Gå til innhold

Jeg er en drittmor med drittunger :/

Fremhevede innlegg

Skrevet
Da strør jeg salt i såret og sier "bare vent til dem blir tennåringer"

Hvis dere tror at dette er ille, kan jeg love at problemstillingen kan bli værre med årene når de små søte djevelungene deres blir TENNÅRINGER! :sjarmor:

Tennåringsmor  ;)

Så så....la de leve i uvitenhet :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ordne deg avlastning noen timer eller en dag. DA har du n ok litt mer overskudd når du kommer hjem igjen til dine søte engler :)

Skrevet
Hvis dere tror at dette er ille, kan jeg love at problemstillingen kan bli værre med årene når de små søte djevelungene deres blir TENNÅRINGER! :sjarmor:

Veeeldig dårlig gjort!!! :ler:

Jeg har selvfølgelig fått skikk på dem innen den tid.

Skrevet

Jeg husker for ca et år siden, det var i jula en eller annen gang, og de hadde garantert hatt for høyt inntak av sukker... De var 7 og 4, og eldstemann fant på all moroa, som minstemann utførte etter alle kunstens regler... Jeg måtte ha litt ro, og forlot stua til fordel for badet, der jeg faktisk fred i hele 10 (!) minutter... Noe som sikkert er grunnen til at jeg i det hele tatt overlevde :ler:

Vel, jeg hadde "gjemt" meg i badekaret og var helt motstandsløs da de fant ut at de skulle hoppe på meg, begge to, oppe i badekaret...(det var ikke vann i altså) :grine:

Skrevet

Hva med å først få deres oppmerksomhet, for så å forespeile dem klare konsekvenser av at de ikke følger leggetidene. Og i samarbeid med en barnepedagog/psykolog utarbeide teknikker for barneoppdragelsen?

Gjest Madam Felle
Skrevet
Da strør jeg salt i såret og sier "bare vent til dem blir tennåringer"

Tennåringsmor  ;)

Jeg syns faktisk det er enklere med tenåringer, så jeg er ikke helt enig med deg. Men det kan jo bli verre for enkelte, men for meg har det vært enklere

Hilsen snart 3 tenåringsmor :ler:

Skrevet

Vil bare legge til at ungene mine oppfører seg mye bedre nå. :)

Men det har alltid vært perioder innimellom hvor ingenting har fungert, noen aldre er nok værre enn andre, og også hvordan søsknene fungerer seg imellom. De kan lure hverandre til å gjøre litt av hvert. Leggetid er jo ganske viktig, det er helt nødvendig når man har små barn og få litt tid i fred.

Unngå alt av søtt mange timer i forveien, og begynn leggingen i god tid, vær konsekvent, har du bestemt deg for at det skal være stille på soverommet, så gjennomfør det, og også om du skal komme inn til de om de hyler, vil ha drikke, komme opp på do, osv. Lag en plan, og hold den.

Også tror jeg det kan hjelpe å lage et rituale for å lage noe positivt rundt leggingen. Det hjalp meg veldig. Jeg leste eventyr eller sang for dem, de fikk ikke bestemme hva jeg skulle lese, hvor lang tid det skulle var osv, det bestemte jeg ettersom hvor trøtt jeg var, men de godtok dette etterhvert. Og noen ganger ble et lengre eventyr en premie for å ha pusset tennene fint. På den måten ble det ikke noe stor sak om de ikke alltid fikk like langt eventyr, eller om det ble en sang.

Det er mine råd, men vet ikke om de fungerer for alle for det om. ;)

Skrevet

Nå må jeg si at ungene er bare slik i perioder. Til normalt oppfører de seg som mennesker. Men før jul nå var det spesielt. Nå når gavene er borte ble det folk av dem igjen. Heldigvis, ellers så hadde det ikke vært mye menneske av meg etter en stund.

Skrevet

Jeg gjorde som Marielaina, men jeg satt meg på do med et blad. Og om en unge maste sa jeg at de ikke måtte åpne døra for det luktet vondt. Det holdt dem borte det *glis*

Tror nok de fleste har hatt perioder hvor de kan rive av seg håret i fortvilelse, ønske ungene langt vekk for en time eller to :)

Og når de endelig sover søtt er det utrolig at man kunne ha stygge tanker i hodet sitt :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...