*Emma* Skrevet 22. desember 2006 #1 Skrevet 22. desember 2006 Jeg skal altså fly med den schvære brudekjolen med meg. Allerhelst vil jeg ha kjolen med meg som håndbaggasje og hos Icelandair sa de at mest sannsynlig ville jeg få lov til det - MEN hun kunne ikke love for det var opp til den som satt i innsjekk den dagen å avgjøre det......så basically kan jeg få NEI når jeg står der den dagen. Får jeg den som håndbaggasje er jo saken grei - MEN hvis jeg ikke får det vil jeg ha den godt pakket ned. Derfor lurer jeg på om jeg skal kjøpe en stor sånn hardplast koffert og stappe kjolen inni en plastpose (stooooor) også bare sende den i kofferten som vanlig baggasje.... Skulle de rote bort kofferten min eller ødeegge kjolen må jeg dra til en butikk når jeg kommer frem å kjøpe en ny.....dødskjip men jeg dør ikke av det. Spørsmålet er da.....ville dere tatt sjansen på at dere fikk den med sånn håndbaggasje - eller bare ordnet så god som mulig innpakking på forhånd og sendt den som vanlig baggasje. For hvis jeg først tar sjansen på å ha den som håndbaggasje men blir møtt med et nei så står jeg jo der helt uforberedt og har ingenting skikkelig å pakke dne inn i......
Snuppa11 Skrevet 22. desember 2006 #2 Skrevet 22. desember 2006 Jeg ville absolutt ha sørget for ordentlig innpakning på forhånd. Har selv opplevd å stå ved innsjekk og ikke få ha med viktige ting som håndbagasje og det er en utrolig kjip situasjon. Nå synes jeg jo at de kan utvise litt skjønn når det er snakk om brudekjole, men man vet jo aldri. Syns også det er et merkelig svar de gir deg, de må jo ha en policy på sånt? Men hvis du kjøper en sånn plastkoffert kan det være lurt å kjøpe en som skiller seg litt ut i tilfelle den skulle bli borte (og merke den tydelig med navn og adressen der du skal bo). Da er det lettere å beskrive den og kanskje finne den blant alle de koffertene som blir borte på en flyplass.... Når det er sagt så tror jeg dette kommer til å ordne seg, det gjør som regel det for snille jenter Masse lykke til!
Hulder Skrevet 22. desember 2006 #3 Skrevet 22. desember 2006 Hm. Vanskelig det her. Jeg har ikke erfaring fra å sende brudekjole, men jeg har en svær beltestakk med en prislapp på rundt 50k som jeg har sendt med fly. Jeg var heldig og fikk min med som håndbagasje. Den ble da hengt i et skap forran i kabinen. Jeg hadde dog "safa" og pakket bunaden alene i en koffert slik at den var forsvarlig pakket om jeg ikke fikk ta den med på flyet. Men når jeg da fikk ta den med ombord sendte jeg bare den tomme kofferten som ekstra kollie. Lykke til!
*Emma* Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 22. desember 2006 Policy'en er nok egentlig at de IKKE tar den som håndbaggasje fordi den er for stor - men hvis den som sitter i skranken er hyggelig og har en god dag får man det likevel. Hulder - var en god ide å ha med en koffert. Det tror jeg jammen jeg skal gjøre. Hvis jeg har en tom koffert så kan jeg prøve meg og går det ikke putter jeg deg den oppi!! Thanks!
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 22. desember 2006 #5 Skrevet 22. desember 2006 Jeg kom med min på strak arm inn på flyet og det gikk bra. Som "reserveløsningn" hadde jeg med en tom håndbagasjestørrelsekoffert som jeg kunne fått "stappa" kjolen ned i dersom de skulle nekte meg å ta den med slik jeg kom med den. Så fikk jeg heller få den strøket når vi kom fram (flere dager før vielsen).
*Emma* Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2006 Jeg kom med min på strak arm inn på flyet og det gikk bra. Som "reserveløsningn" hadde jeg med en tom håndbagasjestørrelsekoffert som jeg kunne fått "stappa" kjolen ned i dersom de skulle nekte meg å ta den med slik jeg kom med den. Så fikk jeg heller få den strøket når vi kom fram (flere dager før vielsen). ← Tror nok ikke min går i en "håndbaggasje"koffert Men jeg skal kjøpe en sånn i hardplast. Også skal jeg velge en farge som ikke alle andre har..feks råååååsa...sånn at om den blir borte blir den lett å finne igjen
tingeling Skrevet 22. desember 2006 #7 Skrevet 22. desember 2006 Hvis du skal fly til statene må du huske å velge riktig type lås. Dvs en lås som er godkjent av myndighetene (?) - som de har nøkler til. Hvis du bruker en annen type lås risikerer du å få kofferten brutt opp. - og da får du ikke erstatning. Tingeling
*Emma* Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 22. desember 2006 Trenger jo ikke låse den..lar den bare være åpen jeg.
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 22. desember 2006 #9 Skrevet 22. desember 2006 Trenger jo ikke låse den..lar den bare være åpen jeg. ← Ja, ikke sant..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå