Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 Så har blodtryket innhentet meg, og jeg er blitt sykemeldt 50 %. Er 26 uker gravid. Ikke noe jeg ba om selv, men trykket går ikke ned, så det er for å forebygge evt ytterligere stigning. Men jeg føler meg jo bra, og har ikke bedt om dette selv, det er legen som har bestemt. Legen har sagt jeg må ta det med ro, og det er jo derfor jeg nå skal jobbe mindre. Jeg gjør fra før lite husarbeid, mannen er flink til å ta hensyn, har ingen masete småbarn, jeg løper ikke lenger for å rekke ting, tar den tiden det tenger. Er ferdig med juleforbredelser for lenge siden og maser mao ikke mht jul, har for øvrig gjort lite. Glemte å spørre legen, men går jo ut fra at det ikke er noe poeng å ligge i senga dagen lang. Vanskelig når man føler seg bra, å vite når man bør sette ned foten for seg selv. Så; hva legger dere andre i å "ta det med ro"?
Drua Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 (endret) Å ta det med ro, da tenker jeg først og fremst at du ikke skal stresse, trene/mosjonere hardt (begrenser seg vel likevel pga graviditeten), løfte/bære tungt eller på noen måte anstrenge deg noe særlig over normal aktivitet, heller ligge litt under. Kort sagt, ta det rolig, og ta oftere pauser. Endret 16. desember 2006 av Drua
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2006 #3 Skrevet 16. desember 2006 Takk for svar. Jeg har sluttet å trene for 2 mnd siden og løfter ikke tunge ting.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Spasere rolige turer, meditere, rolig svømming, er iverfall ting som får meg til å slappe av.
Gjest gjesta Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 Jeg varsykemeldt med samme årsak som deg tidlig i svangerskapet. (50% sykemelding.) Jeg fikk beskjed om å hvile rett etter jobb. Altså legge meg rett ut på sofaen, og ikke stresse på jobb. Fysisk såvel som psykisk stress. En annen ting som er viktig å tenke på er kostholdet. Ligg unna salt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå