Gå til innhold

Praha i januar


Amalie_85

Anbefalte innlegg

Hvordan er det i praha i januar?

Er det veldig kaldt eller veldig likt som sør norge?

har funnet ut at jeg ikke vet noe som helst om praha :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra til Praha i januar.

Var der i fjor. Nei, i år blir det vel. Eller, faktisk - både i år og i fjor!

Uansett: Det er kaldt, så ta med deg varme klær (og gode sko). Men det er skikkelig pent og veldig mye å se - så dra dit i januar. Dra!

Det er ikke sånn kulde som gjør at du fryser i hjel, mer kald kulde enn isende kulde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra skal jeg nok uansett! Ok masse varme klær! Gode sko :overrasket:

Fillern. det har jeg vel ikke så mye av :forvirret:

jaja. takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis gode sko, men de burde være vanntette - og varme - og gode og gå i.

OK, det er vel definisjonen på gode sko. :ler: Eller, jeg hadde mange fine dager med sko som ikke tilfredstilte de overnevnte kriteriene, men jeg var søren meg våt på bena hver eneste kveld da vi kom tilbake til hotellet.

Og ha med stilongs. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der i februar - og det var kaldt, men veldig flott.

Ta med varme sko, jeg hadde varm jakke, men bare joggesko. Og det var veldig kaldt kan man si.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i midten av mars, og det var bikkjekaldt!!! Likevel ville det ikke hindret meg fra å dra igjen. Fantastisk flott å gå over Karlsbroa om kvelden og dine fotspor er de eneste i tjue cm nysnø. Ta med sko som passer til snøvær, varm jakke, skjerf, lue og votter -da vil jeg tro du klarer deg fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var i Praha i januar i år. Hadde mellom 14 og 20 minusgrader hver dag, men vi hadde en helt FANTASTISK tur. Det er ikke så enormt med turister som på sommeren, og veldig deilig å stikke innom kafeer for å drikke en kopp kaffe eller kakao når det blir for kaldt. Og hvis du reiser med :hjerte: må man jo holde ekstra mye rundt hverandre for å holde varmen :)

Vi hadde gode sko (viktig siden man gjerne går mye), lurer, votter, skjerf og kåper.. Brukte stilongs eller superundertøy også for å slippe å fryse. Vi gikk gjerne 10 timer om dagen så er viktig å ha på seg såpass mye klær at du ikke begynner å fryse. Da forsvinner mye av gleden ved å se byen på vinterstid..

Gled deg :) Praha er herlig i januar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...