Gå til innhold

Prevansjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

For tiden går jeg på yasmine, men får mange mellomblodninger hver mnd, selv om jeg er superflink og tar pillene til samme tid.. Jeg har også prøvd flere forskjellige p-piller, men de er bare verre. Jeg blir snart gal av dette. Ikke nok med at man blør, men sexlysten forsvinner også helt, fordi jeg føler meg skitten og uapetittelig.. Noen som har noen forslag på hvilke type prevansjon man kan bytte til, for å unngå blødninger.??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det hjelper dersom du fortsetter på nytt brett uten å ta mellomfase? Ellers så skal hormonspiralen være fin dersom du ikke vil ha mens. Da forsvinner den trolig helt. Men denne gis nok ikke til kvinner som ikke har født.

Skrevet

Jeg tenkte mest på de blødningene som kommer utenom den faste, som hadde vært fint å bli kvitt.. Nå blir det på en måte dobbelt opp. :forvirret:

Skrevet

Dra til legen og be om hjelp. Selv er jeg utrolig fornøyd med Cerazette, men det er vanskelig å anbefale prevensjon fordi det ofte virker forskjellig fra kvinne til kvinne.

Hvis du går for spiral, så gå for hormonspiral da mange får store blødninger(ikke sikkert det skjer deg da) med kobberspiral.

Skrevet

Har vært i akkurat samme situsjon som deg, og jeg prøvde vel tja, stort sett alle mulige pillemerker tilgjengelig pluss p-plaster. Ble til slutt sendt til gynekolog, fikk en grundig undersøkelse der (ultralyd og jeg vet ikke hva) og han konkluderte med at det ikke var noe feil med meg. At jeg bare måtte fortsette å prøve til jeg fant noe som funket.

Jeg gav opp hele greia, og går nå på ingenting, så her bruker vi bare regnfrakk :ler: Kjedelig, ja, men det blir mer "hopping i høyet" på denne måten, enn da jeg blødde konstant i tre uker...

Ligger det i familien kanskje? Da jeg snakket med mamma om dette sa hun at hun også hadde det slik, og det samme med tantene mine. Men det gav seg etter de hadde fått barn...

Skrevet

ånei... ikke regnfrakk.. jeg hater det. :forvirret: sikkert en av mange, men du har jo rett. Det hadde vel blitt mer på meg på den måten. :ler:

Tror ikke sånt ligger i familien, men kan jo høre etter for sikkerhetsskyld!

Jeg gleder meg til den.. Mamma: har/hadde du mange mellomblødninger??

Det må jo bare bli bra :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...