Gå til innhold

Når man er sykemeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Om man har vært sykemeldt 2-4 uker for å være utbrendt eller noe, vil dette stå noe sted ? Som at man søker ny jobb, vil den nye arb.giver se /finne ut at man har vært sykemeldt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det skulle stå noen sted, Jeg har aldri hørt om det i alle fall. Dessuten har jo legen din taushetsplikt, så hvis ikke du opplyser om det skulle jeg ikke tro at det skulle komme ut.

Gjest Kim Erik Lokker
Skrevet

Ingen kan se at du har vært sykmeldt - og definitivt ikke hva som er årsaken til sykmeldingen.

Skrevet

det eneste er at hvis du er mye borte så vet jo arbeidsgivern din det, hvis de nye som skal annsette deg vil ringe en tidligere arbeidsgiver for og høre litt om deg, men tre fire uker er jo ikke mye hvis det ikke gjenntar annenhver mnd, men det vil ikke syns hvorfor du har værdt borte.

Skrevet

Dine sykemeldingsperioder vil ikke stå noe sted.

Skrevet

Alle arbeidsplasser fører fraværsstatistikk, og en eventuell ny arbeidsgiver vil kunne få vite hvor mye du har vært borte når han sjekker referanser, men ikke hvorfor. Synes det hørtes merkelig lite ut å være sykemeldt i 2-4 uker for utbrenthet! Tror det begrepet blir tatt litt for lett på i disse dager.. Er selv arbeidsgiver - har selv møtt lettveggen, og har hatt ansatte som har blitt "utbrent" og sprunget på fest samme kveld som sykemeldinga ble levert . Betalt ferie kalles det i litt for mange tilfeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...