Gjest Gjesten Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 Jeg er ferdig med en ukeskur med Flagyl nå i kveld (torsdag). Er det trygt å ta en glass vin på lørdag kveld?
Gjest gjesta Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 Det burde gå helt fint! :-D Det er ikke farlig å kombinere alkohol med antibiotika, det bare minsker effekten til medikamentet.
Gjest Blanca Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Flagyl kan gi antabuseffekt (sterk kvalme og generelt ubehag) kombinert med alkohol, men det burde være trygt å ta et glass vin på lørdag når kuren avsluttes i dag.
Gjest gjesta Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Det burde gå helt fint! :-D Det er ikke farlig å kombinere alkohol med antibiotika, det bare minsker effekten til medikamentet. ← Flagyl er et unntak - man risikerer antabus-effekt hvis man drikker alkohol samtidig.
Gjest gjesta Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 Flagyl er et unntak - man risikerer antabus-effekt hvis man drikker alkohol samtidig. ← 2 dager etter seponering også?? *skammer meg over at jeg ikke sjekket felleskatalogen før jeg uttalte meg*
Gjest TS Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 Flagyl kan gi antabuseffekt (sterk kvalme og generelt ubehag) kombinert med alkohol, men det burde være trygt å ta et glass vin på lørdag når kuren avsluttes i dag. ← Takk for svar Blanca *skammer meg over at jeg ikke sjekket felleskatalogen før jeg uttalte meg* ← Det går velig fint Lamadama, vi gjør alle feil i blant. Det står på pakningen at det ikke må kombineres med alkohol, så derfor måtte jeg forsikre meg om at jeg ikke blir syk
Gjest gjesta Skrevet 21. desember 2006 #7 Skrevet 21. desember 2006 Fra felleskatalogen: Inntak av Flagyl sammen med mat og drikke: Inntak av alkohol under og minst én dag etter at behandling med Flagyl er avsluttet kan gi ubehagelige reaksjoner som kvalme, forhøyet puls og varmefølelse (Antabus-effekt). Bruk derfor ikke alkohol under behandlingen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå