Sukkersøta Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Begynte bare litt i det små. En nå og da. Tenkte det var maskaraen. Slutta helt med maskara. Men det ble ikke bedre, mista fler og fler. Nå kan jeg ikke ta borti de uten at de faller av...har ikke brukt sminke på disse 2 årene. Tar aldri borti de, bruker heller aldri sminke. De siste dagene mister jeg sånn 8 om dagen ca. uten å være borti de... Dette er veldig kosmetisk skjemmende, har nesten ikke vipper igjen.. Stoffskifte verdiene mine har ligge litt i nedre grense..har egentlig veldig mange sympt. på lavt stoffskifte, men kommer ikke noe vei med legen min allefall... Har ikke turt og ta opp dette med øyenvippene, han vil sikkert bare synes det er teit.... Noen som vet hva jeg kan gjøre? Mister ikke hår ellers.... Tar vitaminer av alle slag og tran....så det kan ikke være pga. mangler.... Takker for svar..
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Dersom du ikke har en fullstendig usympatisk lege som burde finne seg en annen jobb så tviler jeg på at han vil synes det er teit Snakk med legen din du og hør om du ikke kan bli henvist til en hudlege el annen spesialist om ikke legen din vet hva som foregår da.
Gjest Maksprell Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Fant denne artikkelen.. http://www.aftenposten.no/sid/article1225690.ece Vet ikke om det er til hjelp men..
Gjest Blondie65 Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Her står det om øyenvipper og stoffskifteproblemer. http://www.helsenett.no/index.php?option=c...;prev_next=prev Hvis du mistenker at du har for lavt stoffskifte bør legen din henvise deg videre til en spesialist for dette, hvis ikke h*n kan hjelpe deg selv. Hvis du føler du maser på dr. eller dr. får deg til å føle deg "hypokonderisk" så skift lege. Det er DE som har utdannelsen og skal kunne hjelpe og hvis du ikke føler at du tør spørre er det noe galt i forholdet mellom dere, som bør være basert på tillit ...
Trin Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 Jeg synes absolutt du skal sjekke blodverdiene vedrørende stoffskiftet! Gå til en annen lege hvis den du har er så usympatisk. Husk; du kan bytte fastlege inntil to ganger i året! Jeg har selv lavt stoffskifte, og går på Thyroxin. Jeg har aldri mistet øyenvipper, men derimot store mengder av håret mitt Alle som har opplevd dette, vet hvor frustrerende og vondt det er - du føler deg liksom ikke veldig vel. Løsningen for meg ble hair-extention Håret mitt er nå veldig fint, men jeg kan merke håravfall når jeg må justere dosen på Thyroxin. Jeg har en fin lege som følger meg opp hver 6. til 8. uke, og har gjort det i flere år - for det er viktig at stoffskiftet er stabilt! Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå