Gjest Landra Skrevet 17. desember 2006 #1 Skrevet 17. desember 2006 Hei! Til uka skal jeg på møte i forliksrådet. Noen som veit hvordan dette fungerer? Takk for svar!
Titti72 Skrevet 17. desember 2006 #2 Skrevet 17. desember 2006 (endret) Har ingen god erfaring med dem. Vær kjap til å anke avgjørelsen hvis du taper. Det som skjer er at du og motparten møter opp, og så sitter det 3 (tror jeg) "dommere" der som hører på dere og evnt. spør om ting. Edit: Ble litt for privat det jeg skrev. Endret 18. desember 2006 av Titti72
minienthe Skrevet 17. desember 2006 #3 Skrevet 17. desember 2006 (endret) *redigert* Endret 18. desember 2006 av minienthe
Titti72 Skrevet 17. desember 2006 #4 Skrevet 17. desember 2006 hvordan i heiteste klarte du å tape her ? ← Det var det jeg også lurte på. Det var 3 hungamle kvinnemennesker som var "dommere" og de falt vel for krokodilletårene hans tror jeg. Jeg hadde plenty av dokumentasjon, og det hjalp ikke en dritt. Og hva han hadde fått tidligere, etter bruddet, hadde ikke noe å si ?!?. Vi var i Forliksrådet nesten 1,5 år etter bruddet!!!!
Gjest Gjest 1 Skrevet 17. desember 2006 #5 Skrevet 17. desember 2006 Dette hørtes merkelig ut. Kunne du ikke påklage dommen i Forliksrådet da?
Gjest Gjesta Skrevet 17. desember 2006 #6 Skrevet 17. desember 2006 For en forferdelig opplevelse! Stakkars deg! Jeg har ingen egen erfaring fra forliksråd, men kjenner noen som sitter i forliksråd, og det jeg har plukket opp er at fokus er å finne en minnelig og rettferdig ordning for å slippe å belaste rettssystemet. Jeg tror at ydmykhet, imøtekommenhet og vilje til å f.eks gjøre opp for seg (hvis man er der pga gjeld) eller finne et rimelig kompromiss er veldig smart.
minienthe Skrevet 17. desember 2006 #7 Skrevet 17. desember 2006 (endret) *redigert* Endret 18. desember 2006 av minienthe
Titti72 Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 Dette hørtes merkelig ut. Kunne du ikke påklage dommen i Forliksrådet da? ← høres utrolig rart ut ja, regner med du ikke godtok forlik og kjørte saken videre ? ← X'n kjørte full pakkeløsning på meg med forliksråd og BV og drapstrusler. Jeg hadde nok med å holde hodet over vann, komme meg på jobb og være mor for mn datter. Penger var det siste jeg tenkte på. Så jeg anket desverre ikke. Hadde også en greie på at jeg skulle være snill pike kosta hva det koste ville, derfor lot jeg meg tråkke på og overkjøre. Men det er klart at hadde jeg anket dommen så hadde jeg vunnet. Ingen tvil om det, men den perioden var jeg utkjørt av div. andre problemer han lagde så jeg "overlevde" fra dag til dag bare. Hadde det vært i dag så skulle jeg tatt så rotta på han, at han hadde blitt gjeldsslave i mange år!
Helen Skrevet 18. desember 2006 #9 Skrevet 18. desember 2006 Jeg var i forliksrådet en gang for lenge siden. Det var ang. en vaskemaskin jeg hadde leid som jeg hadde bedt de hente igjen, da jeg hadde fått svigers gamle. Det tok flere mnd før de kom enda jeg ringte flere ganger, men regningene de kom trofaste hver mnd. Jeg nektet å betale så da ble det forliksråd. Ingen fra det firmaet møtte opp så lennsmannen var deres stedsfortreder. Jeg vant på alle punkter, t.o.m lensmannen som skulle tale deres sak var enig med meg
Titti72 Skrevet 18. desember 2006 #10 Skrevet 18. desember 2006 *redigert* ← Tusen takk. Du er en engel!
minienthe Skrevet 18. desember 2006 #11 Skrevet 18. desember 2006 Tusen takk. Du er en engel! ← (burde vært en med sorte vinger her )
Gjest Landra Skrevet 19. desember 2006 #12 Skrevet 19. desember 2006 Hei! Var på møtet i dag. Gikk veldig bra for min del. X min ville ikke gjøre opp for seg, så jeg ba om en dom. De hintet flere ganger til ham at de mente at jeg hadde rett på de pengene, men han var for stolt til å takke ja. Tilbydde han å betale 250 kr. i mnd uten renter også, men nei da. Fyren som egentlig ikke hadde så mye penger takket nei, til det også. Noen folk er bare for dumme til å skjønne sin beste. Håper de sier at han må betale mer enn det jeg tilbydde han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå