som ikke har prøvd den: Løp av gårde og prøv! Det er nok en enten/eller-duft. Helt spesiell, vet ikke om noen andre som likner. :)

Skrevet

Ja, parfymer skal helst oppbevares litt kjølig eller romtemperatur, men mørkt, har jeg hørt. Så mine står under vasken på badet, der de har holdt seg en evighet :)

Skrevet

Hei Parfumfreek. Det kan ikke være at det egentlig er Must de Cartier II du var på jakt etter? Den lukter helt forskjellig fra den som kun heter Must de Cartier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...