Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

var på ultralyd i dag........ skulle ha en tidlig ultralyd da jeg har hatt 2 spontanaborter før.....

fikk beskjed om at hun hadde sett på dataen ( helsekort )at jeg hadde streptokopper i skjeden...

hun fortalte det som ikke farlig og var flere kvinner osm hadde det....

men må alikevel inn om 2 mnd for å ta en tarmprøve....

og hun fortalte oxo at det var farlig om babyen skulle bli født prematur....

og om prøven viste positiv så måtte jeg ta antibiotika så fort fødselen viste tegn til å starte....

hun fortalte oxo at den " streptokopp" prøven ble tatt i 2002..... så jeg skjønner ikke hvorofr jeg ikke har blitt fortalt det før....

fikk ikke spurt henne så mye om dette siden jeg nærmest talt ble sjokka når hun fortalte det.....

men lurer på om andre har hatt dette? og kan fortelle noe om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde i første svangerskap. Var ikke no' problem for meg eller barnet. Alt som ble gjort var at skjeden ble skylt med klorhexidin da fødselen startet....

Ting omkring disse GBS'ene var ikke "hauset" sånn opp da... Men da dette ble tatt opp i mediene dette året, og jeg var gravid igjen - fikk jeg tatt en test. Hadde ikke bakterien i det siste svangerskapet. Men jeg fikk samme beskjed som deg - hadde jeg hatt bakterien, skulle jeg få antibiotika når fødselen startet...

Skrevet

ok takk for svar....... får håpe at den bakterien er borte når jeg skal ta en ny prøve.........

Skrevet
Hvorfor kan du ikke bare få antibiotika nå?

Denne bakterien kommer og forsvinner like fort. Om man får antibiotika lenge før fødsel, kan bakterien allerede ha kommet tilbake når fødselen setter i gang... Derfor skal man sjekkes for bakterien ca 4 uker før termin, og da evt. få antibiotika når fødselen settes i gang... Ellers kan man, og er ofte, like langt...

Skrevet

Jeg har også fått påvist streptokokker. Se www.gbs-info.net for mye bra informasjon om dette.

Gjest gjesta
Skrevet

:gulp:

Med førstemann fikk jeg antibiotika for ett eller annet rett før fødselen. Husker selvfølgelig ikke for hva ( 10 år siden), men husker at det var svært viktig at jeg tok kuren før fødselen. Tror til og med jeg fortsatte litt etter fødselen fordi jeg ikke rakk å bli ferdig med kuren før jenta kom.

Jeg tror jeg bør ta en telefon til jordmor/lege i morgen. Jeg bør vel testes igjen jeg da....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...