Gjest Kermit Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 Av diverse grunner tyr jeg ofte til Naproxen, men jeg blir helt skutt i magan av disse. Noen som har noen kjerringråd som hjelper mot dette, noe "smart" de spiser sammen med pillene eller noe sånt?
Gjest gjesta Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 (endret) Hvis du blir dårlig i magen av Naproxen burde du gå til lege å få et annet medikament. Naproxen, Ibux, Albyl-e og andre medikamenter i denne gruppen kan disponere til magesår. Endret 21. desember 2006 av Lamadama
Gjest Emera Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Er det dem som er unntatt fra reseptplikt du tar? Hvis naproxen hjelper deg, vil jeg anbefale å gå til lege og få resept på de som ikke løser seg opp før de kommer ned i tarmen (Napren-E, Naprosyn Entero). Det skåner magesekkens slimhinne, og kan hjelpe. Men snakk med legen.
Mary_H Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Du burde så absolutt prøve noe annet ja, muligens stikkpiller? Men jeg bruker å ta youghurt sammen med alle tabletter, da det er godt for magen.
Gjest gjesta Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 (endret) Er det dem som er unntatt fra reseptplikt du tar? Hvis naproxen hjelper deg, vil jeg anbefale å gå til lege og få resept på de som ikke løser seg opp før de kommer ned i tarmen (Napren-E, Naprosyn Entero). Det skåner magesekkens slimhinne, og kan hjelpe. Men snakk med legen. ← Det er Naproxen i Napren e så dette kan vel ikke stemme. :klø: Endret 21. desember 2006 av Lamadama
Gjest Emera Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 Det er Naproxen i Napren e så dette kan vel ikke stemme. :klø: ← Jo, det er samme virkestoff. Men E-en står for entero, som betyr at den løser seg opp først når den kommer i tarmen. Det kan gjøre magesymptomer mindre.
Gjest gjesta Skrevet 21. desember 2006 #7 Skrevet 21. desember 2006 Jo, det er samme virkestoff. Men E-en står for entero, som betyr at den løser seg opp først når den kommer i tarmen. Det kan gjøre magesymptomer mindre. ← Jeg veit at det er entero, men det er samme forsiktighetsregel som ved Naproxen så ser ikke at det kan ha noe å si.
Rufus Skrevet 22. desember 2006 #8 Skrevet 22. desember 2006 Hvis pillene ikke løser seg oppi magesekken, men i tarmen er det mindre sjangs for å bli kvalm...Det fikk i alle fall jeg beskjed om sist jeg brukte disse Men fikk også beskjed om at jeg burde drikke to glass Biola dersom jeg ble kvalm..kan jo være at det hjelper deg også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå