Gå til innhold

Augustklubben - hvordan er formen?


angelou

Anbefalte innlegg

Er selv 7+3 idag og kvalmen kommer i bølger hele dagen, ikke så ille at jeg må kaste opp, men den er der hele tiden og jeg føler meg skikkelig uggen. Puppa er vonde, det varierer fra dag til dag, men de blir stort sett vondere om kvelden.

Ellers er jeg veldig trøtt og må sove middag de dagene jeg jobber, greier ikke holde meg våken uansett om jeg vil eller ikke :ler: Og så har jeg vært så fornøyd med at jeg ikke har vært oppblåst, men det tar jeg tilbake - magen har stått som en ballong de siste dagene ;)

Litt nysgjerrig på hvordan dere andre har det :)

Endret av angelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 6+2 i dag og ikke snev av kvalm, er veldig bekymret. Har mistet en gang før, i uke 13, og da var jeg heller ikke kvalm. I dag har jeg drukket en stor kopp kaffe og spist en hel pakke med Smil... da jeg var gravid med Plonkeliten kunne jeg nesten ikke kjenne lukten av kaffe engang uten at jeg ble kjempedårlig...

Så jeg kommer til å bli kjempelettet hvis jeg blir kvalm. Var dyrisk kvalm helt til uke 16 sist, kastet opp og slet veldig med å få i meg mat, men jeg husker at jeg taklet det greit likevel fordi jeg visste at det var et veldig godt tegn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo at kvalmen stort sett kommer mellom uke 6-8 og det er først de siste dagene jeg har blitt sånn skikkelig kvalm også - det går helt sikkert bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ømme pupper, trøtt og totalt energiløs, og "bølger av uggenhet"...

Men kan ikke skryte på meg at jeg har vært direkte kvalm. Bare veldig liten lyst på mat og veldig selektiv på hva jeg vil putte i munnen.

Har lurt på om det bare er innbilt trøtthet fordi jeg vet at man ofte blir trøtt når man er gravid, men det er liksom ikke helt normalt å bli helt utslitt etter å ha dusja...

Er 7+0 i dag :hoppe:

Endret av Viburnum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+3. Kvalmen kom først i forrige uke. Verst om morgenen og kvelden, men den kommer i bølger resten av dagen også. Uansett til å leve med når jeg vet årsaken :)

Ellers er jeg veldig oppblåst, særlig på kvelden. Ganske ubehagelig egentlig. Kanskje litt ekstra trøtt også. Innbiller meg i hvert fall det når jeg syns jeg trenger en lur :ler:

Samboer'n mener også at jeg er litt hormonell :sjarmor: Kjenner at jeg har kortere lunte, og blir lettere rørt osv., så han har nok rett. Uansett er det en god stemning i heimen om dagen. Veldig, veldig lykkelige og nyforelska :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt denne uka har jeg ikke merket noenting. Men så er jeg bare 5+3 på vei da.. Men forrige uke hadde jeg utrolig sterke "mens"-smerter, og spøy ei gang.

Merker ikke noe særlig ømhet i puppene.. Har de begynt å vokse hos dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi er jo helt likt vi angelou,artig og høre hvordan dt går..

tja,kan jo fortelle at i dag har vi spist kyllingwok,jeg spiste dobbelt så mye som vanlig,men ikke nok med det,kasta meg over rester far browniekaka som var igjen fra igår,og det er ikke likt meg. :forvirret:

Var veldig oppblåst forrige uke,spesielt etter at jeg spiste middag,men denne uken er magen like flat som den pleier,er sinnsykt trøtt,men prøver å ikke sove på ettermiddagen.Humøret er det så som så md,og sexlysten er på bånn :frustrert: uff uff,ikke bare positivt,men krysser jo fingre og tær for at det skal gå bra da,gleder meg til å fortelle pappa det på juleaften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er småkvalm nå og da. Særlig når jeg er sulten.

Mine bryst har omtrent vokst ut av bhene mine og jeg er supertrøtt. Er utrolig at de omkring meg som ikke vet det ennå ikke har sendt meg på vitaminkur eller noe - for det er nesten sykelig etterhvert.

Dessverre har jeg blitt litt syk. Gjør at jeg er enda mer trøtt, og enda mer slapp.. Har ikke feber eller noe da, bare liiitt vondt i halsen og liiitt vondt i hodet, og ellers litt sløv kropp.

Kjæresten kommer for å feire jul i morgen, endelig! Det gleder jeg meg til!

Ellers, så kan jeg vel rapportere at jeg er 7+0 i dag:)

Endret av Kummin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Og jeg som trodde at jeg skulle unngå kvalmen...

Har hatt en rimelig nedadgående kurve siste uken, men i dag er det faktisk ikke så verst enda. Først var det bare om kvelden, så var det om formiddagen, og i går var det hele dagen. Ikke spykvalm, men kvalm nok til at det er sofaen og ullpleddet som frister mest.

Var hos legen for første gang nå i formiddag (kanskje derfor jeg ikke har hatt tid til å kjenne etter om jeg er kvalm :ler: ). Småstressa lege som spurte om fint lite. Hun kunne kjenne livmoren min så vidt enda jeg bare er 9+3 i dag :)

Neste ordinære kontroll blir UL i uke 17 og JM i uke 24. Noen av dere som har tenkt dere til JM før det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle ringe JM og høre hva hun sier etter at jeg har vært hos legen- hadde vært litt stas å høre hjertelyden kanskje, men tror det mest vanlige er JM etter ordinær UL.

Ellers har kvalmen min gitt seg stort sett, jeg var faktisk mest kvalm mellom uke 5 og 8 jeg, nå er jeg bare kjempetrøtt :Gjesp: Puppene har vokst, men de er ikke fullt så ømme lenger, bare om natta stort sett. Er 9+6 idag.

Synes jeg har vært kjempeheldig så langt i svangerskapet, formen har i grunnen vært veldig bra. Både mor, mormor og farmor var akkurat like på den måten, så da har jeg vel gode gener å slekte på når det gjelder akkurat det ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært kvalm, annet enn den dagen jeg tok båten fra Oslo til København.. Da var jeg til gjengjeld ganske utslått hele den natta og dagen etter.. Men nå er det over, og det eneste som plager er brystvortene, som nekter å la meg ligge på de måtene jeg gjerne vil i senga..

Skal til legen på tirsdag, og gleder meg, og gruer meg. Skal til ultralyd den 30. og blodprøver den 20. tror jeg.. Men jordmor vet jeg ikke når blir.

Men formen er fin, så lenge jeg får sovet nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...