Gå til innhold

Naproxen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Av diverse grunner tyr jeg ofte til Naproxen, men jeg blir helt skutt i magan av disse. Noen som har noen kjerringråd som hjelper mot dette, noe "smart" de spiser sammen med pillene eller noe sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du blir dårlig i magen av Naproxen burde du gå til lege å få et annet medikament.

Naproxen, Ibux, Albyl-e og andre medikamenter i denne gruppen kan disponere til magesår.

Endret av Lamadama
Skrevet

Er det dem som er unntatt fra reseptplikt du tar?

Hvis naproxen hjelper deg, vil jeg anbefale å gå til lege og få resept på de som ikke løser seg opp før de kommer ned i tarmen (Napren-E, Naprosyn Entero). Det skåner magesekkens slimhinne, og kan hjelpe. Men snakk med legen.

Skrevet

Du burde så absolutt prøve noe annet ja, muligens stikkpiller?

Men jeg bruker å ta youghurt sammen med alle tabletter, da det er godt for magen.

Skrevet (endret)
Er det dem som er unntatt fra reseptplikt du tar?

Hvis naproxen hjelper deg, vil jeg anbefale å gå til lege og få resept på de som ikke løser seg opp før de kommer ned i tarmen (Napren-E, Naprosyn Entero). Det skåner magesekkens slimhinne, og kan hjelpe. Men snakk med legen.

Det er Naproxen i Napren e så dette kan vel ikke stemme. :klø:

Endret av Lamadama
Skrevet
Det er Naproxen i Napren e så dette kan vel ikke stemme. :klø:

Jo, det er samme virkestoff. Men E-en står for entero, som betyr at den løser seg opp først når den kommer i tarmen. Det kan gjøre magesymptomer mindre.

Skrevet
Jo, det er samme virkestoff. Men E-en står for entero, som betyr at den løser seg opp først når den kommer i tarmen. Det kan gjøre magesymptomer mindre.

Jeg veit at det er entero, men det er samme forsiktighetsregel som ved Naproxen så ser ikke at det kan ha noe å si.

Skrevet

Hvis pillene ikke løser seg oppi magesekken, men i tarmen er det mindre sjangs for å bli kvalm...Det fikk i alle fall jeg beskjed om sist jeg brukte disse :)

Men fikk også beskjed om at jeg burde drikke to glass Biola dersom jeg ble kvalm..kan jo være at det hjelper deg også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...