Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Hei, Jeg startet med Diane p-piller for ca tre uker siden, mest for å se om de kan hjelpe til med å få bedre hud. Jeg er ganske plaget av kviser og har hørt mange få god hjelp av disse og bli helt fine igjen. Men, den siste uken har jeg fått masse nye utbrudd..Hjelp! Dette er vel også noe mange har opplevd, men jeg håper noen kan berolige meg med at det vil gå over, og at det ikke vil gå så altfor lang tid. Jeg er så lei nå....så skulle gjerne sett litt resultater om ikke så lenge. Der her som bruker/har brukt Diane, ble dere værre i huden til å begynne med? Er dette fordi den gamle "gørra" som ligger under huden nå kommer opp og fram? Når ble dere bedre igjen? Er forberedt på at det kan ta noe tid, men jeg kan leve med det hvis jeg har en slags forsikring om at det vil bli bra igjen senere, for nå er jeg villig til å prøve det meste for å bli kvitt problemet.
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Ingen som har noen erfaringer med dette? Ville blitt veldig glad for svar..
Gjenglemt sykkellås Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 Det er helt korrekt at huden kan bli verre før den blir bedre. - Og mest sannsynlig vil huden din ble bedre, men dette kan altså ta litt tid, men det er du jo klar over.
Gjest Gjest_Lotta_* Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Det finnes mange tråder om samme tema her inne, så bare bruk søkefunksjonen, så finner du nok flere svar:) Jeg har gått på Diane 2-3 måneder. Først nå begynner jeg å merke at kvisene begynner å roe seg. De første ukene fikk jeg også masse kviseutbrudd og mange av dem tok lang tid før de ble borte. Sitter igjen med noe arr nå, men håper de blir borte etter hvert også. Har fortsatt noen kviser, men tror de blir færre og færre. Jeg setter i hvert fall min lit til at Diane kan være løsningen på kviseproblemet mitt. Alle andre kremer og reseptfrie produkter har i hvert fall ikke hjulpet tidligere. Nå i det siste har jeg tenkt at jeg kanksje har hormonubalanse i kroppen og at det er det som er årsaken til at jeg har vært plaget med kvisene alle disse årene. Angrer på at jeg ikke tok en blodprøve og testet hormonnivået mitt før jeg begynte på p-pillene. Nå er det vel forsent med tanke på at prøvene ikke vil være korrekte nå etter at jeg fyller på med hormonere hver dag via pillene.... Men men... Hold ut, så går det nok bedre med huden din!
Luzi Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 Huden min ble også en del værre en liten stund etter at jeg begynte på diane (som er 5 år siden) men nå har jeg kun utbrudd av og til. Det kommer alltid noen rett før jeg får mensen, men alt i alt er jeg ganske fin i huden. Hadde et opphold med diane og prøvde vanlige p-piller et år, men da kom de store og røde kvisene tilbake, så jeg begynte på Diane pillene igjen og har fortsatt siden. så det beviser ialefall for meg at det har funka bra:)
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 Hei igjen og takk for alle svar Jeg skal bli flinkere å bruke søkefunksjonen hehe.. Jeg har jo hørt flere tidligere si at de ble værre før de ble bedre, men jeg ble bare litt fortvila nå siden det liksom ble så mye værre (syns jeg selv da, men sånn er det jo gjerne...) Lotta, du nevnte noe om at du skulle ha målt om du hadde noe hormonforstyrrelse før du begynte på pillene. Jeg tok blodprøve for å sjekke dette for noen uker siden (før jeg begynte på pillene), men fikk vite for litt at alt var helt normalt i så måte. Men da jeg fikk resultatet av prøvene, hadde jeg allerede vært og hentet resept og begynt på pillene pga "desperasjon" og utålmodighet.. Jeg trodde en god stund at hvis man hadde hormonelt betinget akne, så var det fordi kroppen produserte for mye av de mannlige (androgene) hormonene. I noen tilfeller så er det kanskje det, men så var jo ikke tilfelle hos meg (hvis prøvene viste riktig da, og det må jeg jo gå ut ifra). Men, så leste jeg på nett for litt siden, at det er ikke alltid det er det som er problemet. Man kan altså ha normalt nivå, men av en eller annen grunn så begynner kroppen å reagere "allergisk" eller blir ømfindtlig mot sine egne hormoner. Så det kan jo muligens være noe slikt også. I mitt tilfelle så har jeg nok også en stor mistanke til at problemet har kommet fordi jeg ikke har hatt en så bra livsstil som jeg nok burde de senere årene. Det har ofte blitt uregelmessige måltider, til tider en del ferdig/hurtig mat pga mye jobbing osv., lite mosjon og for høyt inntak av raske karbohydrater. En hudpleier jeg var hos for noen år siden sa også at hvis man spesielt var plaget med kviser på haka (noe jeg er), så kan det ofte komme av dårlig fordøyelse. Og det rimte jo med min livsstil.. Nå er jeg i gang med å endre denne. Drikker mye vann, spiser mer fisk og grønnsaker og tar noen kosttilskudd. Jeg kan gjøre enda mer selvsagt, men vanskelig å legge om totalt på kort tid. Men føler jeg er på riktig vei da.. Grunnen til at jeg da likevel begynte på Diane nå er fordi jeg håpet å få litt kraftigere drahjelp fra medisiner før endringene i kosthold osv begynner å gi resultater. Får bare være tålmodig og utholdende, så blir det vel bedre får en håpe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå