Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe enten Nintendo eller Playstation (eller xbox) men vet lite om forskjellen på disse. Det skal være gave til mannen min, men jeg vil også bruke det, og etterhvert vår datter som nå er 3 år.

Jeg har lest at xbox spillene er vanskelige for små barn, og litt derfor har jeg droppet xbox.

Det går vel ikke an å bruke de ulike spillene på alle maskinene??

Eks er det flere playstationspill jeg har lyst på, men jeg har veeeldig lyst på Super Mario. Og SM er vel bare til Nintendo?

Bør jeg evt vente på PS3, eller er PS2 bra nok?

Og hvilken Nintendo bør jeg evt kjøpe?

jeg synes 5-6000 er for dyrt for en slik maskin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikkje svare på alt her, men kjøpte sjølv PS2 nyleg, etter å ha vurdert det same.

Eg er nøgd med det at det er så mykje ein kan gjere med PS2 - sjå DVD, spele med Eye Toy, Kjøpe til mikrofonar og ha Sing Star, eller quiz-spela Buzz (med handheldte buzzarar, dette har eg enno ikkje prøvd).

Veit ikkje kor mykje ein kan gjere ut av ei nintendomaskin, har aldri hatt det.

Eg spelar mest plattformspel (?om det er det det heitar), typisk barne/damespel a la super mario. Har høyrd at nintendo har dei beste spela av dette kaliberet, men det er likevel mykje å velje i for play station.

Hadde valget stått mellom det nyaste, PS3 og Nintendo Wii, derimot, ville eg garantert gått for nintendo. Men PS2 er svært billeg for tida, og det telte mykje i dens favør...

Skrevet

Jeg vet ikke så altfor mye om dette jeg heller, men mannen min ville ha Playstation, og ikke noen av de andre. En god investering. ;)

Ellers så kommer jo ikke PS3 enda, iallefall er den foreløpig superdyr, og vil synke mye i pris etterhvert.

Skrevet

Valget står vel egentlig mellom PS2 og Nintendo Wii. PS3 har jeg droppet nå pga pris.

Skrevet

om du er intreseet i mario og zelda og slikt så ville jeg gått for wii konsollen... men er du glad i bil kjøring. og slikt så ville jeg gått for ps2

good luck

Skrevet
om du er intreseet i mario og zelda og slikt så ville jeg gått for wii konsollen... men er du glad i bil kjøring. og slikt så ville jeg gått for ps2

good luck

vel jeg liker mario og mannen min liker bilspill, men kan også spille andre typer plattformspill. Og egentlig skal det være gave til mannen, men med en egoistisk baktanke :ler:

Skrevet

De fleste største spillene kommer til begge konsoller, men SingStar og Buzz kommer kun til PS2, mens Zelda (beste plattformspill etter min mening) og alt med Mario kommer kun til Nintendos konsoller. I og med at verken SingStar eller Buzz passer spesielt godt for verken mannen din eller et barn på 3 år, ville jeg uten tvil gått for Nintendos Wii (jeg har både PS2 og Wii selv). Wii har kommet med en ny spillopplevelse i og med at håndkontrollene styres delvis av infrarødt lys som gjør at man spiller på en ny måte (som nevnt i tidligere diskusjoner).

Men uansett hva du velger så får dere mye moro :)

Skrevet

Har kommet til at jeg trenger en av hver.....Ihvertfall hvis vi skal dekke begges behov og ønsker. :sjenert:

Skrevet

PS2 er favoritten min, men kjæresten har en Xbox jeg er blitt veldig glad i. Den bruker vi til spill, filmer og musikk. Den er koblet til NetworkShare så alt på pc'n ligger på Xboxen. Så enkelt å bare slå den på og gjøre "alt". :)

Skrevet

Hvis det skal være julegave (og den faktisk skal ligge "under treet") er ikke Wii en god ide da den er umulig å oppdrive. Men det visste du kanskje...

Det r utrolig teit at det ikke finnes singstar/buzz og Super Mario på samme maskin!

Skrevet
Hvis det skal være julegave (og den faktisk skal ligge "under treet") er ikke Wii en god ide da den er umulig å oppdrive. Men det visste du kanskje...

Det r utrolig teit at det ikke finnes singstar/buzz og Super Mario på samme maskin!

Ja det vet jeg, det skal være en januargave til mannen siden han skal være sykemeldt i 3-5 mnd, så egentlig burde jeg kjøpe det han har mest utbytte av (PS2).

Skrevet

Nintendo lagde super mario og sony lagde singstar, derfor kun på de to maskinene.. Jeg ville nå valgt en wii siden det tar lengre tid før du må regne med og bytte den ut.. Gamecube har jo nå gått ut siden wii'en kom.. Den gamle xboxen får man ikke spill til lengre siden det er et år siden xbox 360 kom ut.. Blir vel det samme når ps3 kommer ut..

Skrevet

Wii er iallefall til å anbefale dersom du ikke ønsker sittestillende aktivitet foran konsollen. Maken til underholdende og svettende nyskaping har jeg ikke opplevd. Få tak i Wii og Rayman Raving Rabbids sier jeg bare! Utrolig underholdende!

Kaaaste kua, kaaaaste kua!

Skrevet

Jeg er mer som Ole Brumm:

Ja takk alle deler... :ler:

Vi har nå:

* Nintendo 64

* Nintendo Gamecube

* Nintendo Wii (uten å ligge i kø i 10 timer, fikk tak i på slump... :sjarmor: )

* Gameboy Advance til 4 barn

* Gameboy DS til 4 barn

* Playstation 1

* Playstation 2

* XBOX 360

Jepp ikke lett å velge... :sjenert:

Men min personlige favoritt er Playstaion 2 med Singstar, Buzz og Guitar Hero. :sjarmor:

Skrevet
Jeg er mer som Ole Brumm:

Ja takk alle deler... :ler:

Vi har nå:

* Nintendo 64

* Nintendo Gamecube

* Nintendo Wii (uten å ligge i kø i 10 timer, fikk tak i på slump... :sjarmor: )

* Gameboy Advance til 4 barn

* Gameboy DS til 4 barn

* Playstation 1

* Playstation 2

* XBOX 360

Jepp ikke lett å velge... :sjenert:

Men min personlige favoritt er Playstaion 2 med Singstar, Buzz og Guitar Hero. :sjarmor:

:ler: Litt av en samling du har!

Jeg kjøpte PS2 her en dag, jeg og jenta mi prøvte Jungle Buzz eller hva det heter som følgte med, men må kjøpe noen spill over jul, men det var veldig utplukket akkurat nå.

Skrevet

Guitar Hero er en god grunn for å holde seg til PS, men jeg hørte rykter om at det er på vei til xbox også. Og at det blir mer avansert enn PS2 sin versjon, visstnok med muligheten for custom-made sanger.

Men i så fall så tror jeg nok at PS3 også får disse godene.

Jeg har iaffal solgt min PS2 og venter på PS3.

Skrevet

Jeg og samboer fikk Guitar Hero II i julegave, så det har vært en slager her i dag. Men vi har spilt litt Wii også da :)

GH er visst på vei til både 360 og Wii.

Skrevet

Huff jeg kan ikke tenke meg noe verre enn Guitar Hero!!! Er det noe jeg ikke tåler er det sånn musikk :(

Men jeg kan tenke meg at spillet er morsomt for de som liker musikken!

Jeg er bare glad typen min har samme musikk smak som meg ;)

Skrevet

Jeg er slett ingen fan av heavy metal, men spillet inneholder jo ikke bare den sjangeren da. (Det er f.eks låter av The Police, Matthew Sweet og Lynyrd Skynyrd og) Men det er kjempemoro å spille! Don't knock it 'till you've tried it... :)

Skrevet

Hmm.. maybe I'm wrong.. så liksom for meg puddelrock og heavy metal, men jeg liker jo Franz Ferdinand og den slags.. og The Police er jo også litt kult. Vi får se, kanskje jeg må teste det en gang etter SingStar-epoken min.. men tror vel ikke den tar slutt med det første ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...