Lintella Skrevet 22. desember 2006 #1 Skrevet 22. desember 2006 Det er snart to år siden jeg sluttet å røyke, og fremdeles kjenner jeg på hvor deilig det er å ikke røyke. Nå når jeg har vært ute og kjørt litt i forbindelse med juleforberedelser, så har jeg sett folk stå ved busskur med røyken i hånda og stresset lyyyyser ut av øynene på dem. Og jeg tenker hver gang jeg passerer, at jeg er så inderlig glad for at det ikke lenger er meg som står der ute og tror at jeg trenger røyken for å stresse ned. Så kommer jeg til kjøpesenter, og ser folk gå fra bilene sine mens de pumperøyker, som jeg kaller det. De tar et trekk av røyken, og mens de blåser ut tar de et nytt trekk for å rekke flest mulig til de skal inn på senteret. Noen står gjerne i ro like utenfor dørene et par sekunder og stjeler til seg et par siste trekk for både å takle stresset innenfor, og for å klare seg til de kommer ut igjen og kan på ny tenne seg en røyk. Og der kommer jeg... Helt rolig... Kjenner ikke noe stress lenger for hvor mye jeg kommer til å måtte tilbringe av tiden min der inne blant alle de andre som også er ute i siste liten. Jeg har ikke noe hastverk, ingen uro i kroppen, jeg blir ikke mer og mer stresset for hver halvtime som går og jeg ikke får røyke. Og jeg synes det er utrolig deilig! Fremdeles! Jeg undrer meg derfor på om dere andre som har sluttet ved hjelp av "Endelig ikke-røyker" boka også har det slik?
Brunhilde Skrevet 22. desember 2006 #2 Skrevet 22. desember 2006 Jeg kvalifiserer kanskje ikke til å svare siden jeg sluttet uten den nevnte boka, men at stressfaktoren er betydelig mindre er helt sikkert.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2006 #3 Skrevet 22. desember 2006 Jeg kunne nesten ha skrevet starts- innlegget, så nei, det er ikke bare deg som har det sånn
micia78 Skrevet 22. desember 2006 #4 Skrevet 22. desember 2006 Jeg har heller ikke lest boka, men har det på akkurat samme måte. Er så vanvittig glad for at jeg endelig så at jeg fortjener bedre enn å stå sånn og stress-røyke Og at jeg fortjener så mye bedre enn alle de andre vanskelige og dumme tingene som ligger i røykens kjølvann! Hurra!
Sukkersøta Skrevet 22. desember 2006 #5 Skrevet 22. desember 2006 Har aldri lest boka. MEN kjenner meg sinnsykt godt igjen i det du skrev. Kunne ALDRI ha falt meg inn å begynne igjen. Det er vel 2 1/2 år siden jeg sluttet ALDRI skal jeg røyke igjen. Når jeg ser andre røyker kan jeg ikke fatte at jeg har gjort det samme. Er blitt veldig anti-røyker. Sikkert irriterende. Kunne holdt kurs nå jeg så mye haater jeg røyk Hei & Hå & God Jul
Gjest Madam Felle Skrevet 22. desember 2006 #6 Skrevet 22. desember 2006 Jeg røyker, men jeg stresser ikke. Tar meg en røyk når jeg føler for det, og når jeg har tid til det. Men stresser ikke slik du beskriver det, men kanskje du var slik selv og tror derfor at alle andre er slik også. Bra at du har klart å slutte å røyke, og godt du har kvittet deg med stresset samtidig
Betsy Skrevet 22. desember 2006 #7 Skrevet 22. desember 2006 Uff... Jeg røyker og jeg kjenner meg igjen. Jeg er skikkelig flink til å stress-røyke. Har hatt et forsøk hvor jeg prøvde å slutte, men jeg varte ikke som røykfri særlig lenge. Vurderer sterkt og lese den omtalte boken!
Gjest gjesta Skrevet 22. desember 2006 #8 Skrevet 22. desember 2006 Jeg røyker, men jeg stresser ikke. Tar meg en røyk når jeg føler for det, og når jeg har tid til det. ← Samme her. Røyken har aldri vært en stressfaktor for meg.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2006 #9 Skrevet 22. desember 2006 Samme her. Røyken har aldri vært en stressfaktor for meg. ← Ikke for å komme med anti- røyke- propaanda her, men jeg var sikker på at jeg koste meg med røyken selv... Helt til jeg sluttet og oppdaget hvor avslappende det var å slippe..
Gjest Cosmic Girl Skrevet 22. desember 2006 #10 Skrevet 22. desember 2006 Jeg undrer meg derfor på om dere andre som har sluttet ved hjelp av "Endelig ikke-røyker" boka også har det slik? ← ABSOLUTT!!!
Brunhilde Skrevet 23. desember 2006 #11 Skrevet 23. desember 2006 Uquote=Zari,22.12.2006 (20:35) ] Samme her. Røyken har aldri vært en stressfaktor for meg. ← Det trodde ikke jeg heller at den var, det var først da jeg hadde sluttet at jeg oppdaget at det var slik. Ikke for å komme med anti- røyke- propaanda her, men jeg var sikker på at jeg koste meg med røyken selv... Helt til jeg sluttet og oppdaget hvor avslappende det var å slippe.. ← Du sa det!
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2006 #12 Skrevet 23. desember 2006 Jeg sluttet uten boka, men kjenner det på samme måte. Noe annet og som er deilig, er å slippe og stinke! Kjenner nå at røykere lukter så fælt, ingenting kan kamuflere det. Synes faktisk det lukter dritt, bokstavelig talt.
Gjest Skya Skrevet 23. desember 2006 #13 Skrevet 23. desember 2006 Jeg kunne nesten ha skrevet starts- innlegget, så nei, det er ikke bare deg som har det sånn ← Det var det som slo meg og. Og så er jeg enig i mye som står her, også det at jeg ikke var klar over hva røyken var for meg før jeg sluttet. Da spesielt etter måltider, så deilig å slippe det å ta seg en røyk før man er fornøyd.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2006 #14 Skrevet 24. desember 2006 Jeg har heller ikke lest boken som nevnes, men er enig med trådstarter i det hun skriver. Deilig å slippe å tenke på røyk. Heldigvis er jeg ikke type til å bli antirøyker (det er en mennesketype jeg ikke har noe til overs for). Hos meg kan folk ta seg en røyk når de vil.
Gjest Gjest_Smokey_* Skrevet 26. desember 2006 #15 Skrevet 26. desember 2006 Røykte mens jeg leste boka, røykte da jeg var ferdig og røyker enda.....
Lintella Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #16 Skrevet 27. desember 2006 Til dere som har skrevet at dere røyker uten å stresse... Jeg var ikke blant dem som stressrøykte noe særlig, med mindre noe virkelig ille hadde skjedd. DA kunne jeg stressrøyke. Virkelig ille ting har skjedd etter at jeg sluttet også, men uten at jeg har følt behov for å røyke. Som mange her sier, det er først etter at man har sluttet man merker hvor stressende det er å røyke. Rart, det der... Jeg er heller ikke anti-røyk, bare veldig veldig glad for at jeg slipper å lage flere røykerynker rundt munnen... sånne streker som peker mot leppene...
Amalie_85 Skrevet 27. desember 2006 #17 Skrevet 27. desember 2006 Kjenner meg litt igjen ja! Men jeg sluttet av meg selv og ikke boka. Jeg har aldri lest den.
Yme Skrevet 27. desember 2006 #18 Skrevet 27. desember 2006 Jeg skjønte aldri hvorfor noen i det heletatt bynte å røyke, jeg da... "jippi!! Jeg kan puste inn brennende gress... OOOÆÆÆÆOO!!" Folk kan røyke så mye de vil, så lenge de ikke er min gravide kone... Jeg skal ikke ha noe barn som kommer ut skadd og jævli fordi morra var et bedritent egotryne.
Gjest niomi Skrevet 27. desember 2006 #19 Skrevet 27. desember 2006 Jeg er en stressrøyker, noe som gjør at jeg har særs mange mislykkede slutteforsøk bak meg. For jeg sprekker når det koker rundt meg... Men skal prøve med boka nå. Har prøvd med boka før, men da gikk det ikke...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå