la_luz Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #21 Skrevet 22. desember 2006 Takk for mange gode svar. Vannskelig situajon det her. Det blir en fyllefest, og jeg har jo aldri sett faren sammen med barnet før så det kan jo hende han kommer til å ta ansvar. Jeg kommer ikke å si noe direkte til faren + stemor før festen, fordi det kommer sikkert ikke til å bidra til noe posetivt. Det er mulig jeg kommer til å si fra når vi er på festen dersom jeg syns det utvikler seg til en ubehaglig situajon for barnet. Vi kommer til å bli 12-15 stk på fyllefesten. Jeg syns ikke folk med barn skal sitte alene, men når du har et barn, er barnet første prioritet. De kunne jo evtuellt invitert til fest selv og informert at de gjør dette pga en 6 åring, da ville folk ha oppført seg anderledes. Eller prioritert andre venner som også har barn i den alderen. Uansett ikk gøy for en 6 åring å tilbring en kveld med 12 voksene som man ikke kjenner.
Dalila Skrevet 22. desember 2006 #22 Skrevet 22. desember 2006 Det er totalt uforsvarlig å ta med en seksåring på fyllefest i en 50 kvm leilighet med ukjente mennesker. Jeg får frysninger på ryggen. Dersom man har barna sine på nyttårsaften får man feire barnevennlig. Ærlig talt. Dette er ikke snakk om gode venner som samles til hyggelig nyttårsmiddag, men en fyllefest! Uansett dag i året så hadde dere vel aldri tatt med barna deres på fyllefest :klø: Når ble det ok å blande barn og høyt alkoholinntak? Selv om barnets foresatte holder seg noenlunde edru vil det uansett ikke bli noen hyggelig nyttårsfeiring for et barn blant fulle voksne. Har du barn får du vær så god å prioritere dem.
tingeling Skrevet 22. desember 2006 #23 Skrevet 22. desember 2006 Det at det er barn til stede vil nok ødelegge/ legge en demper på festen for de andre gjestene også. Etter min mening er det fryktelig egoistisk det faren gjør her. Nyttårsaften blir nok ikke veldig hyggelig for barnet, og stemningen blir redusert for de andre, i stede for at far, barn og stemor kunne blitt hjemme og evt. invitert noen andre (gjerne med barn) til seg. Hva sier barnets mor til dette??? Vi har valgt å bli hjemme i år, selv om vi hadde tilbud om barnevakt. Lillegutt er 1 år og har ikke sovet borte alene før, og jeg vet han blir redd når det smeller. Så vi tar romantisk middag hjemme, mye heller enn å enten ta han med (noe som hadde vært stressende for han og oss) og dempende for festen, eller sende han til besteforeldrene hvor han sikkert hadde hatt det greit. (Overnatting hos besteforeldrene skal vi begynne med snart, men ikke samtidig som det skytes opp raketter) Tingeling
Gjest Mayamor Skrevet 22. desember 2006 #24 Skrevet 22. desember 2006 Jeg ville sagt i fra at dette er upassende til den jeg skulle gå sammen med, så hadde heller de som hadde følt seg uthengt fått føle det eller tenkt seg om og kommet til samme konklusjon. Jeg hadde ikke sagt det på et fæl moraliserende måte, men dog sagt at dette ikke var et passende sted for et lite barn. Kanskje faren føler seg presset til å gå? Kanskje har de allerede skaffet barnevakt? Hadde jeg kommet på selve festen, og det var fyllafest, og sett et barn der - hadde jeg blitt irritert på foreldrene og gitt diskret beskjed for deretter å gå dersom ikke de gjorde det. Ser ikke noe galt i om en tar seg et glass eller to sammen med barn i trygge omgivelser - men fyllafest? Nei-nei-nei!
Wildy Skrevet 23. desember 2006 #25 Skrevet 23. desember 2006 Har man barn innretter man seg deretter, også på nyttårsaften. Barn og fyll hører gangske enkelt ikke sammen!
Gjest Scaphoid Skrevet 23. desember 2006 #26 Skrevet 23. desember 2006 Barn og fyll hører aldri sammen. Vanskelig situasjon, men dersom ikke barnefaren tar hintene eller vertinnen har lyst til å trekke invitasjonen, så ser ikke jeg annen mulighet enn at hun opplyser alle gjestene om at det blir barn på festen og at alle må moderer seg der etter. Mener at dersom det er barn til stede så tar man kun et par glass vin til maten. Tror også at voksne, ansvarlige mennesker unngår å bli beruset i en slik situasjon. Vet moren til barnet om farens planer? Blir veldig provosert over at barnefaren er så egoistisk!!! Han må jo kunne forstå at man ikke tar med seg barn på voksen fest....
Gjest Hedda Gabler Skrevet 23. desember 2006 #27 Skrevet 23. desember 2006 At voksne mennesker blir fulle er ikke skremmende når nærmeste omsorgsperson er edru, og kan forklare hvorfor enkelte blir litt rare. ← Det kan være skremmende liekvel, mener nå jeg. Og hva er vitsen? Er det noen god opplevelse for barnet?
Lemona Skrevet 25. desember 2006 #28 Skrevet 25. desember 2006 Så lenge faren til gutten ikke drikker noe særlig og gutten sover, syns jeg da dette ikke er så ille. Skal mannen sitte hjemme alene nyttårsaften da? ← Ja ærlig talt. Når man får barn bør man innse at nyttårsaften ikke lenger er synonymt med fyllefest. (hvis man ikke har barnevakt da). Hvis mannen ikke klarer å organisere andre alternativer på nyttårsaften så får de heller kose seg alene. Det er blitt kjørt ganske omfattende kampanjer dette året for en "hvit jul". En fest hvor voksne mennesker raver rundt er ikke noe sted for et barn, om det er to, seks eller 12 år. Man har da heller ingen garanti for at en 6-åring sover gjennom kvelden på en slik type fest i en liten leilighet. Jeg tror vel politiet ville stusset hvis de kom på festen for å dempe musikken f.eks., og en 6-åring vandret rundt blant fulle voksne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå