mummimamma Skrevet 24. desember 2006 #1 Skrevet 24. desember 2006 Kort fortalt: X var utro og flyttet, venter barn med ny dame, alt innen ett år. Har ikke kommet over dette enda. Barna og jeg bor ved siden av x sine foreldre, altså mine x-svigerforeldre. Har bodd her i 14 år. Barna og jeg feiret julaften med X sin søster og familie. Barna og jeg er ikke bedt til mine x-svigerforeldre til lunsj i morgen, det er så klart X sin søster m/familie og X med ny dame. Fra vårt hus ser vi rett inn i spisestuen til naboen. Via SMS har nå X sagt at han håper ungene tar seg en tur over. Jeg er ikke bedt. Syns jeg kunne fått en invitasjon og fått et valg. Jeg hadde ikke gått tror jeg, altfor vondt å se X og ny dame. Det beste er jo bare å heve seg over det, men syns det er vanskelig å fortsette og late som ingenting når jeg treffer x-svigerforeldrene mine.
Gjest Gjesta Skrevet 24. desember 2006 #2 Skrevet 24. desember 2006 Skjønner at det er trist, men jeg skjønner godt at du ikke ble bedt. De har antagelig tenkt både på seg selv og deg, og alle vet at det ville blitt en veldig spesiell situasjon dersom du faktisk kom. Ikke tenk på det, det bryr seg nok bare om alles beste
Mini_me Skrevet 25. desember 2006 #3 Skrevet 25. desember 2006 Kanskje de ikke har bedt deg siden de føler at det er litt vanskelig og har ikke lyst til å såre deg ytterliggere.... ..la barna ta seg en tur over til besteforeldrene, legg deg i badekaret med god musikk og en god bok....og slapp av!
Gjest Gjesta Skrevet 25. desember 2006 #4 Skrevet 25. desember 2006 Enig i forslaget om å sende ungene over, det hjelper ihvertfall ikke å mekte de å feire jul med familien på din eksmanns side. Skjønner det kan være sårt å ikke bli bedt, men jeg forstår vertenes tanke tror jeg
Gjest Gjest_Mummimamma_* Skrevet 25. desember 2006 #5 Skrevet 25. desember 2006 Barna er heller ikke bedt. Datteren vår på 15 har ikke møtt nye dama til pappan sin. Hun vil ikke treffe han heller. Besteforeldrene har bedt nye dama til X og latt være å be barnebarnet sitt. Dette er for å gjøre det lettere for seg selv og ikke oss. ( X-svigermor er mest bekymret for hvordan hun selv har det) Vi kan sitte på vårt kjøkkenet og se at de sitter ved bordet og spiser. Fronten på vårt hus ligger mot dems stue. Hvordan forklare til barna at de ikke er bedt når de andre barnebarna er det. Det sårer mye mer ved å ikke bli bedt og få et valg.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 25. desember 2006 #6 Skrevet 25. desember 2006 Dette høes utrolig vondt ut! Men barna er vel bedt av faren sin?
Gjest Gjesta Skrevet 25. desember 2006 #7 Skrevet 25. desember 2006 Det høres unektelig spesielt ut ja, men det KAN jo hende at det er fordi de ikke ønsker at du skal sitte helt alene, at du har barna liksom? Men det er synsing selvfølgelig, og det er meget mulig at jeg over-prøver-å-forstå dine tidligere svigerforeldre...
Gjest Blondie65 Skrevet 25. desember 2006 #8 Skrevet 25. desember 2006 Da synes jeg at du skal ta turen et annet sted med barna - f.eks. til en i din familie eller lignende. Det har liten hensikt å sitte å gruble og se rett inn i stuen til dit du ikke ble invitert. Dette er så vanskelig - jul er best for forente familier. Sliter selv med en dysfunksjonell familie og feirer jul med en tante i stedet. Det tok tid å vende seg til at det var slik det skulle være, men det går an. Stor klem til deg for et bedre 2007!
Gjest Gjest_Mummimamma_* Skrevet 25. desember 2006 #9 Skrevet 25. desember 2006 Barna ble bedt av sin far kl 22 i kveld på SMS etter en samtale med sin søster på tlf. Han klarte vel ikke å finne ut av det selv. Noen ganger kan man lure på hva man var gift med.
Gjest gjesta Skrevet 25. desember 2006 #10 Skrevet 25. desember 2006 Jeg vet at eks-familie kommer i alle varianter. Dersom de er oppegående og reflekterte så tenker de nok sitt om situasjonen. Det er vanskelig å balansere her. Deres lojalitet ligger hos egne unger. De har tilknytning overfor barnebarn og kanskje ekser. Hvordan håndtere dette uten at noen blir såret? Ikke like lett det der. Selv har jeg erfaring med at eksfamilie var inkluderende. De er det fortsatt. Jeg vet at jeg kan dra til hjemstedet deres og være hjertelig velkommen. Det føles godt. Jeg kan ikke bare glemme folk jeg har et forhold til bare fordi det er slutt med eksen.
Bernina Skrevet 25. desember 2006 #11 Skrevet 25. desember 2006 Jeg hadde aldri forventet at min eks-svigermor skulle invitere meg i familieselskap når hun hadde fått en ny svigerdatter. Eks-svigerforedrene må jo selv få bestemme hvem de vil invitere hjem til seg. At de har latt være å be barnebarna (dine barn TS) har vel med det å gjøre at de ikke har truffet den nye dama til pappaen sin ennå. Kanskje de til og med vet at f.eks. din datter ikke vil treffe henne heller. Dette "dramaet" vil de kanskje at skal bli noe som faren tar ansvar for...? Ikke noe som skal skje hjemme hos dem i jula?
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2006 #12 Skrevet 25. desember 2006 Høres ut som de vil unngå drama ja. Tror datteren din og faren hennes trenger litt tid sammen og snakke. Har vært gjennom mye av den samme regla i nær familie, og det var mye tårer og tenners gnissel før det roa seg.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2006 #13 Skrevet 26. desember 2006 Barna ble bedt av sin far kl 22 i kveld på SMS etter en samtale med sin søster på tlf. Han klarte vel ikke å finne ut av det selv. Noen ganger kan man lure på hva man var gift med. ← Slutt å bitch og skaff deg et eget liv. Fra det du har skrevet høres du ut som en veldig dramaqueen. Jeg skjønner eksen din veldig godt i at han ikke inveterte deg. Gjør heller noe med ditt eget liv enn å "sitte å stirre" tvers over gata mot eksen som Rosi i SheDevil filmen.
Gjest Sumiko Skrevet 26. desember 2006 #14 Skrevet 26. desember 2006 Jeg skjønner at du ikke ble bedt, spesielt i og med at de nå har en ny svigerdatter. Dette er nok for å unngå ubehageligheter og drama, og har neppe noe med deg som person å gjøre. Du er nå eksen og det er dermed ingen selvfølge at du blir invitert til eksens familie i julen slik det var da dere fortsat var et par, jeg syns ikke det er noe rart.
Bernina Skrevet 26. desember 2006 #15 Skrevet 26. desember 2006 (endret) Barna ble bedt av sin far kl 22 i kveld på SMS etter en samtale med sin søster på tlf. Han klarte vel ikke å finne ut av det selv. Noen ganger kan man lure på hva man var gift med. ← Selvfølgelig kunne han ikke finne ut av dette selv. Selskapet var ikke i hans hus! Og er det ikke vanlig å snakke med familie og venner når man er i en vanskelig situasjon da? Skjønner godt at han valgte å snakke med søsteren sin jeg. Og det hjalp og gjorde at han sendte SMS til datteren. Veldig fint synes jeg. Slik du sitter og kikker over til naboen og sutrer fordi du ikke blir bedt kan det godt hende at også eksen din sier: "Noen ganger kan man lure på hva man var gift med." Endret 26. desember 2006 av Bernina
Gjest niomi Skrevet 26. desember 2006 #16 Skrevet 26. desember 2006 Er enig i at barna bør bli bedt, men du er strengt tatt ikke en del av familien lenger, og bør ikke forvente å bli bedt i familieselskaper på din eks' side.
monja Skrevet 26. desember 2006 #17 Skrevet 26. desember 2006 Er enig i at barna bør bli bedt, men du er strengt tatt ikke en del av familien lenger, og bør ikke forvente å bli bedt i familieselskaper på din eks' side. ← akkurat som jeg skulle skrevet det selv.
Murmelmy Skrevet 26. desember 2006 #18 Skrevet 26. desember 2006 Er enig i at barna bør bli bedt, men du er strengt tatt ikke en del av familien lenger, og bør ikke forvente å bli bedt i familieselskaper på din eks' side. ← Enig. Er selv "offer" for skilsmisse og det er mest naturlig, i sær om forholdet dere voksne (du og x) ikke er av det beste for øyeblikket.
Gjest Reven Skrevet 26. desember 2006 #19 Skrevet 26. desember 2006 Barna ble bedt av sin far kl 22 i kveld på SMS etter en samtale med sin søster på tlf. Han klarte vel ikke å finne ut av det selv. Noen ganger kan man lure på hva man var gift med. ← Det er he,t naturlig og helt normalt at du ike er bedt. Eks er eks, eller bør i hvert fall være det. Det ville ikke blitt noen god situasjon uansett om du og eksens nye skulle møttes første jang i julefamilieselskap, og det har sikkert dine (eks)svigerforeldre skjønt. Eksen din bør ha ros for å ha invitert barna sine når det har gått opp for han at de ikke var invitert på andredagslunsj. Du på din side har feira julaften sammen med eksens familie, noe han ifølge deg sjøl ikke gjorde. Hva pokker syter du for?
mummimamma Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #20 Skrevet 26. desember 2006 Jeg har bodd ved siden av svigerforeldrene mine i 14 ÅR. Vi har gått inn og ut av hverandres hus. X-svigermor og jeg har felles interesser og har delt mye. Det har ikke vært en familie man ser fire ganger i året. Dette er vanskelig og vondt for dem. Det sønnen dems har gjort gjør at livet dems blir snudd på hodet og de har ikke noe valg. Jeg snakket med x-svigerfar og forklarte hva jeg syns. Det gikk helt greit. Han sa de burde snakket med meg først. Får man snakket sammen på forhånd blir alt lettere, jeg får tid til å finne ut at det er riktig av meg å bli hjemme og de slipper å bekymre seg for hva som kan skje. Det hadde vist at de tenkte på alles beste, og ikke bare håpe på det beste. Man føler seg veldig tilsidesatt og verdiløs når sånt skjer, og at ungene har den følelsen er mye værre. Heldigvis at minste ikke har fått med seg noe. Han har forresten samvær med far og ny dame og liker henne. Det er mulig det ikke er synd på meg, burde være glad for å være kvitt en utro dritt. Men jeg har alltid gledet meg til jul, og nå er vi ikke familie noe mer. Den nye har tatt min plass ved bordet hos familien som jeg er glad i. Det tar tid å lage egne tradisjoner når man er den eneste ting er forandret for. Alle gjør ting på den måten de alltid har gjort. Det er ikke så lett å be seg selv til andre enn de man har vært hos tidligere. Dette gjelder aller mest ungene. De vil jo gjerne være sammen med andre barn. Nå er det bare noen dager igjen så er den vanskelige tida over, og det er et helt år til neste. Da er alt så mye bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå