Gå til innhold

Hjertebank.


rugrat

Anbefalte innlegg

Nå i det siste har jeg opplevd å få skikkelig hjertebank til tider. Skikkelig ekkelt. Det står ikke på så mange sekundene om gangen, men det er akkurat som om hjertet løper maraton og pusten stopper. Merker det spesielt på kveldstid. Noen som vet hva det kommer av? Er det farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maksprell

Det der høres ut som det samme som både jeg og min bror har..Jeg har følelsen av at hjertet hopper over et slag men så tar ett dobbelt slag..eller noe..vanskelig å forklare..Og det føles ut som om jeg ikke får til å puste ut igjen i et sekund.

Uansett,broren min har det på samme måte og dro til legen med det og fikk høre at det ikke var noe galt. Enkelte mennesker har det og andre har det ikke.

Det føles ut som om jeg har vært skikkelig aktiv så hjertet "raser" litt i ett sekund eller to.

Men det er visstnok ikke noe galt :)

Men synes du det er skikkelig ekkelt så ta en tur til legen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Hvis du får det ofte, så prøv å legge merke til om det er noen sammenheng med noe du gjør eller gruer deg for eller har fått i deg eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som "nervøst hjerte". Jeg har også det, og det er helt ufarlig. Du sier at det som oftest skjer om kvelden, og det er helt typisk. Jeg opplever det som oftest etter at jeg har lagt meg. Det står litt på denne siden (scroll ned til avsnittet om hjertenevrose).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også dette en periode, og særlig om kvelden. Kunne også føle meg litt tungpustet etter at jeg hadde lagt meg. Etter at jeg begynte å ta multivitaminer (med litt jern) tidligere i høst, har det gitt seg helt hos meg. Så det kan hende problemet kan løses. Ellers kan det nok være lurt å ta en sjekk hos legen for å forsikre seg om at det ikke er noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Godt å høre at det er en såpass vanlig "lidelse". Det kommer særlig etter at jeg har lagt meg ja. Det har vel skjedd omtrent hver kveld de siste to ukene, og når jeg tenker meg om så har jeg nok stresset en del psykisk i denne tiden.

Jeg får prøve å stresse ned framover nå, og håper at det går over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg synes du bør dra til legen din å få tatt et EKG, sånn for sikkerhets skyld. Da kan du få vite om dette er en ufarlig type hjerntebank, eller om det er en hjerterytmeforstyrrelse som krever mere utredning. :)

Internett er vel ikke det beste stedet å få utredet en hjerterytmeforstyrrelse, selv om det mest sansynlig høres ut som noe ufarlig.....

Endret av gjest1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertebank kan komme av en rekke sykdommer fra psykisk, høyt stoffskifte til et sviktende hjerte, samt en rekke andre årsaker.

KOM DEG TIL LEGE og få sjekket om det er psykisk, en rekke av de andre årsakene er svært alvorlig og trenger behandling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig at du bør snakke med en lege om dette. Det kan komme av så mangt. Det kan være ufarlig, eller det kan være tegn på noe alvorlig. Det kan også komme av stress (også om du er ferdig med en stress periode, så dukker dette opp i ettertid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...