Gå til innhold

Julestjerne


Gjest *Just-Me*

Anbefalte innlegg

Gjest Fruktfat
Og juletreet eller klementinene/eplene i fruktskåla kan få en julestjerne til å ta kvelden.

aha! er det kanskje derfor julestjerna ved siden av klementinene har fått svarte merker på bladene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter
aha! er det kanskje derfor julestjerna ved siden av klementinene har fått svarte merker på bladene?

Kan hende det, men svarte merker pleier å komme av forfrysning eller sopp. Er det runde flekker eller langs kanten på bladene eller ujevne merker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombinasjonen av at det eneste fornuftige vinduet er like ved juletreet, og at jeg altså skal reise bort fra den i mange dager (må huske oasis på vei hjem i dag! Jeg vet at jeg HAR det en plass hjemme, men hvor det er blitt av aner jeg ikke, vi har flytta siden sist jeg så det, teoretsik mulig at det er borte også...) gjør at jeg altså ikke har helt store forhåpninger om å se den levende når vi kommer tilbake, når nåenn det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat
Kan hende det, men svarte merker pleier å komme av forfrysning eller sopp. Er det runde flekker eller langs kanten på bladene eller ujevne merker?

det er langs kanten på bladene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter
Kombinasjonen av at det eneste fornuftige vinduet er like ved juletreet, og at jeg altså skal reise bort fra den i mange dager (må huske oasis på vei hjem i dag! Jeg vet at jeg HAR det en plass hjemme, men hvor det er blitt av aner jeg ikke, vi har flytta siden sist jeg så det, teoretsik mulig at det er borte også...) gjør at jeg altså ikke har helt store forhåpninger om å se den levende når vi kommer tilbake, når nåenn det blir.

Like greit, så er du kvitt'n. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Like greit, så er du kvitt'n.  :ler:

Jammen, dette er min aller første julestjerne (eller juleblomst ellers for den del) noen sinne, jeg har fått den i gave (ehh, ok, VI har fått den i gave) og jeg ville jo gjerne prøve å holde liv i den så vi kunne få noe glede av den, litt mer ennbare ei uke. Jeg dreper blomster mer enn fort nok som det er, jeg vil jo ikke PRØVE å miste dem enda tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter
Jammen, dette er min aller første julestjerne (eller juleblomst ellers for den del) noen sinne, jeg har fått den i gave (ehh, ok, VI har fått den i gave) og jeg ville jo gjerne prøve å holde liv i den så vi kunne få noe glede av den, litt mer ennbare ei uke. Jeg dreper blomster mer enn fort nok som det er, jeg vil jo ikke PRØVE å miste dem enda tidligere...

Tror nok ikke jeg ville håpet for mye på at den lever når du kommer hjem, men prøv med oasis. Kan hende det går bra. Bare pass på at det ikke ligger noe frukt i nærheten (kan være greit uansett, en uke gamle klementiner har en lei tendens til å mugne likevel), og fyll opp bra med vann på juletreet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...