Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser det er mange som skriver "jeg tror det her bare er tull" i veldig mye, som er skrevet av gjester.

Mange av trådene er sikkert bare tull, men det hender faktisk at noen av dem er særiøse også... Hvordan tror du TS føler seg da, når folk bare skriver "Tulle tråd!". Det er jo egentlig ganske frekt... Hvis man ikke tror det som står der, så kan man vel bare holde seg unna, å la de som tror det er sant, skrive svar og eventuelt bli lurt, da?

Det er mange sånne tråder, som jeg og tror at er kødd, men det er urespektabelt å skrive det inn, syns jeg... Det blir litt sån "Jeg er hvertfal ikke dum nok til å tro på det her, tenk!". Syns det blir litt dumt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg tror denne tråden bare er tull...

Hehehe, hysj da :ler:

Skrevet
Jeg ser det er mange som skriver "jeg tror det her bare er tull" i veldig mye, som er skrevet av gjester.

Mange av trådene er sikkert bare tull, men det hender faktisk at noen av dem er særiøse også... Hvordan tror du TS føler seg da, når folk bare skriver "Tulle tråd!". Det er jo egentlig ganske frekt... Hvis man ikke tror det som står der, så kan man vel bare holde seg unna, å la de som tror det er sant, skrive svar og eventuelt bli lurt, da?

Det er mange sånne tråder, som jeg og tror at er kødd, men det er urespektabelt å skrive det inn, syns jeg... Det blir litt sån "Jeg er hvertfal ikke dum nok til å tro på det her, tenk!". Syns det blir litt dumt.

Hvis jeg hadde fått en utvekst nedentil som hørtes usannsynlig rar ut, rådført meg på nettet og fått som svar at jeg tullet, ville jeg sikkert blitt frustrert. Det kommer litt an på hvilket tema det dreier seg om vil jeg tro.

En mer generell vinkling: Hvis det jeg skriver blir ansett som tull, har jeg vel godt av å få vite dette. Da får jeg muligheten til å forbedre meg. Jeg tror ikke verden er tjent med at folk går rundt og lirer av seg svada.

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Er veldig enig i. Har irritert meg over dette mang en gang.

Endret av Frk Åberg
Skrevet
Det blir litt sån "Jeg er hvertfal ikke dum nok til å tro på det her, tenk!". Syns det blir litt dumt.

Jeg er enig, folk er tydeligvis veldig opptatt av å vise for alle andre hvor smarte de er, som ikke lar seg lure. Og jeg blir ikke imponert, siden det virker nokså barnslig.

Dersom man tror at en tråd er tull, bør man heller overse den og ikke svare, er den tull blir trådstarter som regel mere fornøyd jo mere oppmerksomhet h*n får. Og jeg synes man skal ta som utgangspunkt i at folk er seriøse, det er mye værre å svare useriøst på ett seriøst spørsmål, enn omvendt.

Skrevet

Noen tråder virker diktet opp, men jeg svare som regel ikke. og svarer jeg så dummer jeg ut meg selv, men virkeligheta overgår som regel og ikke bare i tulletråder.

Skrevet

Om en tråd startes som tull, så skader det ingen å ta en diskusjon rundt temaet uansett.

Man kan alltids lære ett og annet i en tråd som startet som fjas også.

Skrevet
Om en tråd startes som tull, så skader det ingen å ta en diskusjon rundt temaet uansett.

Man kan alltids lære ett og annet i en tråd som startet som fjas også.

Veldig enig. Selv om innlegget er svada kan man være voksne og lage en fornuftig tråd av det.

Skrevet

Jeg pleier å si fra hvis noe åpenbart er tull. Det gjør jeg fordi jeg synes det er dårlig gjort å lure de som tar det seriøst og legger krefter ned i å prøve å hjelpe vedkommende med det fiktive problemet sitt

Skrevet

Tuji, hvordan kan du vite med sikkerhet at et innlegg er tull, med mindre du kjenner personen?

Det finnes så mange forskjellige menneser, og noen lever liv du aldri ville trodd var mulig utenfor showene til Ricky Lake.

Og fiktive problemer eller ikke - det skader aldri å diskutere ting. Det kan komme seriøse tanker ut av en useriøs tråd.

Skrevet

Jeg kan ikke vite med sikkerhet, og jeg har tatt feil en gang. Men som regel er det ganske tydelig hva som er sant og ikke. Mulig andre synes det er interessant å diskutere om man bør gifte seg med sin egen voldtektsmann, men det gjør ærlig talt ikke jeg. Det er bare drøyt.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Innrømmer gladelig at jeg har latt meg provosere av flere her inne som legger ut helt usannsynlige innlegg og forandrer historien sin hele tiden. Kommer sikkert til å kommentere det igjen når trådstarter ikke kvalitetskontrollerer sin egen løgn. Det er disrespekt for svarerne, og det er disrespekt for folk med virkelige problemer.

Skrevet
Mulig andre synes det er interessant å diskutere om man bør gifte seg med sin egen voldtektsmann, men det gjør ærlig talt ikke jeg. Det er bare drøyt.

Men det er da ærlig talt ingen som tvinger deg til å være med og diskutere???? Hva gjør at du bare MÅ gi beskjed om at det bare er tull?

Skrevet

Som jeg sa over: Jeg vil si fra til de som ikke har skjønt det, og som sitter der og synes synd på vedkommende, når det ikke er reelt.

Skrevet

Selv et så utpreget spørsmål KAN faktisk være reelt, selv om du ikke kan forestille deg det, tuji.

Man hører om kvinner som etter å ha vært holdt fanget og innesperret, begynner å nære følelser for kidnapperen sin, og forsvarer ham under påfølgende rettsaker - så hvorfor ikke? Alt er mulig.

Og hvorfor dette ønsket om å være vaktmester og å "passe på"?

So what om noen skulle ha noen meninger om et slikt tema? Enten det nå er sant eller ikke?

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Som jeg sa over: Jeg vil si fra til de som ikke har skjønt det, og som sitter der og synes synd på vedkommende, når det ikke er reelt.

Men det er nå en av "farene" ved å ferdes på nettet. Man kan bli utsatt for løgner. Men vi er stort sett voksne mennesker, og bør være i stand til å takle slikt selv, ved å velge om man vil engasjere seg eller ikke. Når man engasjerer seg vil man alltid bære risikoen ved å tro på noe som ikke er sant. Men jeg syns det er unødvendig at andre skal behøve å passe på det.

Og man kan faktisk aldri vite helt sikkert hva som er sant og ikke...

Skrevet

Og hvem har utnevnt deg til forum-politi? De fleste her greier å tenke selv, og at de svarer seriøst betyr ikke at de ikke er kritiske til innlegget heller.

Synes heller ingen kan fastslå at noe er tull, uten å kjenne vedkommende. Har sett flere tråder her bli avvist som tull, men hvor jeg har kjent noen i samme situasjon, og dermed vet at den er fullt mulig.

At personer kommer med motstridende opplysninger kan også skyldes at de har forsøkt å anonymisere litt, men glemmer seg bort.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Ytringsfrihet for alle, også for alle som ikke liker hva andre bruker sin ytringsfrihet til.

Legger man ut en sak på et forum, risikerer man alle typer reaksjoner.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det er klart det er lov til å ytre sin mening, men jeg skjønner bare ikke poenget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...