Gå til innhold

CONISERING-hjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal inn til conisering av livmorhals over nyttår. Har grov celleforandring, grad 3. Har noen her gått gjennom dette?

Blir jeg f.eks sykmeldt etterpå?

Og Gyneokologen sa jeg ville få tettere oppfølging av svangerskap, når jeg blir gravid igjen? Noen som kan dele litt erfaringer med meg?

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det er ikke noe å grue seg for, de fjerner ytterste delen av livmortappen og det er et enkelt og kjapt inngrep som gjøres stort sett, tror jeg, under lokalbedøvelse. Jeg ble ikke sykemeldt.

Gjest Gjest_Gafrutan_*
Skrevet

Dette er ingenting å grue seg for. Inngrepet merkes ikke, er fort overstått og du har ingen smerter etterpå utenom litt murring kanskje de første timene. Ble ikke sykemeldt og tror ikke det er vanlig heller. Men jobber du turnus f.eks gå man ikke på jobb på ettermiddagen, det er jo tross alt et inngrep. Jeg gjorde dette selv for 1,5 år siden pga grad 3, og syns det hele var veldig uproblematisk.

Jeg lurte også på hva som skjer hvis jeg ble gravid, men dete kunne de svare lite på. Men nå er jeg i den heldige situasjonen at jeg venter en liten en. :babyjente:

Da dette skjedde måtte jeg selv informerer legen om dette slik at det ble bestilt time på sykehuset for ekstra konroll. Så du får nok litt ekstra oppfølging, men det kan hende at du må stå på litt selv først. Jeg har ekstra kontroll på sykehuset hver 3-4 uke for å sjekke livmorhalsen, det er viktig at denne ikke blir for kort underveis. I tillegg tar de bakterieprøve. En infeksjon kan evt. være med på å sette i gang en fødsel for tidlig, så dette blir man medisinert mot. Disse kontrollene vare bare kun fram til uke 34 for etter det gjør an ingenting for å hindre at fødsler starter.

Håper dette hjalp litt med det du lurte på, så får du ha lykke til.

Skrevet

heisann!

var inne til conisering selv for ca 2uker siden. selve inngrepet var ikke noe problem. værste for min del var bedøvelsen(inneholdt adrenalin så fikk så sinnsykt hjertebank) fikk også en vival og smertestillende før jeg skulle inn..ble litt overraska over at jeg måtte ha på meg full "sykehushabitt" jeg da--aldri vært på sykehus før..

satt en halvtimes tid på oppvåkninga eller hva det heter..fikk mat og drikke så var det bare til og dra hjem. blødde ikke noe, men det er denne utfloden man kan ha i 2-6 uker eller no som begynner og irritere meg noe grenseløst...meeen blir mindre og mindre dag for dag helsigvis :)

ingenting og grue seg for hvertfall! lykke til :klem:

Skrevet

Hei.

Jeg var inne til konisering i oktober, tok vel max 15 min....

Inn, av med bukse og truse, opp i stolen med bena i været, de bruker laser til å fjerne en kjegle formet bit av livmorhalsen,også på med klærne. Litt informasjon også hjem.

Jeg fikk ikke lov å kjøre selv etterpå p.g.a bedøvelsen.

Jeg jobber i barnehage så legen sykemeldte meg tre dager(de gjør stort sett dette inngrepet på en fredag så du skal ha helgen på deg og). Men siden du ikke skal løfte på en stund etterpå så sykemeldte legen min meg litt lenger da de tre dagene var gått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...