Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 huff hva skal jeg gjøre? jeg er slik som enten ikke kan spise noe snop, eller så tar jeg helt av. Nå spiser jeg sjokolade flere ganger om dagen og vekta bare øker. Må slutte med det, men må også slutte å røyke (har ikke startet det heller, begynner til nyttår) og da aner det meg at det blir vel tøft med snopet. Har gørt at kromtabletter skal hjelpe. Noen med erfaring? Andre tips?
Supraspinatus Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Kinkig, det er ikke kjekt å være avhengig av snop. Jeg vet ikke om krom hjelper, men man skal ihvertfall ikke ta masse kosttilskudd uten helt å vite hvorfor. men for godteriavhengigheten har jeg et par tips. 1. Ikke kjøp godteri. Hvis dette blir et problem feks på jobb osv. Så ikke ta med penger eller kort. Hvis det er i forbindelse med daglig handling, så MÅ du være sterk og la være å shoppe snop. Aldri handle mat på tom mage. 2. Ha alltid frukt hjemme. Godterispising er ofte noe man gjør fordi det er enkelt og smaker godt når man har lyst på noe. Det er frukt også! 3. Lag matpakke på forhånd, da slipper du å gå ut å kjøpe lunsj og falle for fristelsen til sjokolade. Husk at matpakke betyr ikke tørre skiver og svett ost nødvendigvis. Du kan godt lage deg salater, wraps og andre godbiter!
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 Pleier å merke at godteri suget blir større i perioder hvor jeg spiser mer. For meg pleier det å være kjempe hard og kutte ut alt godteri noen uker. Suget blir faktisk borte hver gang. Lykke til
Crianza Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Uff, melder meg inn i klubben for anonyme godteriavhengige jeg også. :cry: Jeg er igang med en kromtablett-kur nå, og synes faktisk at det hjelper. Ellers så prøver jeg å ordne meg et risknekkebrød med ost på når suget melder seg + en kopp te. Det hjelper godt. Ønsker deg lykke til med å komme over suget. Det er jammen ikke lett, og det verste synes jeg er viljestyrken. Den svikter hos meg, sukk...
Supraspinatus Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 Uff, melder meg inn i klubben for anonyme godteriavhengige jeg også. :cry: Jeg er igang med en kromtablett-kur nå, og synes faktisk at det hjelper. Ellers så prøver jeg å ordne meg et risknekkebrød med ost på når suget melder seg + en kopp te. Det hjelper godt. Ønsker deg lykke til med å komme over suget. Det er jammen ikke lett, og det verste synes jeg er viljestyrken. Den svikter hos meg, sukk... ← risbrød med ost er ikke så fryktelig mange kcal! Hvis man er forholdsvis mett så melder lysten seg sjeldnere, litt vanskelig å kombinere med vekttap (å være mett hele tiden). Men det som kan være gunstig er å spise mat med mye fiber, for det lar deg være mett lenge, samtidig som fiber ikke lar seg ta så lett opp i kroppen. Axa har en havre/rug-sportsgrøt som er velsmakende og fiberrik! Drikker du 0,5l vann til, så blir du mett en god stund også.. husk å spise regelmessig 4-6 måltider om dagen. småspising gjør deg enda mer sulten/godtesyk
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 takk for tips. har prøvd mye av dette. på jobb greier jeg holde meg unna, det er hjemme som er et problem. tidligere spiste jeg aldri godteri når jeg bodde alene. Nå drar mannen min inn all slags snop i huset uansett hva jeg sier. han er hekta selv. Plus at jeg har vært sykemeldt lenge og bor avsides, så det blir til at jeg går her hjemme og spiser...og spiser...og spiser
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 20. desember 2006 #7 Skrevet 20. desember 2006 takk for tips. har prøvd mye av dette. på jobb greier jeg holde meg unna, det er hjemme som er et problem. tidligere spiste jeg aldri godteri når jeg bodde alene. Nå drar mannen min inn all slags snop i huset uansett hva jeg sier. han er hekta selv. Plus at jeg har vært sykemeldt lenge og bor avsides, så det blir til at jeg går her hjemme og spiser...og spiser...og spiser
Gjest Gjesta Skrevet 20. desember 2006 #8 Skrevet 20. desember 2006 Å være avhengig av snop og sukker generelt er dritt, been there done that. Min ærfaring tilsier at det eneste som hjelper er å spise små, faste måltider gjennom dagen, aller helst av grovt kaliber slik at du unngår den værste sultfølelsen. Kromtabletter kan fungere men hos meg funka det best å bare bite tenna sammen og kutte det ut. Og selv om den første uka er skikkelig kjip vil du til slutt oppleve at både sukkersuget og behovet for snop gir seg. Det smaker ikke like godt retten og sletten
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2006 #9 Skrevet 21. desember 2006 Krom hjelper. Prøv deg frem, for noen kormtabletter virker og andre virker ikke. Nå bruker jeg de kromtablettene i linken under, og de fungerer bra på meg. Er deilig å ikke ha godtesug hver dag. Husker ikke sist jeg hadde lyst på snop. http://www.alternativdoktoren.no/butikk/pr...0a4114f6644283d
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2006 #10 Skrevet 21. desember 2006 Og selv om den første uka er skikkelig kjip vil du til slutt oppleve at både sukkersuget og behovet for snop gir seg. Det smaker ikke like godt retten og sletten ← Første uka? Hva går du på? Du må ha vært amatørgodtspiser
Gjest Yzma Skrevet 21. desember 2006 #11 Skrevet 21. desember 2006 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=234021&hl= Sjekk ut tråden min:) Klarte nok å endre livsstilen til enkelte av bruker her på KG hehe:P *stolt av dere*
Supraspinatus Skrevet 21. desember 2006 #12 Skrevet 21. desember 2006 takk for tips. har prøvd mye av dette. på jobb greier jeg holde meg unna, det er hjemme som er et problem. tidligere spiste jeg aldri godteri når jeg bodde alene. Nå drar mannen min inn all slags snop i huset uansett hva jeg sier. han er hekta selv. Plus at jeg har vært sykemeldt lenge og bor avsides, så det blir til at jeg går her hjemme og spiser...og spiser...og spiser ← Få mannen din til å hjelpe og støtte deg! Han trenger heller ikke spise snop!
Gjest Gjesta Skrevet 21. desember 2006 #13 Skrevet 21. desember 2006 Første uka? Hva går du på? Du må ha vært amatørgodtspiser ← Tjaaaaa, jeg vet ikke helt jeg. Jeg smokka glatt i meg en micropop på under 10 minutter jeg da. Synes ikke det er så værst jeg
Eve Luna Skrevet 21. desember 2006 #14 Skrevet 21. desember 2006 Jeg har prøvd krom tabletter og har noen tips om dette. 1. Ikke kjøp krom med "metalstoffer" (bl.a. noe som heter tror jeg nikotinel eller noe sånt) Dette fordi da tas ikke krom i blodet og tablettene er uten virkning. Kjøp de "naturlige". Jeg kjøper de i hvite bokser. Husker ikke merke. 2. Selv om det står på pakken at du skal ta en om dagen, så begynn kuren med 4 om dagen de første to uker. Så reduserer du til 2 om dagen de neste 2 uker og så reduserer du til en om dagen. Dette tipset fikk jeg av en lege. For meg har det egentlig fungert ganske bra. Jeg merket virkningen etter 5-6 dager. Da opplevde jeg at jeg hadde ikke lyst på sjokolade i det hele tatt. Når jeg tok sjokolade og spiste det allikevel var det av vane, ikke behov. Og jeg må si at det smakte ikke like godt som det gjorde før.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå