Gå til innhold

Julekøer..

Snuppen

Anbefalte innlegg

Uansett skjønner jeg ikke hvorfor folk stresser så sinnsykt mye med julegavehandling. Julaften havner tross alt på den 24. hvert eneste år i hver eneste desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes nå stort sett det er pakkedisker over alt jeg, da. Lenge siden du fikk nydelige butikkinnpakte gaver. De få stedene der de ennå pakker inn gavene for deg, er det ikke alle som er like flinke, nei. Som " gammel parfymeridame" liker jeg best å pakke selv, hjemme. De der pakkediskene kan de ha for meg. Kjøper noen ruller med ulikt papir og bånd og pakker inn, men må innrømme at jeg kan savne "de gode gamle dager da butikkdamer med røde negler og spisse sakser lagde krøller på båndet". Det må ha vært barndommens julehandel med mamma på 70-tallet jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har julefreden senket seg, men dette er faktisk det verste med julehandelen. Å stå i kø mens folk får pakket inn gavene sine, når du bare skal betale selv :frustrert: Og i de aller fleste tilfellene så er det jo ekstrahjelp som pakker inn, mange av dem er forferdelig fomlete og klønete og langsomme - stygt blir det også. Nei, takke seg til å pakke inn bøker og små esker selv, og beregne akkurat nok papri slik at det blir pent.... :sjenert:

...

Ja, sto i kø på en gullsmed/klokkebutikk en dag tideligere. JEG skulle ha nytt batteri i klokka mi jeg, men de andre skulle ha julegaver ja, og sååååå nøye innpakket, og som de styra med saksa og tapen og bretting og styring. Jeg trodde de som sto der i et minste pakket så mange gaver for dagen at de KUNNE pakke inn gaver. Resultatet ble bra det, men det tok jo en evighet og litt til...

Jeg så plutselig for meg "Mr Bean" som pakker inn gave i "Love actually" :ler:

Problemet med selvbetjente pakkedisker er at folk blir grådige. Jeg har adskillige ganger sett folk som ruller opp meter på meter med julepapir, enda alt de har kjøpt i butikken er hermetikk...

gratis papir og gratis alkohol - da blir nordmenn gale. Jeg er flau på alles vegne!

Men faktisk, det hadde ikke tatt lenger tid om den ene ekspeditøren bare sto i pakkedisken, mens de andre tok imot betaling. Da må de som vil ha det innpakket vente to ganger, mens de som bare skal betale blir raskt ferdige. I bokhandelen her gjør de det slik: De som vil ha det pakket inn, får varen lagt i "pakkekø", (et annet hjørne på samme disk, egen ekspeditør som bare pakker inn) og må vise kvittering for å få den utlevert. Fungerer kjempebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...