Gå til innhold

Flagyl

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ferdig med en ukeskur med Flagyl nå i kveld (torsdag). Er det trygt å ta en glass vin på lørdag kveld?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde gå helt fint! :-D

Det er ikke farlig å kombinere alkohol med antibiotika, det bare minsker effekten til medikamentet.

Skrevet

Flagyl kan gi antabuseffekt (sterk kvalme og generelt ubehag) kombinert med alkohol, men det burde være trygt å ta et glass vin på lørdag når kuren avsluttes i dag.

Skrevet
Det burde gå helt fint! :-D

Det er ikke farlig å kombinere alkohol med antibiotika, det bare minsker effekten til medikamentet.

Flagyl er et unntak - man risikerer antabus-effekt hvis man drikker alkohol samtidig.

Skrevet
Flagyl er et unntak - man risikerer antabus-effekt hvis man drikker alkohol samtidig.

2 dager etter seponering også??

*skammer meg over at jeg ikke sjekket felleskatalogen før jeg uttalte meg* :sur:

Skrevet
Flagyl kan gi antabuseffekt (sterk kvalme og generelt ubehag) kombinert med alkohol, men det burde være trygt å ta et glass vin på lørdag når kuren avsluttes i dag.

Takk for svar Blanca

*skammer meg over at jeg ikke sjekket felleskatalogen før jeg uttalte meg*  :sur:

Det går velig fint Lamadama, vi gjør alle feil i blant.

Det står på pakningen at det ikke må kombineres med alkohol, så derfor måtte jeg forsikre meg om at jeg ikke blir syk :)

Skrevet

Fra felleskatalogen:

Inntak av Flagyl sammen med mat og drikke:

Inntak av alkohol under og minst én dag etter at behandling med Flagyl er avsluttet kan gi ubehagelige reaksjoner som kvalme, forhøyet puls og varmefølelse (Antabus-effekt). Bruk derfor ikke alkohol under behandlingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...