Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2006 #1 Skrevet 24. desember 2006 Hei.. Jeg ringte legen min og fikk resept på p-piller for et par dager siden. Men hva gjør jeg når pakken er tom? Må jeg ringe og få ny resept hver gang..? Takker for svar
Gjest gjesta Skrevet 24. desember 2006 #2 Skrevet 24. desember 2006 Resepten er gjerne gyldig i et år, så da tar du bare med deg resepten på apoteket og kjøper nye piller. Når det ikke er flere ganger igjen på respeten ringer du legen og får ny.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2006 #3 Skrevet 24. desember 2006 Men jeg har ikke noen resept, da den ble fakset til apoteket. Skulle jeg fått den når jeg var og hentet pillene da eller?
Gjest gjesta Skrevet 24. desember 2006 #4 Skrevet 24. desember 2006 OK da vet jeg ikke. Har aldri gjort det på den måten selv. Håper noen andre kan hjelpe deg. God jul!
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2006 #5 Skrevet 24. desember 2006 Kanskje det er fordi jeg skal ha en prøveperiode første gang jeg prøver p-piller? Takk for svar uansett God jul!
Gjest Kermit Skrevet 24. desember 2006 #6 Skrevet 24. desember 2006 Hvis det er første gang du prøver p-piller, har du nok ikke fått resept for mer enn en gang(3mnd). Da må du ringe legen for å få ny resept.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2006 #7 Skrevet 24. desember 2006 Du får sjekke med legen om han skrev ut mer enn 1 eske. Der jeg bor fakses ofte resepter til apoteket, da ringer man bare apoteket når man skal ha ut medisiner neste gang. Men siden du henter selv ville du sikkert fått beskjed om det var noen ganger igjen på respten.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 24. desember 2006 #8 Skrevet 24. desember 2006 Den ene gangen jeg har fått resepten fakset til apoteket, så fikk jeg bare en pakke på den resepten. Måtte ringe legen igjen 14 dager senere og få enda en resept som jeg måtte hente selv. Da var den på 3 mnd. Aldri fått resept på mer enn 3 mnd om gangen.
Gjest Shayla Skrevet 24. desember 2006 #9 Skrevet 24. desember 2006 Det er sikkert fordi du fikk den fakset. Så du må nok ringe legen å få en ny. Da får du trolig for 1år av gangen. Det er det som er normalt.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2006 #10 Skrevet 25. desember 2006 Man kan få resepter på mer enn 3 mnd, selv om den fakses. Det er helt vanlig å få resept på prevensjon for et år i slengen når en bruker det fast.
Gjest Virvel Skrevet 25. desember 2006 #11 Skrevet 25. desember 2006 Trodde tre år var det vanlige for p-piller, jeg. Min resept gjelder i hvert fall for tolv pakker, dvs tre år. (Men jeg har bare fått resepten i hånda når jeg har vært hos legen, evt. sendt i posten når jeg har fornyet, så jeg har vel egentlig ikke noe i denne tråden å gjøre...)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå