Gå til innhold

Cherrox på midten av 80-tallet

Nemmera

Anbefalte innlegg

Jeg er født før 1982, og hadde ikke slike det her er linket til, de kom etterpå. Hadde blå, noen hadde grå, brune og burgunderrød. Ikke noe mønster på dem, de var litt mer firkantet i formen enn de i linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer at de hadde en kant oppå. Hvis dere vet hvordan fotformsko så ut, lignet de på foten oppå. En sydd kant oppå rundt foten

:Nikke:

Det er godt beskrevet. Jeg er født i 75, broren min i 79 og vi var vel ca. 9 og 5 år da han hadde mørkebrune Cherrox mens mine så ut som litt lys pepperkakedeig i fargen! Jeg husker at jeg mente de lignet på det den gangen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg husker mine var litt ruglete, og så var de mørkebrune. Tror alle i gaten hadde mørkebrune, så kanskje de bare fantes i en farge? Jeg er født i 1980.

:Nikke: Det hadde jeg, også. Også var de mye mer kantete i formen enn de i linken. De i linken er litt som japsebil fra 90-tallet, mens mine var mer som en Volvo 240 (jada, søkt sammenligning, I know...). Er født i 1978.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Det hadde jeg, også. Også var de mye mer kantete i formen enn de i linken. De i linken er litt som japsebil fra 90-tallet, mens mine var mer som en Volvo 240 (jada, søkt sammenligning, I know...). Er født i 1978.

Jeg hadde også sånne Volvo 240 støvler, både blå og røde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker sannelig ikke jeg, selv om det har vært cherrox i huset her siden 1987, men syntes de første lignet ganske mye på det bildet ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes de som har svart hittil har beskrevet de første Cherroxene bra.

Cherrox-støvlene er et begrep blant norske barn og alle som er eller har vært småbarns-foreldre. Støvelen ble lansert på slutten av 60-tallet som et varmt og vanntett fottøy for nordiske forhold. I utgangspunktet var den en varmforet, vanntett, imitert skinnstøvel i plast med mange brukerfordeler.

Opprinnelig var disse grå/brune/svarte men etter hvert kom de i flere farger. Fasongen, litt kanyete med en imitert søm rundt oppe på foten ble beholdt helt til Cherrox Uno som det er linka til lenger oppe kom i 1990:

I 1988 ble industridesigneren Sigrid Eckhoff engasjert for å utvikle nye Cherrox-modeller i et helt nytt konsept som ikke skulle la seg kopiere/bli presset på pris. Lansering av Cherrox Uno-serien i 1990 ble starten på en ny epoke.

Merkelig nok kan jeg ikke huske at ungene mine hadde Cherrox av gamletypen, men det må de ha hatt. Hvis de hadde Cherrox da... ;)

Endret av Reven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett dem, de var brune, med sånn kant. De var laget som etterlikning til skinnstøvler så det ut som :) så da er det nok flere som husker godt her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig rart. Jeg satt og tenkte på min barndoms Cherroxer i går, og så kommer denne tråden. De var firkantede med kant oppå, og så var de ikke så blanke og fancy som disse det er linket til. Jeg må finne bilde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han gjør ikke det... ringte moren sin og, og hun mener det kan stemme.... Ikke skjønner jeg... :klø:  Men, han har en bror som er eldre.. kan være han arvet hans.. så da vil det bli cherrox for de som er født rundt '77.... men brune var de ihvertfall... hm...Nei, vi må nok en tur på et visst loft i julen ;)

Jeg er født i 76 og hadde brune med kant oppå (som fotformsko som ble nevnt her)

Denne modellen hadde jeg vel da jeg var 8-10 år kan jeg tenke meg. Jeg føler også at de var litt smalere på foten enn de som er nå uten å si det for sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...