Jens Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Dette er visst normalt skjønner jeg? Hvor lenge kan dette vare?Vi legger ham 1930. Er vell ikke noe Kari Naphaug kan gjøre med dette? Syns dette er helt krise, er ekstremt B menneske...................... Har holdt på siden vi skiftet til vintertid
Chiquita Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Det er da ikke noe uvanlig at barn står opp kl 6 vel. Og det kan jo vare helt til barna når ten-årene.... Så dere har nok en A-gutt (desverre, i deres øyne) Hvor lenge sov han på morgenen med sommertid da?
la Flaca Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Vi har alltid hatt tv på soverommet vi, så når gutten våkner får han pupp og så legger jeg han ved siden av meg i senga. Så ser han frokist tv og jeg sover en time til.
Snøkule Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 (endret) Barn som våkner klokken 6 er like normalt som barn som sover til 9, og det er sjeldent man kan gjøre noe med det. For vår del så hjelper det ingenting å legge han senere, for han våkner tidlig uansett. Dette gjelder forsåvidt begge barna våre! Karin Naphaug har ingenting i dette bildet å gjøre etter min mening, for det å våkne klokken 6 er da ikke et søvnproblem! Jeg ville ikke hørt på Karin Naphaug uansett jeg da, men... Endret 18. desember 2006 av Snøkule
Gjest Eir Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 (endret) Gjør ikke de fleste barn det? Det enkleste er vel å snu de voksnes døgnrytme, ingen har vondt av å stå opp tidlig om morgenen, og legge seg noen timer tidligere på kvelden. Endret 18. desember 2006 av Eir
lil Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 Når mine var små og våknet kl 6 (eller før... ) fikk de en flaske melk i sengen, den drakk de og så kunne de sove til 9. Deilig!!! Men da la de seg 6 halv 7. Nå er de 3 og 5 år, dette er ikke lenger aktuelt! Syntes ikke det er tidlig å stå opp 6 når man har lagt seg halv 8.
Gjest niomi Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 Må jo bare være positivt å ha a-mennesker til barn, da, for da slipper man sure og trøtte barn når de en gang skal begynne i barnehage/skole. Og å stå opp kl. 6 er vel slett ikke uvanlig i dagens samfunn, men jeg skjønner at dagen kanskje kan bli litt lang dersom man går hjemme.
Litt Lost Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 Du kan prøve å gjøre leggetide til 20.00 istedet for 19.30? Se om han da sover en halvtime lenger om morningen. Vi har alltid lagt vår lille klokken 20.00 og hun har da våknet en gang mellom 7.00 og 9.30 opp gjennom disse 4 årene. Vår lille på 4 mnd legger vi 20.00 og hun sover da til rundt 7.00, noen ganger drar hun det ut til 800 hvis vi er heldig. En sjelden gang har vi måttet stå opp kl 6.00 og glad er vi for at det ikke er oftere
Gjest Tweetypie Skrevet 18. desember 2006 #9 Skrevet 18. desember 2006 Minsten min starter gjerne dagen kl 5, men i det siste står h*n opp kl 6 og det er faktisk ganske deilig å få en hel time med søvn. Eldste står opp 7.30 og proklamerer da at nå har h*n sovet lenge
monja Skrevet 18. desember 2006 #10 Skrevet 18. desember 2006 At de våkner 6 er ikke uvanlig, og det er jo heller ikke veldig tidlig. Da kan jo foreldrene legge seg litt tidligere på kvelden? Her hadde vi en periode like etter 2 årsdagen der han våkna 4 hver morgen, og det var tøft. Men da måtte jo vi legge oss tidligere i den perioden. Det hjelper ikke hvor sent vi legger han, for han sover ikke lenger av den grunn. Så her soves det sjelden lenger enn 6 i helgene.
ToveM Skrevet 18. desember 2006 #11 Skrevet 18. desember 2006 mine tre har vært morgenfugler alle sammen, men det kommer seg etterhvert, nå er det bare yngstemann igjen, men så har du de dess lengre om kvelden...
thei Skrevet 18. desember 2006 #12 Skrevet 18. desember 2006 SÅ MANGE MORGENFUGLER DET ER HER DA!! syns 6 er galtidli jeg men skulle virkelig ønske at jeg hadde klart det hver dag..... kanskje jeg skal prøve.... er vel skikkelig b mensk jeg... hos meg har det hjulpet å la barna ligge litt så sovner de igjen dvs ikke at de ligger å gråter men snakker litt....
Siam Skrevet 19. desember 2006 #13 Skrevet 19. desember 2006 Oliver våknet mellom 5 og 6 i en 3-4 måneder, men nå har han plutselig begynt å sove til sju, noe som er mye, mye bedre for mamma'n. Får håpe det varer. For oss har det ikke hjulpet å holde han lenger oppe om kvelden, han våkner like tidlig, men blir skikkelig trøtt og grinete hele dagen. Det er vel bare å innfinne seg med at man har barn, og heller legge seg tidlig om kvelden. Vi legger oss noen ganger i ni-tiden, men som regel er vi i seng i ti-tiden.
Gjest gjesta Skrevet 19. desember 2006 #14 Skrevet 19. desember 2006 Eldstemann våknet i femtiden. Men nå er han fem og sover til sju åtte tiden. Så det kan forbedre seg. Dra med deg dyna på sofaen.
Lizzie Skrevet 19. desember 2006 #15 Skrevet 19. desember 2006 Vi har nettopp hatt en runde med Poden nå. Han våknet klokken 4 i en periode, og det var uaktuelt selv for meg, som til vanlig har vekkerklokken på 05.15. Vi la ham litt senere enn vanlig og tok en legge ned og skrike runde når han våknet i 4-tiden. Etter to dager var det slutt og nå våkner han når vekkerklokken min ringer (skulle tro han hørte den, men den er laaaangt unna ham). Jeg syns ikke at kl. 6 er spesielt tidlig...
Gjest Miss Guided Skrevet 19. desember 2006 #16 Skrevet 19. desember 2006 Min eldste våknet 5:15 hver dag fram til han var to år, da sov han til 6, himmelvid forskjell. Alle mine tre barn er morgenfugler og det er jo både en fordel og en ulempe, fordel når man skal opp tidlig og ulempe når man har lyst til å sove lenge selv. Men jeg har sluppet unna tenåringer som er umulig å få opp om morgenen og som sover bort hele dagen.
Jens Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #17 Skrevet 19. desember 2006 la meg 2130 igår. Veldig deilig med en god natts søvn. Er jo greit når jeg må være på jobb kl 0800 i hverdagene egentlig da..
melina Skrevet 19. desember 2006 #18 Skrevet 19. desember 2006 Er enig med Jens, jeg.. Synes 6 er veldig tidlig MEn nå er jo jeg også et B-menneske og elsker å sitte oppe på kvelden...Foreløpig sover jenta mi til kl 8 om morgenen, men når jeg begynner å jobbe igjen blir det til at vi nok står opp litt før 7.
ashera Skrevet 19. desember 2006 #19 Skrevet 19. desember 2006 (endret) Sånn var våre også... hverdager gikk det greit, men i helgene sto vi opp med ungene hver vår dag, slik at vi fikk sove ut i alle fall en dag i uka... Er også ekstrem B... Når jeg leser dette, merker jeg at jeg igrunn er litt glad for at jeg har skolebarn, selv om småbarnstiden var flott på mange måter... Endret 19. desember 2006 av hera
Holly Hobbie Skrevet 19. desember 2006 #20 Skrevet 19. desember 2006 Naar jeg leser denne traaden er jeg glad for at jeg er vant til aa staa opp i sekstiden! Da blir kanskje ikke overgangen til aa faa barn saa ille! Men en dag i uken skal jeg faa mannen min til aa ta morgenstellet, slik at jeg kan sove leeeenge...det er planen, hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå