Gå til innhold

Kviser/akne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hele livet siden tenårene hatt masse kviser og akne over hele ansiktet, og nedover halsen. Mye av dette har gått over, men kvisene sitter VELDIG igjen på halsen og ved tinningene. (og noe ellers i ansiktet.)

Jeg gikk til hudlege tidligere og brukte dalacin og skinoren, og gikk på en tetracyclinkur. Jeg har prøvd dalacin og skinoren igjen, men det gir ikke samme effekt som tidligere.

Nå er jeg lei av dette..Noen som har noen tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med hudlegen din igjen, og be om en resept på Roaccutan. Det er det eneste midlet som virkelig hjelper på kraftige utbrudd. Og som har varig virkning.

Skrevet
Jeg anbefaler deg å ta kontakt med hudlegen din igjen, og be om en resept på Roaccutan. Det er det eneste midlet som virkelig hjelper på kraftige utbrudd. Og som har varig virkning.

Er det krem eller piller eller? :sjenert: Har hørt om det tidligere, men det var visst så sterkt at hudlegen min ikke ville gi det til meg sist jeg var der. (var 18 da, og jeg er 21 nå.)

Skrevet

Har du forsøkt MD formulation?

Jeg bruker deg selv, og det er mange hudterapauter som anfefaler dette. Har selv samme problemet som deg, og har nå brukt MD i 6 uker.

I begynnelsen fikk jeg ekstreme utbrudd, men dette var visst bare for at "alt" skulle ut. Nå har det roet seg veldig, og har mindre kviser enn det jeg har hatt tidligere.

Produktene er nokså dyre, men har hørt om folk som har bestilt fra nettet...

Skrevet
Har du forsøkt MD formulation?

Jeg bruker deg selv, og det er mange hudterapauter som anfefaler dette. Har selv samme problemet som deg, og har nå brukt MD i 6 uker.

I begynnelsen fikk jeg ekstreme utbrudd, men dette var visst bare for at "alt" skulle ut. Nå har det roet seg veldig, og har mindre kviser enn det jeg har hatt tidligere.

Produktene er nokså dyre, men har hørt om folk som har bestilt fra nettet...

jeg har ikke prøvd det, men prøver det meste for at kvisene skal forsvinne.

Skrevet

Roaccutan har visstnok en del uheldige bivirkninger også er den veldig dyr da.

Men det kan søkes til trygdekontoret om dekning av medisinen...dette må da gjøres via legen...(hudlegen feks)

Tror ikke jeg ville ha satset på å prøve andre kremer som er dyre og kanskje har hjulpet andre, iallefall om du har et seriøst acneproblem.....

Ta heller kontakt igjen med hudlegen.

Tror Roaccutan er i kapsler som skal tas til måltid..........

Lykke til .

Skrevet
Roaccutan har visstnok en del uheldige bivirkninger også er den veldig dyr da.

Trodde ikke roaccutan ble gitt til kvinner i fruktbar alder heller jeg, men kan hende at jeg blander med noe annet?

Gjest whitechristmas
Skrevet

Hei :)

Har lest mye om hudproblemer/kviser osv i det siste på nettet, så jeg skjønner du veldig gjerne vil bli kvitt problemet. Har litt problemer selv, kanskje ikke det samme som du beskriver, men nok til at jeg er blitt "desperat" etter å finne ut mer.

Først leste jeg mye om at de og de pillene/kremene/kurene osv. skulle hjelpe veldig. Enten det nå var på resept fra lege, eller uten resept fra f.eks. hudpleier. Selvfølgelig er det mange som har hatt og har veldig god nytte av disse tingene, det tviler jeg ikke på.

Men, jeg prøvde både det ene etter det andre, men ble liksom aldri helt "bra".

Jeg følte hele tiden at noe var galt inni kroppen min. Tok blodprøver hos legen for en tid tilbake, men fikk vite at både hormonene og energiomsettingen var bra. Ble litt overrasket, for jeg trodde det var noe galt med det....siden jeg har hatt fin hud før, men i de senere årene hatt problemer. Men, har også hele tiden hatt i bakhodet at det nok har noe med en forverret livsstil å gjøre.

Selvsagt ikke sikkert det har noe med det å gjøre i ditt tilfelle, for vi lever jo alle så forskjellig. Men, i mangel av tid til å skrive mer så legger jeg ved noen linker til deg som jeg håper du vil bokmerke og lese litt på når du har tid. Kanskje du finner noe der som du kan dra nytte av. Nytte av evt alene eller i kombinasjon med legemidler. Jeg begynte å tenke at kviser er et symptom. Et veldig synlig symptom på at noe er galt/ i ubalanse inne i kroppen, men det vises veldig godt på utsiden.

Mange leger har f.eks. sagt i mange år at kostholdet har ingenting å si for om man får kviser eller ei. Bullshit! sier jeg.. Samtidig driver de samme leger å viser til massive undersøkelser som viser en klar sammenheng mellom et usunt kosthold og økt risiko for alvorlige sykdommer som kreft, hjerte/kar sykdommer, høyt blodtrykk, fedme, diabetes osv osv... Også skulle liksom ikke kosten ha noe å si for hvordan huden (som er vårt største organ) ser ut og reagerer å gjøre.....??.. Nei, det henger liksom ikke på greip spør du meg.

Vel, det var bare litt om kosthold. Andre ting som kan spille veldig inn er at vi er fulle av "avfall" i lever, tarmsystem osv.... og overskuddet blir ikke skilt ut der det skal på grunn av overbelastning, men kommer ut gjennom huden isteden.

Noen tanker og teorier bare, jeg er ingen ekspert. Legger likevel med linker til noe ting som kanskje kan gi deg noen gode råd og mer kunnskap. Forhåpentilig vil tipsene føre til at du får det bedre :-)

Fra Sol debatt;

Tanker og teorier om kviser (sammenheng mellom ulike faktorer)

http://debatt.sol.no/show.fcgi?category=35...500000001786109

Fra Sol. Slik ble Cameron Diaz kvitt kvisene. (Om sammenheng mellom røyking og kviser)

http://debatt.sol.no/show.fcgi?category=35...500000001827181

Artikkel fra Sunkost (Helsekostkjede);

Maten gjør deg pen!

http://www.sunkost.no/nettside/display.asp...ent=12&session=

Link til en amerikansk side med veldig mye nyttig informasjon;

http://www.acne.org/

Jeg råder deg spesielt til å ta deg tid til å gå inn og lese på forumet der. Du finner det i venstre marg på forsiden under "Community" / "Messageboard". Det er mange folk registrert der fra hele verden og fler av de har noen utrolig gode tips og teorier om hva som hjelper :-)

Kremer, piller osv. skrevet ut av legen osv. er vel og bra. Ihvertfall som en "kickstart", - men for å vedlikeholde osv. så tror jeg det kun er livsstilen som har noe å si. Håper linkene kommer til nytte. Mye å lese og sette seg inn i, men har man et problem så hjelper det å lese om andres erfaringer har jeg funnet ut. Masse lykke til :-)

Skrevet
Trodde ikke roaccutan ble gitt til kvinner i fruktbar alder heller jeg, men kan hende at jeg blander med noe annet?

Sanne stoff, men SÅ strikst er det ikke. Det er "kun" pålagt å ta graviditestest hver 30 dag (før utskrivning av ny resept) og tidligere var det også underskriving av kontrakt om at abort skulle utføres om kvinnen ble gravid. Mulig det har blitt endret til ansvarsfraskrivning nå.

Skrevet (endret)

Proactiv. Det reklameres om det på TvShop Og det fungerer faktisk. Er ikke plaget med dårlig hud selv, men søsteren min har brukt det, og etter en uke var det ingen kviser igjen. Ikke hudormer heller. Alt var borte. Samme med mannen hennes. Har flere venner som bruker det, og alle har gått fra uren hud til nærmest plettfri.

Det er verdt å bruke penger på å prøve det i hvert fall. Vet ikke om noen som ikke har fått utbytte av å bruke det.

Endret av Navnløs
Skrevet
Proactiv. Det reklameres om det på TvShop Og det fungerer faktisk. Er ikke plaget med dårlig hud selv, men søsteren min har brukt det, og etter en uke var det ingen kviser igjen. Ikke hudormer heller. Alt var borte. Samme med mannen hennes.

He,he! Hørtes nesten ut som midlet fra tvshop fjernet mannen hennes også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...