Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Etter graviditet fikk jeg diagnosen lavt stoffskifte. Dette er snart halv annet år siden nå. Bruker Levaxin og har økt dose ved hver måling. Jeg vil si at jeg føler meg til tider rimelig dårlig. Jeg sliter voldsomt med å gå ned i vektl. Klarer ikke gå ned et gram. Jeg er mye mye trøtt, slapp og voldsomt tiltaksløs til tider. Jeg trenger stort sett mer søvn enn jeg gjorde tidligere. Merker jeg har vannskelig for å konsentrere meg over lengre tid og på jobben føler jeg at jeg er lite effektiv. Dagene blir til tider lange dersom jeg ikke tar meg selv i nakken og jobber ( har kontorjobb ) Blir lei meg og litt nedstemt av dette jeg. Noen andre med lavt stoffskifte som vil dele noen av sine "plager" og symptomer med meg ?
Gjest gjesta Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Ved lavt stoffskifte blir jeg som deg. Nedfor, "lat", giddalaus, alt tar kjempelang tid og alt virker håpløst. Jeg legger på meg og går jeg lenge med lavt stoffskifte mister jeg endel hår.
Gjest *Frida* Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Blir lei meg og litt nedstemt av dette jeg. Noen andre med lavt stoffskifte som vil dele noen av sine "plager" og symptomer med meg ? ← Sier meg enig med Jack. Kroppen henger absolutt ikkje med om stoffskiftet er lavt. Når var du sist til kontroll? Hvordan var verdiene da? Jeg har også økt gradvis ved kontrollene, men bare f.eks. +50µg. For meg virker det som du ennå ikke er godt nok medisinert, men husk at det tar ca 6 uker før doseendring merkes! Jeg har nå gått på Levaxin i ett år. Fra påsketider har formen vore bra, som om stoffskiftet er normalt. Og slik skal det jo helst være! Ting tar tid, men ikke godta dårlig oppfølging. Jeg vil råde deg til å selv få litt oversikt over dine prøveresultat, sammenlign med formen din. Verdiene vil variere. God bedring!
Kvitil Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 Jeg har det mye som deg. Omsider har det blitt stabilt ,men vekten viser for mye. Går ikke ned mer enn ett par tre kilo. Med hard jobbng
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 Takk for tilbakemeldinger. Snille dere er! Jeg har aldri spurt legen om verdiene mine men det stemmer nok at jeg ikke er riktig medisinert ennå, Målte for to uker siden og da økte jeg dosen med yttligere to tabletter. Tar tilsammen 9 tabletter pr uke av 100micg. Til dere også .
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 Hei, det er lurt å få alle prøveresultater. Da kan du selv følge med på hvilken ft4 og ft3 du føler deg best. Ofte skal de være i øvre tredel av referanseområdet.
ashera Skrevet 21. desember 2006 #7 Skrevet 21. desember 2006 Hei, hadde liknende plager som deg, og det tok over et år med justering av Levaxin- og Liothyronindoser før jeg ble helt meg selv igjen (bortsett fra vekten - men de andre plagene var verre, tro meg). Nå skal det imildertid sies at jeg først fikk for høy dose, så for lav, slik at det var endel tull i denne fasen. Noen er heldige og treffer riktig tidlig i behandlingen. Dette er veldig individuelt. I etterkant har jeg måttet ha to-tre justeringsrunder med dosene, men da har jeg blitt bra i løpet av 1 - 2 måneder hver gang. Er stort sett uten plager i dag, fem år etter diagnosen. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå