Gå til innhold

oppvaskmaskin...smal?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte inn i en liiiiten leilighet.

Det viser seg at det bare er plass til en 45 cm oppvaskmaskin her.

Jeg lurer på om disse er dyrere? Har ikke sett de på elkjøp....

Er ellers takknemlig for tips til å innrede et lite hjem på en smart måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste oppvaskmaskinprodusenter leverer også maskiner med 45 cm. bredde (Electrolux, Siemens, Miele osv.). Elkjøp fører disse maskinene, men har som regel ikke så mange utstilt siden de ikke selger på langt nær så mange av disse som av de som er 60 cm. brede. Prisene varierer like mye som på vanlige oppvaskmaskiner, men du vil ikke finne de samme "supertilbudene" siden disse maskinene ikke er noe som kjøpes inn i store kvanta. Du kan jo også vurdere en såkalt "benkoppvaskmaskin", men disse har begrenset plass og er ikke så bra som gulvmodellene. Disse fåes fra ca. kr. 2.000. Hvis du vet at du ikke skal bo der så lenge, kunne jo likevel dette være noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

De smalere er generelt dyrere ja. De er mindre, så sånn sett er det selvmotsigende, men saken er at de da ikke kan benytte standarddeler, og må få plass til mange flere ting på mindre plass når de bygger den, derfor er de somregel dyrere. De føres nok av butikkene dersom du spørr, men det er ikke like stort utvalg utstilt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også de er dyrere.

Jeg har en Bosch (40 eller 45 cm) som jeg betalte kr 7.999,- for (tror jeg) i fjor. Det finnes helt sikkert billigere. Jeg gadd ikke sjekke særlig mye, og skulle ha en stillegående maskin fordi jeg har åpen kjøkkenløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennepar av oss har pusset opp kjøkkenet og kjøpt innredningen på IKEA. De har altså en fantastisk smal oppvaskmaskin, uten at jeg vet akkurat bredden på den. Det sto noe slikt som "Electrolux by IKEA" på den. IKEA = rimelig, jeg vil tro prisen på oppvaskmaskinen kan være tilsvarende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Vi har en integrert 45cm oppvaskemaskin fra Whirlpool på vårt kjøkken som vi betalte 6000kr for på Elkjøp (2 år siden) Betalte litt ekstra for å få en integrert maskin for å kunne skjule den. Vi er kjempefornøyde!!! De fører Whirlpool på IKEA men da vi skulle ha maskin hadde de ikke smale maskiner for integrering.

Lykke til med valget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...