Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Jeg er helt tett i halsen, og det gjør veldig vondt å svelge. Har vært syk i fire dager, det har bare blitt verre og verre. Får man høy feber ved kyssesyke? Det har jeg nemlig ikke, og det synes jeg er rart. Tidligere halsbetennelser jeg har hatt har den øvrige formen også være veldig dårlig. Nå orker jeg jo ikke gjøre stort, men jeg sitter f.eks. oppreist og skriver nå. Det er halsen som er helt ubeskrivelig tett, ekkel, slimete og vond. Hovner man synlig opp ved kyssesyke? Jeg er ikke synlig hoven, men man kjenner kjertlene/mandlene fra utsiden... Vet ikke helt om jeg skal gå til legen eller bare vente å se om det går over?
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Hadde det på samme måte, og jeg ble innlagt i ei uke på sykehus, hvis ikke jeg hadde gått til lege hadde det gått veldig galt. Mitt råd er altså ikke "hold sengen med en varm kopp te" i dette tilfellet.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 Glemte å si Jeg vet hvor jævlig det er! Best å bare komme seg avgårde!
aline Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 er det noen spesiell grunn til at du tror det kan være kyssesyken? Jeg har hatt kyssesyken og for meg var det aldri tvil om at det var det det var, jeg hadde mandlene stående ut av halsen som kuler, sov døgnet rundt, feber som spratt opp i førti flere ganger om dagen, var så tett i halsen at jeg ikke klarte (og det var snakk om at det faktisk ikke gikk) å spise annet en suppe, yoghurt og is. er det sannsynelig at det er kyssesyken du har, så kom deg til legen med en gang! kyssesyken er forskjellig fra person til person, noen vet det ikke selv, andre er det ikke tvil om, noen får alt av kjertler hovne og betente, andre ikke. men etter fire dager så kan det jo uansett være kjekt å ta en tur til legen, få sjekket det så slipper du å tenke på det, verken du eller noen her inne kan svare deg på om det er kyssesyken eller ikke. og uansett så kan det jo hende du kan få hjelp av lege, om det er noe annet også, så jeg ville gått til legen om jeg var deg ja.
Gjest =tentacle= Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 http://www.helsenytt.no/artikler/mononucleose.htm Fin liten link
linky Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 Uff, kyssesyken er noe hærk, hadde den selv for noen år siden. god bedring
Gjest Advena Skrevet 20. desember 2006 #7 Skrevet 20. desember 2006 Heisann! Har inntrykk at kyssesyken slår ut forskjellig i mange tilfeller. I mitt var det først 2-3 uker grusom hodeverk, før halsen og leveren begynte å hovne opp og bli jævlig. Var sengeliggende i 3 uker, fikk i meg lite mat. Kan faktisk ikke huske om feberen var noe særlig høy, men tror nok jeg hadde feber, ja. Ønsker deg god bedring. Ekke no godt å ha kyssesyken, nei.
tuji Skrevet 20. desember 2006 #8 Skrevet 20. desember 2006 Jeg har det akkurat nå, og jeg har det litt som du. Har ikke feber, men det er klin umulig å svelge noe. Gå og ta en blodprøve, så finner du det ut.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2006 #9 Skrevet 20. desember 2006 Tusen takk for svar! Har vært på legevakten.. Det var ikke kyssesyke, det var streptokokker! Nå har jeg fått antibiotika, og gleder meg bare til den begynner å virke, dette er aboslutt ikke en behagelig tilstand Noen som vet hvor raskt jeg vil begynne å bli bedre?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå